اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی استندآپ کمدی اهواز گفت: ۳۵ کمدین جشنواره بین‌المللی استندآپ کمدی آنلاین در اهواز که در فضای مجازی با عنوان «کرونا در چنگال مدافعان سلامت » در حال برگزاری است پس از ۲ هفته‌ رقابت، به مرحله نیمه نهایی این جشنواره راه یافتند.
حسین محمدی با اشاره به رقابت ۶۷ کمدین در جشنواره بین‌المللی استندآپ کمدی آنلاین در فضای مجازی افزود:: جشنواره در ۱۴ روز هرشب به صورت آنلاین برگزار شد و شرکت کنندگان با اجراهای خود به رقابت پرداختند که از این تعداد با رای داوران ۳۵ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

وی ادامه داد : از این تعداد ۱۶ نفر کمدین از خوزستان ، ۲ نفر از ترکیه و آلمان و سایر راه یافتگان از استان‌های دیگر کشور به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که از هفته جاری هر شب راس ساعت ۲۲ به رقابت می‌پردازند.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی استندآپ کمدی اهواز بیان کرد: اصل اساسی در موفقیت یک کمدین موضوعی است که اجرا می‌کند؛ کمدین باید تمام تلاش خود را صرف این کند که آنچه می‌گوید مورد تایید تماشاگر و انتقال مفاهیم موضوعی به مخاطب خود باشد.

محمدی افزود :استند آپ کمدی اجراهای تک نفره است که شامل آوازخوانی و اجراهای موزیکال است و طرفداران زیادی دارد به همین دلیل تعداد زیادی کمدین در این رشته وجود دارد که خواهان شرکت در این جشنواره‌ها برای معرفی خود هستند. این جشنواره تلاش می‌کند تا کمدین‌های شاخص دراین رشته هنری را شناسایی و در نهایت برای بهره‌برداری از این هنر، به صدا وسیما معرفی کند.

وی گفت: اجراهای این جشنواره به صورت آنلاین است و علاقمندان می‌توانند هر شب‌ طبق جدول اجرایی که در صفحه اینستاگرام جشنواره به آدرس  https://www.instagram.comstandup_festival درج می‌شود اجراها را دنبال کنند.

استندآپ کمدی  یا شوخی‌پردازی روی صحنه نوعی اجرای کمدی است که در آن اجرا کننده بدون وجود دیوار چهارم و به‌صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می‌کند. این کمدی معمولاً توسط یک نفر اجرا می‌شود. در این نمایش، کمدین با اجرای سریعی از داستان‌گویی، لطیفه و شوخی‌های کوتاه و گذرا و بداهه‌سازی‌هایی که جمع تماشاگران پذیرای آنها باشند، به انتقال مضامین می‌پردازد.

 اجراهای نیمه نهایی جشنواره بین المللی استندآپ کمدی آنلاین از شنبه ۲۸ تیر جاریبه مدت یک هفته هرشب ساعت ۲۲  ارایه می‌شوند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار