اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه بخش عمده درجاسازی منازل زلزله‌زده مسجدسلیمان انجام شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این کار به طور کامل به پایان برسد.

شوشان: امید بن‌عباس در حاشیه بازدید از مناطق در معرض خطر مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از نقاط پر خطر شهرستان مسجدسلیمان، مناطق خسارت دیده ناشی از زلزله سال گذشته ، منازل در حال بازسازی در این شهرستان بازدید به عمل آمد.

وی افزود: خوشبختانه منازلی که نیاز به تعمیر داشتند به اتمام رسیده و در بخش روستایی و شهر گلگیر نیز بازسازی‌ها با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌اند که آن‌ها را نیز طی ماه‌های آینده می‌توانیم به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: ۶۰۰ واحد در شهر مسجدسلیمان به صورت درجا سازی انجام شده که در حال احداث هستند از این تعداد ۱۵۰ واحد تکمیل شده و ۲۰۰ واحد دیگر نیز به مرحله نازک کاری رسیده که امیدواریم ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: ستاد بازسازی در شهر مسجدسلیمان احداث ۵۴۰ واحد در شهرک امام رضا(ع) را پس از وقوع زلزله آغاز کرد که زیرساخت‌های لازم از قبیل آب و برق برای این شهرک تامین شده و الان نیز پیگیر هستیم تا سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان پای کار بیاییند و خدمات مورد نیاز را ارایه دهند.

وی در خصوص سرعت منازل در حال احداث گفت: بخشی از سرعت احداث به منابع مالی بستگی دارد و در حال حاضر که شرایط مالی کشور با مشکلاتی رو به رو است، تسریع در این روند، کار ساده و آسانی نیست.

بن‌عباس توضیح داد:در منطقه‌ای مانند شهرک امام رضا(ع) که  تازه تاسیس است انجام فاز مطالعاتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم‌ آن مثل آب، برق، فاضلاب، گاز، مخابرات و... با وجود کمبود اعتبارات فعلی کار ساده ای نیست‌ و نیازمند زمان بیشتری است.

وی ادامه داد: البته با پیگیری‌های استاندار خوزستان و جدیت مسئولان در چند ماه اخیر سرعت پیشرفت کار خوب بوده و الان شهرک امام رضا (ع) وارد مرحله ساخت و ساز شده است و اقدامات مقدماتی را پشت سر گذاشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بر انجام اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و ادامه داد: هنر ما در انجام رفتارهای پیشگیرانه است تا زمان‌هایی که با بلایای طبیعی رو به رو می‌شویم شاهد خسارت‌های جانی و مالی کمتری باشیم.

وی با بیان اینکه در مقابله با بلایای طبیعی اصل موضوع رفتارهای پیشگیرانه است عنوان کرد: هنگام وقوع بلایای طبیعی با رفتارهای پیشگیرانه می‌توان شاهد خسارت‌های مالی و جانی کمتری بود، درواقع پیشگیری مساله‌ای است که جزو وظایف ما است و قطعا هم در این مسیر پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

بن‌عباس خاطر نشان کرد: ما باید از گذشته درس بگیریم و نقصان‌های موجود را جبران کنیم تا بتوانیم مسیر جدیدی را با اقدامات اصلاحی طراحی کنیم و بر اساس آن گام برداریم.

 وی بیان کرد: اصل کار در شهرستان صورت می‌پذیرد و هرچقدر که مسئولان و مدیران شهرستان همت بیشتری به خرج دهند سایر مجموعه‌های پشتیبانی هم حمایت می‌کنند و باعث می‌شود سرعت انجام کارها افزایش پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص وضعیت ساختمان تامین اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان یادآور شد: این شعبه تا ۱۵ مرداد  به محل جدید به صورت موقت منتقل می‌شود و برای ساختمان فعلی که خساراتی هم در زلزله سال گذشته متحمل شده تا نیمه مرداد برای مقاوم سازی و یا تخریب و ساخت مجدد آن، بر اساس نظر شرکت‌های مشاور تصمیم‌گیری خواهد شد و اقدامات بعدی انجام می‌شود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار