اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
یک مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام محمد تقی (ع)، گفت: ایشان در سن نوجوانی به امامت و در سن جوانی هم به شهادت رسیدند، بنابراین باید الگویی برای جوانان ما باشند.
آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده با تسلیت سالروز شهادت امام محمد تقی (ع)، اظهار کرد: امام محمد تقی (ع) در سال ۱۹۵ هجری قمری به دنیا آمد و در سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسید. ایشان تنها فرزند پسر امام رضا (ع) بودند.

وی افزود: امام محمد تقی (ع) در سن نوجوانی به امامت رسیدند. صبر، استقامت و حسن اخلاق از ویژگی‌های اخلاقی ایشان بودند. همچنین امام محمد تقی (ع) شخصیت علمی داشتند. همچنین به دلیل دست و دلبازی به جواد به معنی کسی که جود و بخشندگی بیشتری دارد، ملقب شدند.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: فرقه‌های مختلف اعتقادی در دوران امامت امام محمد تقی (ع) وجود داشت و گروه‌های مختلف فکری در بین شیعیان نیز ایجاد شده بود و شیعیان از نظر اعتقادی تهدید می‌شدند بنابراین رهبری فکری و اعتقادی امام جواد (ع) نقش بسیار مهمی در تاریخ امامت ایشان داشته است.

حسن‌زاده بیان کرد: امام محمد تقی (ع) در ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند و از نظر سنی که داشتند باید الگویی برای جوانان باشند. امیدواریم در این صراط مستقیم قرار بگیریم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار