اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
معاون سازمان صمت استان تشریح کرد:
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در حال حاضر در خوزستان کمبود ماسک نداریم اما بازار هنوز اشباع نشده است و باید روند تولید و توزیع ماسک همچنان ارتقاء و ادامه یابد.
بهرام جباری در خصوص آخرین وضعیت تامین ماسک در خوزستان اظهار کرد: در روزهای اخیر با راه‌اندازی یک واحد صنعتی بزرگ تولیدکننده ماسک در خوزستان، ظرفیت تولید ماسک ارتقاء یافته است.

وی افزود: این واحد، روزانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد ماسک تولید و در استان خوزستان توزیع می‌کند و در کنار دیگر واحدهای کارگاهی تولیدکننده ماسک، نیاز خوزستان به این محصول استراتژیک در شرایط کنونی را تا حدود زیادی برطرف کرده است.

جباری گفت: این واحد صنعتی تولیدکننده ماسک، توان افزایش ظرفیت تولید روزانه تا ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار تن را دارد و امیدواریم با تولیدات این کارخانه، نیاز استان خوزستان به ماسک رفع شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: می‌توان گفت که در حال حاضر در خوزستان کمبود ماسک نداریم اما بازار هنوز اشباع نشده است و باید روند تولید و توزیع ماسک همچنان ارتقاء و ادامه یابد.

جباری بیان‌ کرد: با توجه به مجوزهایی که به واحدهای تولیدکننده ماسک داده شده، ظرفیت تولید ماسک در استان خوزستان بالا است اما برخی از واحدها به دلیل کمبود مواد اولیه، امکان تولید ماسک ندارند.

وی افزود: پارچه "ملت بلون" که برای تولید ماسک استفاده می‌شود تا حدودی تامین شده است اما هنوز برخی واحدها در تامین این ماده اولیه، دچار مشکل هستند که با همکاری سازمان غذا و دارو در تلاش برای حل کامل این مشکل هستیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در خصوص قیمت ماسک پرمصرف در بازار گفت: قیمت ماسک سه‌لایه که پرمصرف‌ترین و رایج‌ترین ماسک است، برای تولیدات کارگاهی ۱۵۰۰ تومان و برای تولیدات صنعتی ۱۴۰۰‌ تومان است.

جباری گفت: دیگر انواع ماسک از جمله ماسک‌های پنج‌لایه، فیلتردار و n۹۵ برای استفاده مردم چندان توصیه نمی‌شود و مخصوص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان صمت در خصوص نظارت بر توزیع و کنترل قیمت انواع ماسک، در سراسر استان خوزستان فعال هستند و در صورت مشاهده موارد گران‌فروشی و یا احتکار، با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برخی از ماسک‌هایی که از خارج از استان وارد خوزستان می‌شود متاسفانه با قیمتی بالاتر از قیمت اعلام‌شده به فروش می‌رسند که در این زمینه با متخلفان برخورد می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار