اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
رئیس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد:
رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به موافقت عراق با بازگشایی مرز تجاری چذابه گفت: قرار بود مرز تجاری چذابه از روز پنجشنبه فعالیت خود را از سر بگیرد و در نهایت به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی کشور عراق، تاریخ بازگشایی این مرز به ۵ مردادماه تغییر یافت.
شهلا عموری با اشاره به بسته بودن مرز چذابه در مدت شیوع کروناویروس اظهار کرد: به منظور فعالیت مجدد مرز چذابه، پیگیری‌های متعددی در ماه‌های اخیر انجام شد. در پی مکاتبات متعدد و تشکیل جلسات کارشناسی و انعکاس نتایج جلسات به اتاق بازرگانی ایران و بازتاب اهمیت بازگشایی مرز چذابه در صادرات و ارزآوری، دولت عراق بالاخره با بازگشایی مرز چذابه جهت شروع مجدد مراودات تجاری با ایران موافقت کرد.

وی گفت: پیش از این قرار بود مرز تجاری چذابه از روز پنجشنبه هفته جاری (فردا) فعالیت خود را از سر بگیرد و در نهایت به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی کشور عراق، تاریخ بازگشایی این مرز به روز یکشنبه (۵ مردادماه) تغییر یافت.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: تعطیلی مرز چذابه در ماه‌های گذشته باعث ایجاد زیان‌های مختلفی برای بخش خصوصی استان خوزستان در سال جاری شده است.

عموری افزود: یکی از الزامات اساسی در فعالیت این مرز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. عمده فعالان تجاری - صادراتی مرز چذابه از اعضای اتاق بازرگانی اهواز هستند و بر این اساس، یکی از اولویت‌های ما در اتاق اهواز، اصرار بر پذیرش طرف عراقی و اطمینان‌بخشی در رابطه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز چذابه است.

وی گفت: این موضوع از طریق اتاق ایران به دولت منعکس و در مذاکرات میان نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق مورد توجه قرار گرفت و در نهایت منجر به تمکین عراقی‌ها و بازگشت فعالیت به مرز چذابه در روز یکشنبه هفته آینده (۵ مردادماه)  شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اهمیت بازگشایی دوباره مرز چذابه برای انجام فعالیت‌های تجاری خوزستان افزود: علاوه بر محوریت اعضای اتاق بازرگانی اهواز به ‌عنوان صادرکنندگان اصلی مرز چذابه، در همه نشست‌ها و مذاکرات انجام‌شده نسبت به بیکاری تعداد زیادی از کارگران و نیروهای خدماتی به واسطه تعطیلی مرز ابراز نگرانی شده است‌ و در این راستا پیگیر مشکلات این کارگران نیز هستیم.

عموری گفت: با توجه به اینکه فعالیت تجاری مرز چذابه از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود، از همه فعالان اقتصادی در این مرز درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار