اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در اصل خدمت سربازی و مدت زمان آن تغییری نداشته است، گفت: خوشبختانه با شیوع کرونا هیچ یک از فرآیند‌های خدمت وظیفه عمومی به تعویق نیفتاده است.
امیر دریادار دوم «غلامرضا رحیمی‌پور» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اعلام نظر وزارت بهداشت مبنی بر اینکه در پاییز با موج گسترده‌ای از همزمانی بیماری کرونا و آنفولانزا مواجه هستیم، آیا برنامه‌ای برای آن ایام برای اعزام مشمولان و سربازان در حال خدمت پیش‌بینی شده است، گفت: در مراکز نظامی همواره پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و تجهیزات ما بهتر است و مراکز ما نیز مجهز هستند، برای شرایط بحرانی‌تر نیز آمادگی داریم و جای نگرانی نیست. ما تابع شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم که قرارگاه به ما اعلام می‌کند، مراکز ما آماده است و بهداری‌های ما تجهیزات لازم را دارند و دارو نیز به میزان کافی در اختیار داریم و میزان فراگیری و شیوع بیماری تاکنون در مراکز ما بسیار کم بوده است و ما مشکلی خاص و نگرانی برای دو تا سه ماهه آینده نداریم.

وی درباره وضعیت سربازان در پادگان حشمتیه گفت: حفاظت زندان‌ها با کارکنان وظیفه است. تاکنون به دلیل رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شیوع کرونا در بین سربازان سازمان زندان‌های کشور بسیار کم بوده است و مشکلی وجود ندارد. همچنین در بحث مراکز بازداشتگاهی مشکلی گزارش نشده است.

امیر دریادار دوم رحیمی‌پور گفت: خوشبختانه با شروع کرونا هیچ یک از فرآیند‌های خدمت وظیفه عمومی به تعویق نیفتاده است. ما در حوزه امنیت وظایفی داریم و کاملا به وظایف‌مان عمل می‌کنیم و هیچ خللی در حوزه نظام وظیفه و همچنین کل نیروهای مسلح ایجاد نشده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره مشمولانی که از اعزام به خدمت خودداری کرده و در این ایام غیبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: امنیت مقوله‌ای نیست که بتوان آن را با اینگونه موضوعات به تعویق انداخت. با مشمولانی که غیبت می‌کنند، قطعا برخورد می‌شود و سازمان وظیفه عمومی و نیروی انتظامی موظف به دستگیری این افراد هستند. همچنین خدمات اداری به این افراد داده نمی‌شود و برای خروج از کشور و ادامه تحصیل قطعا با مشکل مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین امکان استخدام در دستگاه دولتی برای آنها وجود ندارد و در نهایت متحمل ضررهای فراوانی می‌شوند، چرا که فرصت‌های کاری و اجتماعی زیادی را از دست می دهند. بنابراین باید در زمان موعد مقرر خود را معرفی کنند. در خصوص برخورد با افرادی که از اعزام به خدمت خودداری می‌کنند نیز هیچ تفاوتی بین کرونا و زمان قبل از کرونا ایجاد نشده است.

امیردریادار دوم رحیمی‌پور درباره مدت زمان آموزش مقدماتی در حال حاضر گفت: این دوره‌ها همچنان یک ماهه است. البته ممکن است برخی از مراکز تعطیلات رسمی را از دوره کم کرده و در انتها این روزها نیز محاسبه شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کرونا در اصل خدمت سربازی و مدت زمان آن تغییری نداشته اما نوع بکارگیری‌ها و پروتکل‌ها تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای همه نیروهای مسلح نوشته شده است، چه افرادی که در شهرها و چه افرادی که در مناطق صعب‌العبور و مرزی خدمت می‌کنند. در تمام یگان‌ها، پاسگاه‌ها و تمام مناطقی که محل خدمت یگان‌های مختلف است، این پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و همه یگان‌ها موظف به انجام این پروتکل‌ها هستند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به این سوال که آیا با وجود شیوع بیماری کرونا تغییری در مدت زمان خدمت افرادی که در مناطق صعب‌العبور یا بدآب و هوا هستند، ایجاد شده است، یادآور شد: سربازان در مناطق سه‌گانه عادی، مناطق بد آب و هوا و مناطق امنیتی خدمت می‌کنند. مدت زمان خدمت در هر یک از این مناطق متفاوت است و حقوق افرادی که در مناطق ماموریتی هستند با افرادی که در مناطق بد‌ آب و هوا و عادی خدمت می‌کنند، متفاوت است و به آ‌نها فوق‌العاده ماموریتی پرداخت می‌شود. همچنین مدت زمان خدمت این مشمولان نسبت به سایر مشمولان کمتر است. همچنین از مرخصی بیشتری نیز برخوردارند و 6 بار در سال به آنها هزینه سفر پرداخت می‌شود، اما کرونا در اصل خدمت سربازی و مدت زمان آن تغییری نداشته است و صرفا نوع بکارگیری‌ها و پروتکل‌ها تغییر کرده است.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار