اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
بصورت ویدیو کنفرانس در ارتباط با رئیس جمهور;
فاز دوم شرکت فولاد روهینا جنوب بصورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور، معاونان وزیر صمت، استاندار خوزستان و مدیر عامل فولاد خوزستان در دزفول به بهره‌ برداری رسید.

فاز دوم شرکت فولاد روهینا جنوب دزفول بصورت ویدیو کنفرانس در ارتباط با رئیس جمهور و با حضور علیرضا شهیدی و خداداد غریب پور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان، نهم مردادماه ۱۳۹۹ در شهرستان دزفول به بهره‌برداری رسید.

علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح اظهار داشت: فاز دوم شرکت فولاد روهینا با محصولات شمش فولاد و سازه کربنی به ظرفیت ۴۵۰ تن و تولید ۴۵۰ تن میلگرد آژدار بصورت کلاف و شاخه‌ای در سال امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: این فاز با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال و ۱۵۰ میلیون دلار، معادل ۲۶ میلیارد ریال از بانک‌ های عامل سازمان صمت و با مساحتی حدود ۳۶۱ هزار و ۸۰۱ متر مربع و با توان برق ۶۵ مگابایت برق به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این فاز ۴۰۰ تن بصورت مستقیم و دو هزار تن بصورت غیرمستقیم مشغول بکار می شوند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ادامه اظهار داشت: فاز اول کارخانه فولاد روهینا که در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید با وارد کردن شمش فولاد بصورت آماده به تولید میلگرد و نورد می‌پرداخت که خوشبختانه با افتتاح فاز دوم با وارد کردن آن شمش فولاد هم در این کارخانه تولید می‌شود.

وی افزود: این تکنولوژی تا به حال در خاورمیانه فعال نبوده و به علت آنکه با نورد گرم آهن قراضه به سمت تولید مستقیم میلگرد می‌رود، ۳۰ درصد انرژی کمتر صرف می‌کند که صنعت سبز به شمار می‌آید.

استاندار خوزستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: هر سرمایه‌ گذاری که بتواند شغل و سرمایه برای استان ایجاد کند قطعا از آن حمایت خواهیم کرد؛ طرح‌ های فولادی دیگر نظیر طرح کارخانه مگا مدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) فولاد خوزستان، یک میلیون تنی فولاد اندیمشک، یک‌ و نیم میلیون تنی خرمشهر و طرح توسعه شادگان در دست اقدام است و برخی از آن‌ ها امسال افتتاح خواهند شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار