اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: کنترل بیماری‌های واگیر در ایام اربعین حسینی به عنوان یک اولویتی از اولویت‌های مرکز بهداشت خوزستان، در سال گذشته در سه فاز پیشگیری از بیماری‌های واگیر، تشخیص به موقع و کنترل و درمان اجرا شد.
دکتر سیدمحمد علوی با تشریح عملکرد گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار کرد: کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر در ایام اربعین حسینی از اولویت‌های مرکز بهداشت خوزستان است.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی بهداشت در مراسم اربعین، مراقبت و غربالگری زائران حسینی در مواجهه با بیماری‌های واگیر است که این موضوع توسط نیروهای مبارزه با بیماری‌ها در سال گذشته به خوبی انجام شد و مشکلات در مرحله غربالگری بیماری‌ها حین تردد زائران از مرزها بسیار کم بوده است.

علوی بیان کرد: کنترل بیماری‌های واگیر در ایام اربعین حسینی به عنوان یک اولویتی از اولویت‌های مرکز بهداشت خوزستان، در سال گذشته در سه فاز پیشگیری از بیماری‌های واگیر، تشخیص به موقع و کنترل و درمان اجرا شد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از اولویت‌های بهداشت در زمان خروج زائران، ارائه آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیر بود که با استفاده از رسانه‌های آموزشی و آموزش چهره به چهره، توصیه‌های بهداشتی به زائران ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه از دو مرز شلمچه و چذابه در بازه برگزاری راهپیمایی اربعین، مرز چذابه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار دارد، تصریح کرد: در سال گذشته یکی از عملیات‌های بزرگ در ایام اربعین حسینی، عملیات چک حشره‌شناسی و مه‌پاشی در مسیر طریق الحسین و مرز چذابه برای کنترل بیماری سالک بوده است.

علوی ادامه داد: در زمان بازگشت زائران نیز تیم‌های مبارزه با بیماری‌ها به صورت شبانه‌روزی در مرز چذابه مستقر و زائران را از نظر ۱۵ سندروم یا نشانه، غربالگری می‌کردند که با توجه به حضور زائرانی از کشورهای پاکستان و افغانستان، مواردی از حصبه مقاوم به چند دارو در بین این زائران شناسایی شد که این موارد، در بیمارستان رازی اهواز به عنوان مرکز درمان بیماران عفونی، بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان در خصوص نتایج غربالگری زائران ورودی از مرز چذابه، بیان کرد: در سال گذشته از مجموع زائران ورودی به ایران، حدود ۳۰۰ هزار زائر در مرز چذابه غربالگری شدند که ۲ هزار و ۷۵۷ نفر مبتلا به سندروم بیماری واگیر شناسایی شدند و یک هزار و ۹۹ نمونه آزمایشگاهی نیز از این تعداد تهیه شد.

علوی با بیان اینکه در سال گذشته همه‌گیری ناشی از بیماری واگیر در اربعین حسینی سال گذشته رخ نداد، گفت: در این بررسی‌ها هیچ موردی از بیماری‌های واگیر مهم مانند بیماری وبا گزارش نشد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار