اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: توزیع غذای نذری در آیین‌های خیابانی جشن عید غدیر خمو نیز برپایی موکب در خرمشهر ممنوع است.
محمد حیدری روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری آیین عید غدیر در فرمانداری خرمشهر بیان کرد:کسانی که غذای نذری دارند می‌توانند از طریق قرارگاه امام حسن(ع) و سایر موسسه‌های خیریه به صورت بسته‌های معیشتی در اختیار خانوارهای بی‌بضاعت قرار دهند.

وی مشارکت اجتماعی مردم را از راهکارهای مهم پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در برپایی آیین عید غدیر و نیز عزاداری ماه محرم و صفر دانست افزود: به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا  در دهه محرم از طریق توزیع غذای نذری، باید فرهنگ کمک‌ مالی از طریق واریز به حساب افراد بی‌بضاعت در بین مردم نهادینه شود.

حیدری ادامه داد: متولیان مساجد و حسینیه‌ها در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند اجازه برگزاری آیین های عزاداری در دهه محرم را نخواهند داشت.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام برگزاری جشن غدیر در مساجد خرمشهر تاکید کرد و گفت: متولیان مساجد ضمن رعایت مدت زمان کوتاه برگزاری آیین‌ها، و فاصله‌گذاری اجتماعی باید یک چهارم فضای مسجد را اشغال کنند.

امام جمعه خرمشهر نیز در این نشست گفت:هیات‌های مذهبی که توانایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند و هم ضمانت اجرای مراسم را بدهند مجوز برگزاری مراسم مذهبی در غدیر و محرم را دارند.

حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور افزود:دستگاه‌های نظارتی باید نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند و همه باید براساس تصمیم ستاد ملی کرونا عمل کنند تا مشکلی در برگزاری مراسم‌های مذهبی در مساجد به وجود نیاید.

به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.

شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار