اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مدیرکل ورزش استان عنوان کرد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در هیچ دوره‌ای اداره‌کل ورزش استان تا این اندازه به وضعیت تیم‌های فوتبال ورود نکرد و با اقداماتی که داشتیم، تیم‌های نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان در لیگ نوزدهم حفظ شدند.

افشین حیدری اظهار کرد: با افتخار می‌گویم که مجموعه ایسنا یک مجموعه پروزن و با نیروهای بسیار خوب و خلاق است. این‌که در ایسنا انتقادات و توصیه‌هایی به نگارش درمی‌آید، ماهیت این رسانه است و طی مدتی که در حوزه ورزش و جوانان مشغول به فعالیت هستم، همیشه انتقادات ایسنا را ریشه‌دار دیده‌ام. یعنی انتقادی بوده که دغدغه جامعه بوده است. ایسنا در بحث ورزشگاه غدیر بسیار به ما کمک کرد و ما توانستیم طی صحبت‌هایی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، مشکل این ورزشگاه را پیگیری کنیم.

لزوم پیگیری نمایندگان مجلس برای رفع خلاءهای قانونی در ورزش

وی در ادامه نیز با بیان این‌که تاکنون کارهای خوبی در بخش زیرساختی ورزش کشور صورت گرفته است، گفت: ورزش ایران دارای خلاء‌های بسیار زیاد قانونی است و اگر به ورزش به عنوان یک فرصت در کشور نگاه می‌شود، مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید این فرصت و ظرفیت را غنیمت بشمارد و به رفع خلاءهای قانونی کمک کند. به طور مثال یک قهرمان پارالمپیکی نمی‌تواند استخدام ارگانی شود اما فرزند او می‌تواند و این یک خلاء قانونی محسوب می‌شود. همچنین این‌که قهرمان ملی‌پوش تا زمانی که سکوهای جهانی را فتح نکند، نمی‌تواند در ارگانی استخدام شود یا این‌که رشته‌هایی که المپیکی نیستند، قهرمانان‌شان نمی‌توانند به استخدام ارگانی در بیایند، خلاء قانونی است و اساسا باید این نگاه به قهرمان را تغییر دهیم.

 ضرورت وجود یک قانون بالادستی برای حمایت از قهرمانان ملی‌

به گزارش ایسنا، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که نیازمند یک قانون بالادستی در کشور تحت عنوان قانون جامع حمایت از ملی‌پوشان قهرمان هستیم، افزود: ورزشکاری که ملی‌پوش می‌شود باید انگیزه لازم برای او ایجاد شده تا بتواند مسیر خود را طی کند، ضمن این که وقتی ورزشکاری قهرمان می‌شود باید شرایط به گونه‌ای برای او فراهم شده که بتواند در این بستر بماند، نه این‌که بعد از مدتی احساس کند، کارش تمام شده است و چون جامعه نیز با او همراه نیست و نسبت به آینده‌اش بیمناک است و همچنین ممکن است در آینده با مصدومیت یا حاشیه‌هایی مواجه شود، این حرفه خود را رها کند. من فکر می‌کنم یک ملی‌پوش وقتی ملی‌پوش شد و این موضوع نیز مورد تایید فدراسیون مربوطه قرار گرفت، باید فاز اول خدمات به او ارائه شود؛ فاز اول نیز این است که ورزشکار ما از نظر دغدغه مسکن، شغل و معیشت به آرامش برسد و از حالا به بعد شرایط برایش متفاوت شود.

ضرورت وجود قوانینی همچون قوانین کشورهای توسعه‌یافته در ورزش

وی بیان کرد: تا زمانی که قوانینی مثل قوانین کشورهای توسعه‌یافته که امروز پرچم‌دار المپیک هستند و در این رقابت‌ها به رتبه‌ها و مدال‌های خوبی دست پیدا می‌کنند، در ورزش نداشته باشیم، قطعا در همین سطح باقی خواهیم ماند و باید چشم به تک‌مدال‌ها داشته باشیم. خواهش من این است که فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به صورتی برنامه‌ریزی کند که قوانین در حوزه ورزش اصلاح شود. به طور مثال شورای ورزش که در هر استان تشکیل می‌شود اصلاً مصوبات آن الزام‌آور نیست. یعنی شورا به صورت مشورتی است. امیدوارم نمایندگان کمک کنند تا مصوبات شورای ورزش که جزو قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش است، مصوب و قانونی شود، به صورتی که مصوبات آن الزام‌آور شود تا بتوان به آن‌ها اتکا کرد و دستگاه‌ها نیز به آن اعتنا کنند.

ورزش، اولویت دولت‌ها نیست

حیدری با اشاره به مغفول ماندن ورزش در دولت‌ها، افزود: به نظر من هنوز ورزش در دولت‌ها به عنوان اولویت‌ دیده نشده است. به طور مثال سازمان برنامه و بودجه کشور، هرگاه کاستی بودجه، حوادث یا اتفاقات غیرمترقبه رخ می‌دهد، روی اولین جایی که دست می‌گذارد و پول آن را جابه‌جا می‌کند، ورزش است. انتقاد بسیار جدی که به سازمان برنامه و بودجه کشور وارد است در خصوص ماده 27 صدم ارزش افزوده است. اکنون ۲ سالی است که سازمان برنامه و بودجه، ارزش افزوده ما را جابه‌جا می‌کند. در سال اول بخشی از ارزش افزوده تخصیص پیدا کرد ولی در سال دوم و سال بعد یعنی سال ۹۸ کلا تنها شش درصد از این مبلغ به ما تخصیص پیدا کرد. به هر حال ارزش افزوده‌ای که تعیین می‌شود، متعلق به جامعه ورزش است و این جامعه بر اساس آن نیز برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌کند.

صنایع استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی‌شان چندان هزینه نمی‌کنند

وی همچنین با بیان این‌که صنایع استان آن‌طور که باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود هزینه نمی‌کنند و نسبت به این موضوع گله‌مند هستم، گفت: البته بخشی از این اتفاق به دلیل قوانین ناقص است. موفقیت هر جامعه به منابع انسانی آن جامعه برمی‌گردد و حتما باید سرمایه انسانی در جامعه ورزش که طی سال‌های قبل نیز برای آن هدف‌گذاری نشده است، دیده شود. ورزشکاران جزو سرمایه انسانی محسوب می‌شوند که دیده نمی‌شوند. اعتقاد من این است، شورای برنامه‌ریزی استان باید برنامه‌ای در نظر بگیرد که طرح‌های مصوب مثل توسعه میادین نفتی موجود در استان بررسی شوند که آیا این‌ها آن بخش از اعتبارتی که باید در حوزه مسئولیت اجتماعی‌شان هزینه کنند را به درستی هزینه کرده‌اند یا خیر.

نیاز مالکان باشگاه‌های خصوصی به مشوق

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همچنین با اشاره به ارتباط نزدیک ورزش استان با صنایع، گفت: بعد از اتفاقی که افتاد و وزارت نفت، کاهش هزینه‌های خود را دستور کار قرار دارد، بیشترین آسیب نیز به حوزه ورزش و سلامت مردم وارد شد و متاسفانه ورزش خوزستان، آسیب جدی را متحمل شد. در این زمینه، باشگاه‌های نفتی آسیب جدی دیدند که این برای ورزش استان بد شد و این‌که بخواهیم خودمان را به دوران قبل برگردانیم و آن تیم‌هایی که از بین رفته‌اند یا تعطیل شده‌اند را مجددا احیا کنیم، نیازمند زمان هستیم. همچنین به طور مثال برای جابه‌جا نشدن سهمیه تیم فوتبال ساحلی جهان‌نژادیان آبادان در لیگ برتر بسیار مقاومت کردیم اما با توجه به این‌که تیم به صورت شخصی اداره می‌شد و مالک آن هم بسیار آسیب دیده بود، بالاخره این سهمیه واگذار شد. برخی مالکان باشگاه‌ها که به صورت شخصی اداره می‌شوند، هیچ مشوقی ندارند که بخواهند به تیم‌داری ادامه دهند. در هر صورت نیز ما در واقع یک سیاست‌گذار هستیم و البته در جاهایی در بخش اجرایی نیز وارد می‌شویم اما واقعا قوانین دست ما نیست.

افتتاح ۲۳ پروژه ورزشی تا پایان سال

وی خاطر نشان کرد: از اسفندماه سال ۹۵ که مسئولیت اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان را به عهده گرفتم، سه رویداد بزرگ را پیش‌رو داشتیم که آن‌ها را برگزار کنیم، ضمن این‌که بیش از ۲۳۰ پروژه نیمه‌تمام در استان خوزستان وجود داشت که حجم بسیار زیادی اعتبار را جهت تکمیل نیاز داشت. از طرفی نیز ورزش خوزستان در زیرساخت‌ها نسبت به خیلی از استان‌ها بسیار عقب بود و البته هنوز نیز عقب هستیم. تمام تلاش ما بر این بود که کاری در حوزه ورزش اتفاق بیفتد که ملموس باشد. یعنی بتوانیم ثمره آن را در سال‌های آینده برداشت کنیم. خوشبختانه در حوزه زیرساختی، با کمک وزیر ورزش و استاندار خوزستان، برنامه‌ریزی‌های خوبی را شروع کردیم و به گفته خود وزیر ورزش نیز خوزستان، استان اول کشور در بخش پروژه‌های عمرانی است. اکنون در بحث ماده ۲۷ که واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی است، به عنوان استان برتر معرفی شدیم. تمام تلاش ما این است که بتوانیم پروژه‌های خوبی را در سطح استان که یا از سال‌های گذشته روی دست ما مانده‌اند یا جدیدا تعریف شده‌اند را تکمیل کنیم. ۲۳ پروژه مشخص شده است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید. کار بسیار سخت است زیرا اکنون بحث اعتبارات واقعا آزاردهنده است.

حرکت قطار ورزش خوزستان باوجود کمبودها

حیدری عنوان کرد: به هر حال تمام کمی و کاستی‌ها دال بر این نیستند که ما بگوییم قطار ورزش خوزستان را خاموش کنیم و متوقف شویم و منتظر بمانیم تا ابزار تکمیل شود و حرکت کنیم. باید مشکلات را برطرف کنیم و بر این اساس نیز تلاش کرده‌ایم که در توزیع اعتبارات به صورتی عمل کنیم که اولویت اول‌مان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشد. همچنین اولویت دوم‌مان، انجام پروژه‌های مشارکتی بود و اولویت بعدی‌مان هم این بود که بر اساس آمایشی که داشتیم باتوجه به استعدادهای موجود در شهرستان‌ها، پروژه تعریف کنیم. حوزه ورزش خوزستان، کار و نیازهای زیادی دارد و به این صورت نیست که انجام این مهم تنها از عهده اداره‌کل ورزش و جوانان استان برآید. در بحث پروژه‌های عمرانی نیز واقعا همکاران من در اداره‌کل ورزش استان، ایثار کردند که با تعداد کم نیرو، پروژه‌های عمرانی بزرگی را اجرایی کرده‌اند. بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه از سال ۹۶ تا ۹۸ تعریف کرده‌ایم که این کار بسیار سختی است که باید از زحمات همکارانم بابت انجام چنین کارهایی تشکر کنم. در این مدت نیز تلاش کردیم به ورزش مدارس و سازمان زندان‌ها کمک‌های خوبی داشته باشیم. ضمن این‌که پروژه‌های خوبی را در مناطق محروم و کم‌برخوردار آغاز کرده‌ایم اما نرخ تورم و سرعت آن، آن‌قدر بالا بود که مجموعه ورزش واقعا آسیب دید ولی تلاش ما این بود که خیلی از پروژه‌ها را به ثمر برسانیم.

نیاز ۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خوزستان

وی خاطرنشان کرد: اگر ۲۳ پروژه مدنظر را به افتتاح برسانیم، گام بسیار مؤثری در بخش زیرساختی ورزش خوزستان برداشته‌ایم. طی سه سال گذشته نیز بیش از ۷۰ زمین چمن مصنوعی را در شهرهای مختلف افتتاح کردیم و نزدیک به ۶۴ زمین چمن مصنوعی در مرحله اتمام کار هستند. ضمن این‌که تفاهم‌نامه‌های خوبی با شهرداری‌های استان منعقد کردیم که کارهایی که قرار است صورت بگیرد در نوع خود بی‌نظیر هستند. همچنین سالن‌ها و استخرهای زیادی به بهره‌برداری رسیدند و البته هنوز پروژه‌های زیادی داریم که باید به افتتاح برسند. در مجموع در ورزش خوزستان کارهای خوبی اتفاق افتاده است اما این ایده‌آل نیست و حداقل برای این‌که ورزش خوزستان به سرخط موفقیت در توسعه زیرساخت‌ها برسد، به بیش از دو هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم تا بتوانیم برای تمام نقاط استان پروژه تعریف کنیم و کار انجام دهیم. این رقم در مقایسه با خدماتی که جامعه ورزش خوزستان به تمام ایران دارد، رقم قابل توجهی نیست. ما یک استان مرزی و جوان هستیم که استعدادهای بسیاری در رشته‌های ورزشی مختلف داریم و حیف است که هنوز یک اسکله قایقرانی و خانه رزمی در استان خوزستان نداریم. همچنین هنوز سالن دو و میدانی استان در حد مطالعات است اما استان‌های کوچکی که سابقه‌ای همچون خوزستان در این رشته ندارند، موفق به ساخت سالن دو و میدانی شده‌اند. به طور مثال نیز در کار نرم‌افزاری در کشتی آزاد هنوز عقب هستیم و یکی از نکاتی که مدنظر من است و هیات جدید کشتی خوزستان باید به آن بپردازد، این است که پرداختن به کشتی آزاد را در دستور کار قرار دهد زیرا خوزستان استعداد زیادی در این رشته دارد.

نقش اداره‌کل ورزش در حفظ تیم‌های نفتی خوزستان در لیگ برتر

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه نیز با بیان این‌که در هیچ دوره‌ای اداره‌کل ورزش استان تا این اندازه به وضعیت تیم‌های فوتبال ورود نکرد، افزود: هر چند خیلی‌ها در این بخش به چشم انتقاد به ما نگاه می‌کنند اما اعتقاد ما این است که باید کمک کنیم تا سهمیه‌های لیگ‌برتری‌مان حفظ شود. تیم‌های نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان را اداره‌کل ورزش و جوانان حفظ کرد. وزیر ورزش، استاندار و خود ما به مشکلات این دو تیم ورود کردیم و توانستیم با کمک وزیر نفت، اعتباراتی به صورت غیرمستقیم برای این ۲ تیم بگیریم و به کمک اسپانسرها به آن‌ها کمک کنیم تا بتوانند مقاومت کنند. مِنتی نیست زیرا وظیفه‌مان را انجام دادیم. همچنین خوشبختانه فولاد برنامه‌ریزی خوبی دارد و آینده خوبی را برای آن متصور هستم.

به بازگشت استقلال خوزستان به لیگ برتر امیدوارم

وی همچنین با اشاره به وضعیت تیم فوتبال استقلال خوزستان، خاطر نشان کرد: طی جلسه‌ای که با مدیرعامل و هیات مدیره گروه ملی داشتیم، بسیار امیدوارم که استقلال خوزستان فصل آینده مجددا به لیگ برتر برگردد. حدود ۱۴ میلیارد تومان برای این باشگاه مصوب شد که گروه ملی نیز آن را تامین کرد. ضمن این‌که مدیریت بسیار خوب باشگاه استقلال خوزستان توانست از ۲۳ میلیارد تومان بدهی که سر دست آن‌ها مانده بود، این مبلغ را به تقریبا سه میلیارد تومان برسانند. کار بسیار خوبی در حال انجام است و فکر می‌کنم استقلال خوزستان اولین تیم در لیگ یک فوتبال کشور خواهد بود که تیم خود را برای قهرمانی در فصل آینده می‌بندد. اعتقاد مدیریت کارخانه گروه ملی نیز این است که استقلال خوزستان باید مجددا به لیگ برتر برگردد که این نیز جای امیدواری دارد.

حیدری با اشاره به وضعیت ورزشگاه غدیر نیز گفت: خوشبختانه کار بهسازی مجموعه ورزشی مهم غدیر اهواز در حال سرانجام رسیدن است اما باز هم تاکید می‌کنم، اگر ردیف بودجه دائمی برای این ورزشگاه تعریف نشود، قطعا این ورزشگاه باز هم مدتی دیگر گرفتار خواهد شد.

هیات شنای خوزستان در هدف‌گذاری‌ موفق نبود

وی همچنین درباره وضعیت شنای خوزستان که در ارزیابی عملکرد هیات‌های استانی جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار نداشت، اظهارکرد: شنای خوزستان از سمت مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان حمایت کامل را داشته است. استخر شهید بابک معتمد را به عنوان اسپانسر در اختیار این هیات قرار دادیم تا از نظر مالی و مادی کاستی نداشته باشد اما متاسفانه در هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، هیات شنای خوزستان موفق نبود و نتوانست اقدامات خوبی انجام دهد. همچنین هیات نتواست تورنمنت‌ها و اردوهای خوبی را برای استانی مثل خوزستان که در شنا و واترپلو حرف بسیاری برای گفتن داشت، برگزار کند. به هر حال به زودی نیز رئیس هیات شنای خوزستان مشخص خواهد شد تا وضعیت آن سر و سامان پیدا کند. متاسفانه در برخی رشته‌ها، هیات‌های استان عملکرد خوبی نداشتند که خوشبختانه با توجه به جلسات هدف‌گذاری خوبی که داشتیم و نشانه‌گذاری‌های خوبی که صورت گرفت، امیدواریم با کمک هیات‌ها بتوانیم به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص ورزش بانوان استان نیز گفت: متاسفانه کرونا ورزش استان را کمی به حالت سکون برد اما خوشبختانه با پیگیری‌های بسیاری که انجام دادیم، پست معاونت ورزش بانوان رسمی شد و بر این اساس نیز خانم ناصری‌مقدم به عنوان معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان منصوب شد. همچنین مقرر شد که خانم ناصری‌مقدم از نزدیک با هیات‌ها و نواب رییس هیات‌ها نشست داشته باشد تا در توزیع اعتبارات سهم بانوان برای هر هیات مشخص شود. ضمن این‌که در توزیع اماکن ورزشی نظرمان این است که هر شهری که تعداد اماکن بیشتری دارد، فضا و اماکن آن برای ورزش بانوان نیز مشخص شود. همچنین قرار شد، برای نخبه‌های ورزش بانوان هدف‌گذاری شود زیرا در برخی رشته‌ها مانند دوچرخه‌سواری، ستاره زرگر و فروزان عبدالهی را داریم که این نفرات باید حتما مورد حمایت قرار بگیرند که البته در نظر داریم برای این نفرات اسپانسر پیدا کنیم. ضمن این‌که می‌خواهیم در مجموعه اعتبارات دولتی به ورزش بانوان هم کمک کنیم. همیشه هر کاری از دستمان برآمده برای ورزش بانوان انجام داده‌ایم اما به نظرم با ایجاد پست سازمانی معاونت بانوان و حضور آن در شورای ورزش، شورای معاونین اداره‌کل و کارگروه‌های مختلف، آینده ورزش بانوان نسبت به گذشته خیلی بهتر خواهد شد زیرا قبلا این پست تنها در حد یک مسئول به شمار می‌رفت اما اکنون در جایگاه معاونت می‌تواند برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خوبی را انجام دهد.

حمایت از ورزش باید یک نهضت فراگیر شود

وی در ادامه نیز با بیان این‌که اکنون که دولت در شرایط اقتصادی بدی است، تمام تلاش ما این است که از منابع بخش خصوصی استفاده کنیم، عنوان کرد: در همین راستا به سراغ خیلی از سرمایه‌گذاران استان رفتیم و از نزدیک با آن‌ها صحبت کردیم و به دنبال یک سازوکار هستیم. اکنون در دزفول اتفاق خوبی افتاده است و خیرین در حال احداث یک خانه کشتی و ژیمناستیک خوب هستند. همچنین برای هفت مکان ورزشی استان، در هیات دولت مصوب کردیم که از مزایده عمومی خارج شوند و اکنون در اختیار هیات‌های بسکتبال، وزنه‌برداری و ورزش جانبازان و معلولان قرار دارند. همچنین مجموعه ورزش جانبازان و معلولان در کوی طلاب اهواز آماده افتتاح است. فقط تنها انشعاب برق آن باقی مانده است و ان‌شاءالله پس از ۱۴ سال به بهره‌برداری خواهد رسید. سالن‌هایی در هویزه، مسجدسلیمان و اندیمشک آماده افتتاح هستند، ضمن این که استادیوم شهید مجدیان دزفول هم پس از ۲۰ سال، آماده افتتاح است. حوزه ورزش نیاز به حمایت و کمک دارد و همه باید پای کار بیایند و حمایت از حوزه ورزش باید یک نهضت فراگیر شود. این حوزه به سلامت جسم و روان مربوط است و حوزه ورزش می‌تواند خیلی از هزینه‌هایی که به جامعه تحمیل می‌شود را کاهش دهد.

نباید به حوزه جوانان به چشم توسعه دولت نگاه کند

حیدری با بیان این‌که در حوزه جوانان نیز کارهای بزرگی انجام شده است، گفت: تشکیل خانه‌های جوان را داشتیم که این خانه‌ها در شهرهای مختلف می‌تواند مرکزی برای حضور جوانان باشد. همچنین امیدوارم روزی برسد که سازمان ملی جوانان مجددا تاسیس شود تا بتواند به صورت کلی و هدفمند در این مسیر گام بردارد. مجلس نباید به حوزه جوانان به چشم توسعه دولت یا بزرگ شدن دولت نگاه کند زیرا مجموعه‌ای مثل سازمان ملی جوانان می‌تواند نهادی باشد که بخش اعظمی از موضوعات جوانان را به صورت مستقل پیگیری کند. اکنون نیز بخش جوانان به عنوان یک معاونت در ورزش، آن‌طور که باید نقش خود را ایفا نمی‌کند اما اگر مستقل فعالیت داشته باشد، می‌تواند کارهای زیادی را هدف‌گذاری کند.

تاثیر کرونا بر بخش خصوصی فعال در ورزش

وی در ادامه، گفت: ضعف‌ها و کمبودها زیاد است و در این شرایط کارکردن و مدیریت کردن بسیار سخت است زیرا نبود اعتبار دست ما را می‌بندد اما مکلف هستیم که تمام تلاش‌مان را انجام دهیم تا شرایط را برای موفقیت قهرمانان و ایجاد شور، نشاط و امید بین جوانان داشته باشیم. همچنین کرونا تاثیر بسیار بدی روی بخش خصوصی فعال در ورزش گذاشت و بسیاری از مجموعه‌های ورزشی در این بخش متحمل آسیب شدند یا مجبور به تغییر رشته و شغل شدند. متاسفانه آگهی فروش و واگذاری خیلی از باشگاه‌ها در این مدت نیز روی سایت‌ها بود زیرا این‌ها اقتصاد شکننده‌ای دارند. در این میان شغل‌های زیادی از بین رفت، چراکه در یک باشگاه ورزشی، چندین نفر مشغول به فعالیت بودند که با توجه به وضعیتی که کرونا بر باشگاه‌ها تحمیل کرد، مجبور بودند تعدیل نیرو داشته باشند.

پالایشگاه نفت می‌تواند ورزشگاه جدیدی برای آبادان احداث کند

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌کرد: در مدتی که با کرونا مواجه بوده‌ایم برای این‌که مردم از فعالیت ورزشی باز نمانند با کمک هیات ورزش‌های همگانی استان تلاش داشتیم از طریق فضای مجازی و صدا و سیمای استان، طرح ورزش در خانه را به انجام برسانیم که در راستای برگزاری این طرح، جزو استان‌های برتر بودیم اما واقعا صدماتی که کرونا به پیکره ورزش وارد کرد تا سال‌ها طول خواهد کشید که خود را نشان دهد. خیلی‌ها تسهیلات گرفته بودند که اقساط‌شان معوقه شد و خیلی‌ها نیز مجبور شدند، مِلکی را که برای فعالیت ورزشی اجاره کرده بودند، تخلیه کنند. در این راستا نیز خیلی از مربیان بیکار شدند. امیدوارم هر چه زودتر با بهتر شدن شرایط کرونا و پیداشدن راهکار علمی و پزشکی برای مبارزه با این ویروس یا قطع زنجیره انتقال این ویروس با کمک مردم، دوباره بتوانیم حضور پررنگ مردم را در باشگاه‌های ورزشی داشته باشیم. همچنین امیدوارم به کرونا به چشم یک فرصت نیز نگاه شود تا بتوانیم به وضعیت اماکن ورزشی سر و سامان دهیم. به نظرم وقت آن رسیده پالایشگاه نفت آبادان یک ورزشگاه جدید برای این شهر احداث کند زیرا فوتبال بخشی از زندگی مردم آبادان است. همچنین باید از نماینده مردم ماهشهر و شورای راهبردی و عملیات غیرصنعتی ماهشهر که کار احداث یک استادیوم ۱۰ ‌هزار نفری را پیگیری می‌کنند، تشکر کنم زیرا کار ارزشمندی است. همچنین مسجدسلیمان نیاز به یک استادیوم دارد، چرا که استادیوم فعلی آن استاندارد نیست.

نگران آینده تیم‌های نفتی خوزستان هستم

وی با بیان این‌که نسبت به آینده تیم‌های نفتی در لیگ بیستم احساس خطر می‌کنم، گفت: زیرا شرایط‌شان بسیار بد است. بنابراین نمایندگان مجلس اگر می‌خواهند کاری انجام دهند باید از هم‌اکنون اقدام کنند، چراکه اگر این اقدامات و بستن تیم‌ها در آستانه شروع لیگ باشد، فایده‌ای ندارد. من فکر می‌کنم، باتوجه به بدهی باشگاه نفت آبادان به بازیکنان خارجی سابقش و بدهی‌های معوق به بازیکنان داخلی‌اش، لیگ آینده، فصل خطرناکی برای نفت خواهد بود. ضمن این‌که نفت مسجدسلیمان نیز شرایط خوبی ندارد و باید برای فصل آینده آن، تدبیری صورت بگیرد زیرا دیگر از دست ما خارج است و باید در سطح ملی برای آن تصمیم گرفته شود تا تیم‌های نفتی بتوانند هزینه‌هایشان را تامین کنند و زیرساخت لازم برای واگذاری آن‌ها انجام شود. تیم‌های نفتی ما اکنون شرایط واگذاری ندارند و از نمایندگان محترم و استاندار ورزش‌دوست می‌خواهم که با تشکیل کارگروه با سران سه قوه یا رایزنی، یک بازه زمانی دو یا سه ساله را برای وزارت نفت جهت حمایت این تیم‌ها با همان اعتبار سال قبل‌شان مصوب کنند و وزارت نفت نیز زیرساخت لازم برای واگذاری این تیم‌ها را فراهم کند. این‌که وزیر نفت، لحظه‌ای اعلام کند که می‌خواهد تیم‌های نفتی را بفروشد، درست نیست زیرا باید شرایط واگذاری را فراهم کنیم و این نیز حساب و کتاب دارد. ما حداقل می‌توانیم باشگاه‌ها را به سمتی ببریم که وارد بورس شوند. سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه تیم‌داری در کشور است و ببینید که چقدر از اوقات فراغت مردم را هم پر می‌کند.

قوانین مربوط به ورزش بازنگری و اصلاح شوند

وی همچنین با بیان این‌که اگر صدا و سیما پولی ندارد که حق پخش تلویزیونی را به باشگاه‌ها پرداخت کند، مجلس در بودجه سالانه این مبلغ را اضافه و قانونی برای در اختیار قراردادن آن به وزارت ورزش جهت پرداخت به تیم‌های لیگ برتری در نظر بگیرد، افزود: هر کشوری در دنیا برای سلامت روح و روان مردم خود برنامه‌ریزی می‌کند اما اکنون باشگاه‌دار خصوصی ما در کشور هیچ پشتوانه‌ای ندارد و فقط هزینه می‌کند و سودی به آن نمی‌رسد و همین است که خیلی‌ها آنقدر می‌دوند که بعد خسته شده و بعد همه چیز را کنار می‌گذارند. مثل خیلی از تیم‌هایی که دیگر اثری از آن‌ها نیست. خواهش من این است که فراکسیون ورزش مجلس در این دوره متفاوت از تمام دوره‌ها به چنین مسائلی به ویژه فوتبال که موضوع بسیار مهم در کشور است، ورود کند. به هر حال باید قوانین بازنگری و اصلاح شوند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار