اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان با بیان این‌که اشتباهات داوری در ۹ هفته اخیر لیگ برتر نشان داده است که ضریب اشتباهات داوران به هر دلیلی بالا رفته است، گفت: این‌که زحمات یکساله یک باشگاه بر اثر اشتباهات داوری هدر برود، جای بخشش ندارد و جبران‌پذیر نیست.
مهران نصیریان‌دوست در گفت‌وگو با ایسنا، با درخواست از دپارتمان داوری برای نظارت تمام و کمال بر کار داوران در ۲ هفته پایانی لیگ برتر، اظهار کرد: با توجه به این‌که تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در ۲ هفته پایانی لیگ برتر باید رو در روی تیم‌هایی قرار بگیرد که نتیجه این بازی‌ها برای این تیم ها از جهت بقا در لیگ برتر اهمیت بسیاری دارد و در سرنوشت سایر تیم‌های پایین جدولی نیز نقش دارد، از دپارتمان داوری انتظار داریم از داوران باتجربه‌ای برای این دیدارها استفاده کند که حق تیمی ضایع نشود.

وی ادامه داد: همان‌طور که همه می‌دانند، تیم نفت‌مسجدسلیمان در بازی رفت با تیم فولاد به خاطر اشتباهات داوری ضربه خورد و در بازی برگشت نیز داور یک پنالتی به سود ما نگرفت. همچنین در بازی گذشته نفت مقابل گل‌گهر سیرجان، گل سوم حریف آفساید بود. بر این اساس از دپارتمان داوری انتظار نظارت بیشتر بر کار داوران را داریم. چنین مشکلاتی در بخش داوری را در بازی تیم‌های دیگر از جمله سپاهان نیز مشاهده کرده‌ایم و به نظر می‌رسد، ضریب اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر بالا رفته است و همین باعث می‌شود، زحمات یک ساله تیم‌ها به نوعی هدر برود و تحت‌الشعاع یک سری مسائل قرار بگیرد.

مدیرعامل باشگاه نفت‌مسجدسلیمان خاطرنشان‌کرد: از دپارتمان داوری می‌خواهیم در انتخاب داوران سلیقه به خرج دهند و برای بازی‌های حساس مانند دیدارهای نفت مسجدسلیمان در ۲ هفته پایانی که در سقوط و بقای تیم‌ها نیز تاثیر دارد، از داوران کاربلد و باتجربه‌ای که ضریب اشتباهات‌شان پایین است، استفاده کند. البته ما به شرافت داوران‌مان اعتماد داریم اما برای این‌که در این ۲ هفته باقی‌مانده هم شاهد یک فوتبال پاک باشیم باید بر تمامی موارد نظارت لازم صورت بگیرد.

وی با بیان این‌که اشتباهات داوری در ۹ هفته اخیر لیگ برتر نشان داده است که ضریب اشتباهات داوران به هر دلیلی بالا رفته است، افزود: این مهم، نیاز به کار کارشناسی دارد و به نظرم این موضوع باید بررسی شود که دلیل آن چیست و آیا دلیل خاصی دارد یا خیر؟. به هر حال باید آسیب‌شناسی که چرا ضریب اشتباهات داوری بالا رفته است.

نصیریان‌دوست گفت: درست است، نفت مسجدسلیمان نه برای سهمیه می‌جنگد و نه استرس سقوط را دارد اما می‌خواهیم یک فوتبال پاک را به نمایش بگذاریم و از حیثیت فوتبال خوزستان دفاع کنیم. با تمام سختی‌ها و نبود منابع مالی و همچنین با فشارهای زیادی که به کادر مدیریتی، مربیگری و بازیکنان ما وارد شده است، علاقه‌مندیم با ارائه فوتبال پاک، مزد زحمات یکساله‌مان را هم بگیریم و البته این برای تمام تیم‌ها نیز است. در هر صورت اگر روح جوانمردی در فوتبال و ورزش نباشد، آن ورزش دیگر مفهومی ندارد.

وی افزود: این‌که زحمات یکساله یک باشگاه بر اثر اشتباهات داوری هدر برود، جای بخشش ندارد و جبران‌پذیر نیست زیرا با احساسات مردم یک شهر بازی شده است. تاکنون به خاطر اشتباهات داوری سکوت کردیم زیرا معتقدیم داوران هم انسان بوده و جایزالخطا هستند اما این‌که اشتباهات تکرار می‌شود و ضریب آنها نیز بالا رفته، نگران‌کننده است. واقعا می‌خواهیم بدانیم دلیل این اشتباهات فاحش چیست؟ آیا داوران تحت فشار هستند یا دلیل دیگری دارد؟ به هر حال باید این مسائل مشخص شوند.اگر می‌خواهیم فوتبال پیشرفت کند، باید عدالت برقرار شود که با این اشتباهات عدالت برقرار نشده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار