اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان مطرح کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: احتمالاتی وجود دارد که اگر ایمنی حدود ۶۰ هفته‌ای داشته باشیم پیک‌های متعدد را پس از این مدت خواهیم داشت و شاید اگر ایمنی ۱۰۰ هفته‌ای داشته باشیم نیز پیک‌هایی به صورت دوره‌ای خواهیم داشت.
دکتر علی خدادادی در خصوص روند شیوع کرونا اظهار کرد: در هر شرایط رویکردهای متفاوتی مطرح می‌شود. پاندمی‌های دوره‌ای گذشته باعث مرگ‌های میلیونی شده است و این تغییرات ویروس‌ها به دلیل شرایط بیولوژیک خاص، اجتناب‌ناپذیر هستند.

وی افزود: بر اساس شرایط ویروس‌های مشابه کرونا، آنتی‌بادی‌هایی علیه آنها ایجاد می‌شود که چهار تا پنج ماه دوام داشته‌اند اما اکنون هنوز اطلاعات جامع مستندی در خصوص کووید - ۱۹ نداریم. البته تحقیقات گسترده‌ای در همه جای دنیا و ایران در این زمینه در حال انجام است. در خصوص دوام آنتی‌بادی تحقیقات در حال انجام است

خدادادی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، اکنون رویکرد درمانی برای مبتلایان لازم است. رویکرد دیگر، بحث محافظت از افراد است. در این خصوص ایمنی‌درمانی مدنظر است که راهکارهای مختلفی برای آن وجود دارد تا اگر واکسن مؤثری تهیه شد از این رویکردها استفاده شود و افراد دارای استعداد ابتلا درمان شوند و وارد فاز حاد بیماری نشوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد مردم باید مبتلا یا واکسینه شوند تا از انتقال بیماری جلوگیری شود یا مصونیت لازم ایجاد شود.

وی با اشاره به منفی بودن تست IGM برخی افراد در روزهای ابتدایی ابتلا، تصریح کرد: تقریباً‌ از روز هفتم به بعد IGM شروع به افزایش می‌کند. تست‌های سرولوژی برای غربالگری خوب هستند تا متوجه شویم آنتی‌بادی در بدن ایجاد شده است یا خیر.

خدادادی با اشاره به روند شیوع بیماری در جهان بیان کرد: اگر با همین روال ادامه بدهیم تا سال آینده در این بازه زمانی ۲۵۰ میلیون نفر مبتلا شده‌اند و یک میلیون و ۷۵۰ هزار مورد مرگ پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: بیماری‌های ویروسی درمان قطعی ندارند و در درمان این بیماری‌ها، تنها عوارض ناشی از واکنش بدن را کاهش می‌دهیم.

وی بیان کرد: احتمالاتی وجود دارد که اگر ایمنی حدود ۶۰ هفته‌ای داشته باشیم پیک‌های متعدد را پس از این مدت خواهیم داشت و شاید اگر ایمنی ۱۰۰ هفته‌ای داشته باشیم نیز پیک‌هایی به صورت دوره‌ای خواهیم داشت. همچنین انتقال فصلی و دوره‌ای بیماری مطرح شده است. در نهایت، احتمال دارد این ویروس تا سال ۲۰۲۴ مصونیتی ایجاد کند.

خدادادی گفت: در حال حاضر هشت واکسن در مرحله فاز سه، ۱۱ واکسن در مرحله فاز دو و ۱۹ واکسن در مرحله مطالعه حیوانی هستند.

وی افزود: در حال حاضر واکسن چینی و کشورهای دیگر در حال تست هستند اما میزان تداوم آن‌ها، سال آینده قابل ارزیابی است تا متوجه شویم ایمنی پایدار ایجاد می‌کنند یا خیر، عوارضی دارند یا نه و ویروس رفتار دیگری دارد یا خیر.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: در حال حاضر بهترین، مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین شیوه پیشگیری از ابتلا، استفاده از ماسک است و باید ماسک ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: رنگ هر استان قابل اتکا نیست و نباید غافل شویم. در آستانه بازگشایی مدارس، برگزاری کنکور و شیوع آنفلوآنزا قرار داریم و باید آمادگی لازم را داشته باشیم. اکنون به همراهی و همدلی برای کمک به هم‌نوعان نیاز داریم تا شرایط مناسبی برای این افراد فراهم شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار