اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: با عوامل فضاسازی علیه عزاداری محرم برخورد قضایی می‌شود.
علی فرهمندپور روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برنامه های محرم در سالن تبلیغات اسلامی دزفول گفت: هنگام اجرای  فعالیت ها و عزاداری محرم  باید به شدت مواظب  باشیم که بهانه ای دست دشمن ندهیم چرا که شبکه های معاند منتظر چنین حرکت هایی هستند. 

وی افزود: هنگام عزاداری ها اگر کسی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد و تبعاتی به همراه داشت به شدت با وی برخورد شود .

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: برنامه های محرم در سه محور  عزاداری، نذورات و تزئینات اجرا خواهد شد که امسال به علت شیوع کرونا محدودیت هایی در اجرای عزاداری ها داریم و باید  عزاداری‌هایی که قبلا کمرنگ شده اند را با رعایت پروتکلهای بهداشتی جایگزین تجمع ها کرد .

فرهمندپور ضمن پیشنهاد برگزاری شب شعرگفت: در سالهای اخیر تعزیه خوانی در دزفول کمرنگ بوده که میتوان با رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی مکان ها مانند استادیوم با فاصله گذاری اجتماعی آن را اجرا کرد .

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: هیات های عزاداری می توانند عزاداری محله ای داشته باشند و با رعایت فاصله اجتماعی در خیابانهای اطراف عزاداری کرده و برنامه های محلی عزاداری را اجرا کنند.

وی در خصوص نذورات محرم نیز گفت: در ایام غدیر پخت نذری و اطعام غدیر به خوبی برگزار شد که پیشنهاد میشود نحوه تهیه و توزیع نذورات از طرف تبلیغات اسلامی به صورت متمرکز در هشت موکب اعلام شود. 

فرهمندپور افزود: خیرین و نیکوکاران می توانند نذر ماسک را نیز مدنظر داشته باشند و کارگاه هایی که اخیرا کم کار شده اند با مساعدت خیرین و افرادی که نذری دارند فعال شوند و ماسک نذری تولید کنند .

وی گفت: تزئینات  و سیاه پوش کردن  شهر نیز باید یکپارچه باشد و هیات های مجوزدار و بدون مجوز نیز آن را رعایت کنند .

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: باید  عزاداری ها با پخش زنده در فضای مجازی همراه باشد و روضه های خانگی در صورت امکان در فضای باز برگزار و  از صندلی استفاده شود.

وی بر ضرورت ضدعفونی و استفاده از ماسک و دستکش در روضه های خانگی تاکید کرد و گفت: بسیج و بهداشت نیز باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و امر به معروف و نهی از منکر نظارت کنند .

فرهمندپور افزود: باید جلوی ترافیک هیات های عزاداری گرفته شود و  بی توجهی نسبت به پروتکل های بهداشتی برخورد قضایی شود.

وی گفت: هیات گردانی در تاسوعا و عاشورا نیازمند مجوز ستاد کرونا است.

امام جمعه دزفول نیز در این نشست گفت: عزاداری حسینی یک تکلیف الهی است که باید شرایط تهدید کرونایی را به فرصت تبدیل کرد .

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی اظهار امیدواری کرد امسال عزاداری باشکوهی در دزفول برگزار شود و به واسطه رعایت پروتکل ها هیچکس گرفتار  کرونا نشود .

وی با بیان اینکه عزاداران حسینی تعهد و تقید بیشتری در اجرای قانون دارند گفت: باید عزاداری ها  به درستی برنامه ریزی و مدیریت شوند تا مشکلی پیش نیاید.

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه دستورالعمل های عزاداری متناسب با عزاداری شهرستان بومی سازی شده اند گفت: باید از نظرات و پیشنهادات مردمی در اجرای برنامه های عزاداری حسینی استفاده کرد و راهکارهای مردمی را مدنظر داشت. 

وی گفت: جلوگیری از تجمعات در محرم نیازمند برنامه های بامحتواست و تکایا، مساجد، تزئینات شهری باید در خصوص محرم فعالتر باشند .

وی بر ضرورت استفاده از فضای مجازی تاکید کرد و افزود: عرصه گسترده و وسیعی در اختیار ماست که میتوانیم از آن استفاده کنیم .

وی افزود: فضای همدلی بین مسوولان  باید در دزفول حاکم باشد، قدر نعمت وحدت و انسجام را بدانیم و همه اقشار در بالابردن فرهنگ معرفت دینی در شهر کوشا باشند .
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار