اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، نشست مشترک دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و جمعی از مدیران این مجموعه با دکتر سید محسن هاشمی در سالن جلسات ستاد بهداشت و درمان اهواز برگزار شد.

در این نشست دکتر بهرام دهقان در ابتدا ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص خدمات ارائه شده به جامعه صنعت نفت بویژه بازنشستگان محترم در بحران کرونا ویروس گفت : از آغاز بحران کرونا تاکنون بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، همه ی توان خود را بکار گرفته است تا بتواند پاسخگوی جامعه بزرگ صنعت نفت بویژه بازنشستگان عزیز باشد و خدمت رسانی به شاغلین و بازنشستگان و خانواده های ایشان به طور مستمر ادامه داشته است.

وی گفت : همزمان با شیوع این بحران در کشور ، با توجه به پروتکل های إبلاغی وزارت بهداشت و تاکید بر کاهش میزان مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ، میزان فعالیت کلینیک های تخصصی کاهش یافت و أعمال جراحی الکتیو(غیر اورژانس) نیز متوقف شد. علی رغم اینکه در آن زمان بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، بیمارستان معین کرونا نبود ،عمده فعالیت های بیمارستان به آماده سازی بخش های عمومی و ویژه جهت پذیرش احتمالی بیماران کووید ١٩ معطوف شد.

وی افزود : متاسفانه با افزایش شیوع بیماری در استان و إشباع تخت های بستری  در بیمارستانهای معین ، بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز پذیرش بیماران کووید١٩ را آغاز نمود.

دکتر دهقان تصریح کرد : علی رغم اینکه با کاهش فعالیت بخشهای غیر کووید و کلینیک های تخصصی در بحران اخیر ، درآمد بیمارستان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است، بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز مطابق وظیفه ذاتی خود ، همچنان خدمت رسانی به شاغلین و بازنشستگان و خانوادههای ایشان را ادامه داده است.

وی در ادامه در خصوص خدمات ارائه شده به بازنشستگان در بحران اخیر گفت : بیش از ٣٠ درصد موارد مراجعه و ٦٠ درصد موارد بستری در بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، بازنشستگان صنعت نفت و خانواده های ایشان بوده اند که خوشبختانه 96 درصد این افراد بهبود یافته اند.

 

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز إظهار داشت : از آغاز  این بحران، در بیمارستان بزرگ نفت اهواز تاکنون ، آزمایش PCR انجام نشده است، بلکه نمونه های بیماران بستری و تعداد محدودی از نمونه های بیماران سرپایی به آزمایشگاه مرجع تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ارسال شده است.

وی تصریح کرد : با توجه به دستورالعمل های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، بیماران سرپایی به مراکز ١٦ساعته سطح شهر اهواز و آزمایشگاه های خصوصی طرف قرارداد (بدون پرداخت هزینه) ارجاع می شوند.

وی افزود : آزمایشگاه PCR بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در حال حاضر به صورت آزمایشی مشغول به فعالیت است و پس از أخذ تاییدیه های لازم ، به زودی رسما افتتاح خواهد شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اظهار داشت : در حال حاضر و با توجه به وضعیت سفید در استان خوزستان بایستی ضمن رعایت همه ی پروتکل های بهداشتی ، درمان بیماری های مزمن شاغلین و بازنشستگان  و اعمال جراحی معوق شده در این چند ماه از سرگرفته شود و در این راستا کلینیک های تخصصی با ٧٠ درصد ظرفیت ، فعالیت  خود را  در سه مرکز بیمارستان بزرگ نفت و مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون  آغاز نموده است. به علاوه انجام اعمال جراحی نیمه ضرور نیز با رعایت همه ی دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت  در دستور کار قرار گرفته  است.

وی با اشاره به راه اندازی کلینیک ویژه در کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز در چند ماه اخیر گفت : با ایجاد کلینیک ویژه ، علاوه بر بررسی سوابق پزشکی و دارویی بیمار توسط پزشک متخصص ، مصاحبه با بیمار و پیگیری وضعیت فعلی بیماری  وی، داروهای مورد نیاز بیماران خاص و بیماران 80 سال به بالا به صورت یک پکیج دارویی درب منزل ایشان ارسال و تحویل داده شده است. این برنامه در مورد بیماران 70 تا 80 ساله نیز در حال انجام است.

دکتر دهقان همچنین ضمن تقدیر و تشکر از همکاران خود در مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت گفت : کادر درمانی و خدماتی بخش های کووید19 و ICU کووید در بحران اخیر همگی به صورت داوطلبانه مشغول خدمت بوده اند و ابتلاء تعداد قابل توجهی از پزشکان ، پرستاران و سایر همکاران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به بیماری کرونا ، نشاندهنده ی أوج تلاش و ایثارگری این عزیزان است و من خاضعانه از همگی ایشان تشکر و قدردانی می نمایم و برای ایشان از خداوند متعال اجر معنوی و سلامت روز افزون خواستارم.

وی گفت : هدف ما ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی است، به گونه ای که در بحران اخیر ظرفیت تخت های ویژه  (ICU) این بیمارستان به دو برابر افزایش یافته است. یک دستگاه سی تی اسکن جدید ، یک دستگاه لیزر پرتوان جهت واحد توانبخشی ، دستگاه تهویه فشار منفی در بخش ویژه و بخش اورژانس و یک مخزن ذخیره اکسیژن با ظرفیت 10 هزار متر مکعب برای بیمارستان بزرگ نفت اهواز خریداری شده است.

دکتر دهقان با اشاره به نقش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در بحران اخیر گفت : تجربه بحران اخیر و میزان خدمات ارائه شده به شاغلین و بازنشستگان و خانواده های ایشان نشان داد که سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در بحران و در موارد اورژانس ، صرف نظر از منافع خود ، با تمام توان در کنار خانواده بزرگ صنعت نفت می ماند و همه ی مراکز طرف قرارداد اعم از خصوصی و غیره نمی توانند نقش مراکز درمانی صنعت نفت را در خدمت صادقانه و ایثارگرانه بر عهده بگیرند.

در ادامه دکتر سید محسن هاشمی ، رئیس منطقه 2 صندوق های بازنشستگی به بیان دغدغه ها و خواسته های بازنشستگان و مسائل و مشکلات درمانی ایشان پرداخت و گفت : هدف از این نشست ها افزایش همکاری و تعامل با بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز است تا بازنشستگان عزیز کمترین مسائل و مشکلات را در هنگام مراجعه به مراکز درمانی داشته باشند.

وی تصریح کرد : بیمارستان بزرگ نفت اولین انتخاب بازنشستگان صنعت نفت است.

وی همچنین از زحمات وخدمات مجموعه بهداشت و درمان در بحران کووید 19 تقدیر و تشکر کرد.

در این نشست پس از بررسی مسائل و دغدغه های بازنشستگان ، مقرر گردید با هماهنگی کلینیک های تخصصی و معاونت درمان صندوق های بازنشستگی ، در انجام اعمال جراحی الکتیو نیمه ضرور بازنشستگان تسریع گردد. به علاوه مقرر شد روزهای حضور دندانپزشک معتمد در نمایندگی های صندوق بازنشستگی در سطح شهر اهواز ، افزایش یابد.

همچنین مقرر گردید بررسی های لازم در خصوص تسهیل روند ارائه خدمات تشخیصی مداخله ای تحت گاید سونو ، دریافت خدمات پاراکلینیک و دریافت کلیه نسخ دارویی بازنشستگان در بیمارستان بزرگ نفت اهواز انجام گیرد.

به علاوه برنامه ریزی منظمی نیز جهت برگزاری شورای عالی پزشکی با اولویت بازنشستگان انجام خواهد گرفت.



بازنشستگان4
بازنشستگان3
بازنشستگان2
بازنشستگان1

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار