اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
رییس هیات هاکی خوزستان گفت: هاکی جزو رشته‌های پربرخورد است لذا طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت این رشته مجاز نیست.
امینه خجسته بیان کرد: در شرایط موجود به دنبال برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین هستیم و قرار است با کمک فدراسیون یک دوره استعدادیابی هاکی برای رشد این رشته در خوزستان برگزار کنیم.

اولویت هیات هاکی خوزستان توجه به امر آموزش است

وی اولویت هیات هاکی خوزستان را توجه به امر آموزش دانست و گفت: استعدادیابی به کمک آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه‌های مختلف و برگزاری کلاس داوری و مربیگری از مهمترین برنامه‌های ما در امسال است.

رییس هیات هاکی خوزستان بیان کرد: پارسال شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این رشته بودیم و چرخه هاکی در خوزستان به حرکت درآمده بود؛ همچنین میزبان اردوی دختران زیر ۱۵ سال و مسابقات لیگ دسته یک کشور بودیم اما بیماری کرونا تمام برنامه‌ریزی ما را به هم زد.

وی ادامه داد: هاکی جزو رشته‌هایی است که در خوزستان کمتر به آن توجه شده است در حالی که در دهه ۵۰ رشته هاکی از خوزستان شروع ، و سپس به سراسر کشور تعمیم یافت اما در سال‌های اخیر فعالیت این رشته در خوزستان کم رنگ شده بود. از آنجا که رشته هاکی روی چمن محور اصلی برنامه‌های فدراسیون است ما نیز سعی کردیم برنامه‌های خود بر این اساس انجام دهیم تا به موفقیت برسیم.

فعال کردن هیات‌های شهرستانی جزو برنامه‌های هیات است

خجسته ، فعال کردن هیات های شهرستانی را جزو برنامه های این هیات برشمرد و گفت: بنا داریم با احیای هاکی در برخی از شهرستان‌ها از ظرفیت آن منطقه در توسعه این رشته بهره مند شویم و علاقه‌مندان بیشتری جذب هاکی شوند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم هاکی خوزستان را با جلب حمایت مسوولان ورزش خوزستان به جایگاه واقعی خود در کشور برگردانیم ادامه داد: اگر جذابیت‌های این رشته ورزشی به مردم خوزستان شناسانده شود، چه بسا این علاقه ‌مندی در بین نسل نوجوان و جوان ما ایجاد شود تا در این رشته ورزشی فعالیت کرده و حتی ارگان های استان در هاکی سرمایه ‌گذاری کنند.

رییس هیات هاکی خوزستان در خصوص خانه هاکی استان گفت: زمین این پروژه مشخص شده و اکنون در مرحله تامین اعتبار است؛ مدیرکل ورزش و جوانان پیگیر این موضوع است و امیدوارم به زودی این مکان راه‌اندازی شود. از آنجا که یک زمین چمن تخصصی هاکی در استان نداریم مکانی برای ما در نظر گرفته شده و قرار است چمن آن را مطابق با استانداردهای این رشته درست کنیم.

هاکی یک رشته گران است

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هاکی یک رشته بسیار گران است انتظار داریم روسای هیات‌ها به دنبال جذب حامی مالی باشند تا بتوان ورزشکاران بیشتری از خوزستان در تیم‌های ملی داشته باشیم.

خجسته با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته در خوزستان فعالیت می‌کنند گفت: خوشبختانه اکنون یک ورزشکار خوزستانی در اردوی تیم ملی حضور دارد که امیدواریم بتواند برای کشورمان افتخارآفرینی کند. 

وی افزود: بنا داریم یک برنامه استعدادیابی بزرگ هاکی در شهرهای خوزستان برگزار کنیم همچنین با آغاز مدارس و دانشگاه ها، تیم‌های استعدادیاب ما نفرات نخبه را شناسایی کرده و آموزش های لازم را در اختیارشان قرار می دهیم.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار