اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص حفظ و نظارت بر اصول بهداشتی در زمان برگزاری آزمون کنکور توسط کارشناسان بهداشتی توضیحاتی ارایه و توصیه‌های لازم را به دانش‌آموزان گوشزد کرد.
دکتر سید محمد علوی بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط پیش از برگزاری کنکور حوزه‌های مربوطه را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن وسایل، مساحت و میزان فاصله گذاری محل آزمون، نوع تهویه و تامین تجهیزات لازم بررسی کرده و هماهنگی‌ لازم را با مسوولان برگزار کننده آزمون به عمل می‌آورند.

وی افزود: رابطان بهداشت معرفی شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند و در روز برگزاری آزمون نیز در حوزه‌ها حضور یافته و نظارت‌ لازم را از نظر بهداشتی بودن شرایط محیط انجام می‌دهند.

علوی گفت: برنامه‌های لازم به واحدهای عملیاتی در مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز ابلاغ شده تا آزمون کنکور در سلامت کامل برگزار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دانشآموزان توصیه کرد: ماسک و آب و دیگر وسایل بهداشتی لازم را همراه داشته باشند و دست‌های خود را ضد عفونی کنند؛ البته امکانات ضد عفونی در حوزه‌های برگزاری آزمون فراهم است.

وی ادامه داد: اصول سه گانه مقابله با کرونا شامل شست و شوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در همه مکان‌ها به ویژه در زمان برگزاری کنکور باید رعایت شود.

علوی تاکید کرد: دانش‌آموزان پیش از ورود به سالن برگزاری امتحان از تجمع خودداری و فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری ناشی از کرونا بیان کرد: این دانشگاه که جمعیتی بالغ بر سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را در خوزستان زیر پوشش دارد در روز جمعه گذشته حتی یک مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا ثبت نکرده است و در سراسر خوزستان در روزهای اخیر تعداد فوتی‌ ناشی از کرونا یک رقمی شده است.
فرهاد ابول نژادیان با ابراز نگرانی از افزایش سفر از استان خوزستان به استان‌های شمالی و استان‌های مرکزی که برخی از آن‌ها قرمز هستند گفت:در این شرایط از مردم خوزستان تقاضا داریم از سفر به ویژه به شهرهای قرمز جدا خودداری کنند.
وی توضیح داد: همه باید تلاش کنیم شرایط فعلی خوزستان حفظ شود چرا که وضعیت همچنان شکننده است؛ از سوی دیگر تلاش شده با اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمیکنند برخورد شود.

ابول‌نژادیان افزود: هم اکنون   آغاجاری و بهبهان در شرایط قرمز کرونا به سر می‌برند.

استان خوزستان  پس از ۲ ماه وضعیت قرمز کرونایی بیش از یک هفته است که از وضعیت هشدار خارج شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند اعلام کرد:  استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار