اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان:
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان با تأکید بر اینکه عزاداران حضرت اباعبدالله (ع) مراسم سوگواری ماه محرم را متشرعانه برگزار خواهند کرد، گفت: این مراسم هم باشکوه و هم با سعی و تلاش مؤمنانه جهت حفظ جان مردم همراه خواهد بود.
حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد‏ درباره شرایط برگزاری مراسم سوگواری حسینی در وضعیت شیوع کرونا ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند مؤمنان و اهل مسجد و روضه و هیات و منبر بیشترین رعایت‌ها را دارند. در مساجدی که در این ایام با توجه به تغییر وضعیت بازگشایی شدند‏، دیدیم مردم به خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی اظهار کرد: مطمئن باشید عزاداران حضرت اباعبدالله(ع) مراسم سوگواری این ایام را به همین گونه متشرعانه برگزار خواهند کرد و این مراسم هم باشکوه و هم با سعی و تلاش مؤمنانه جهت حفظ جان مردم همراه خواهد بود.

علی‌نژاد ادامه داد: هم‌اکنون هیات‌ها  و مساجد برای اینکه این مراسم را به نحو احسن برگزار کنند و اقامه عزا داشته باشند و از آن طرف به سلامت مردم هم توجه کنند، بیشترین سعی و تلاش را برای فراهم کردن زمینه مناسب برای این شرایط دارند. ان‌شاءالله شاهد یک عزاداری خوب و در خور شأن با مراقبت‌های شدید بهداشتی خواهیم بود.

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس ما به برکت حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: ما امروز بیشتر از هر زمانی به توسل به حضرت سیدالشهدا(ع) نیاز داریم و حتی برای دفع شر این ویروس این توسل راه را باز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مناسبت‌هایی چون ایام عرفه، عید قربان و غدیر را پشت سر گذاشتیم و دیدیم جوانان با رعایت دستورات بهداشتی، مراسم این روزها را برگزار کردند و این را یک دستور شرعی و دینی و تخلف از آن را گناه می‌دانستند.

علی‌نژاد با بیان اینکه امسال هر خانه می‌تواند یک حسینیه و هیات باشد، گفت: برنامه‌های خانگی لازم است به صورت محدود و با رعایت مسائل بهداشتی همراه باشد. مردم ما نشان دادند در هر شرایطی اقامه عزای سیدالشهدا(ع) را که حیات و حفظ ملت و مملکت ما به آن بستگی دارد، ترک نمی‌کنند. بنابراین اقامه عزا در منازل یکی از روش‌های جایگزینی است که زمینه آن مساعد شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار