شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
مدیر ناحیه صنعتی خلیج فارس اهواز گفت: اولویت این ناحیه در فاز صنعتی، ابتدا تولید قطعات خودروهای ملی است تا به سمت خودکفایی و تامین نیازها از داخل برویم.
حسن صبحه با اشاره به وضعیت پروژه ناحیه صنعتی، صنفی، تخصصی و نمایشگاهی خلیج فارس، اظهار کرد: پس از صدور مجوز از سوی شورای برنامه‌ریزی خوزستان در سال ۹۴، احداث این ناحیه صنعتی با مساحت ۳۰۰ هزار مترمربع آغاز شد و در مدت دو سال با هزینه‌ای بیش از ۳۵ میلیارد تومان احداث شد.

وی افزود: فعالیت این ناحیه صنعتی از اسفندماه ۹۵ تحت نظر وزارت صمت و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اشتغالزایی آغاز شد.

مدیر ناحیه صنعتی خلیج فارس اهواز تصریح کرد: ناحیه صنعتی خلیج فارس در سه فاز صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی و به صورت کلیدی بهره‌برداری می‌شود و با توجه به دیربازده بودن طرح‌های پیش‌بینی شده در آن، سرمایه‌گذار در ۸ تا ۹ سال به سرمایه خود می‌رسد.

وی گفت: برای دریافت مجوزها در خوزستان باید از ۱۴ دستگاه اجرایی استعلام کرد و این روند بیش از دو سال زمان می‌برد؛ از این رو با توجه به آب و هوای خوزستان و حمایت نشدن سرمایه‌گذار، کمتر کسی حاضر به کار با این شرایط است‌ و استقبال کمی برای سرمایه‌گذاری و حضور در این ناحیه صنعتی وجود دارد.

صبحه با بیان اینکه ناحیه صنعتی خلیج فارس مختص تولید قطعات خودرو است، افزود: در این ناحیه صنعتی سوله و زمین با کلیه امکانات در اختیار صنعتگر قرار داده می‌شود و در قبال آن، صنعتگر تعهد می دهد که نیروی خود را تنها از خوزستان جذب کند و بعد از شش ماه، اقساط خود را بدون پیش‌پرداخت و بهره بانکی به مدت ۸۴ ماه پرداخت کند.

وی بیان کرد: خوزستان از لحاظ دانش صنعتی ضعیف است و هیچگونه قطعات خودرو در این منطقه تولید نمی‌شود. به این دلیل، این مجتمع نیز در شش طبقه و هر طبقه به مساحت ۷۰۰ متر جهت آموزشگاه فنی و حرفه‌ای برای فاز صنعتی و آموزش رایگان نیروهای باسواد و کم‌سواد احداث شده است تا شاهد ارتقای سطح دانش صنعتی صنعتگران استان خوزستان نیز باشیم.

مدیر ناحیه صنعتی خلیج فارس اهواز افزود: بعد از آموزش داوطلبان در این واحد، افراد آموزش داده شده، برای کار به صنعتگران معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: ۶۳ سوله صنعتی در این ناحیه تدارک دیده شده که با جذب ۳۰ نفر در هر سوله، در مجموع ۲ هزار نفر در فاز صنعتی به صورت مستقیم فعالیت خواهند کرد. در فاز خدماتی نیز برای ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد. در فاز نمایشگاهی نیز واحدها به صورت رهن و به مدت پنج ساله در اختیار افرادی که قدرت خرید نمایشگاه خودرویی را در سطح شهر ندارند، قرار می‌گیرد.

صبحه با بیان اینکه تمام پروژه از اجرا تا بهره‌برداری بدون پرداخت تسهیلات از بانک انجام می‌شود، گفت: تنها به همکاری و کمک مسئولین در پروژه نیاز داریم. به گفته مقام معظم رهبری باید برای اشتغالزایی و جهش تولید تلاش کرد و این پروژه بدون دریافت تسهیلات، توانایی اشتغالزایی برای ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۱۶ هزار نفر به صورت غیرمستقیم را دارد و اجرای آن به صورت کامل می‌تواند گره‌گشای مشکل اشتغال خوزستان باشد.

مدیر ناحیه صنعتی خلیج فارس اهواز افزود: از نظر زیرساختی این مجموعه حدود ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده است. اولویت این ناحیه در فاز صنعتی، ابتدا تولید قطعات خودروهای ملی است تا به سمت خودکفایی و تامین نیازها از داخل برویم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار