اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا از ادامه تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش در کوه دلا در منطقه حفاظت‌شده شیمبار استان خوزستان خبر داد.
مصطفی یوسفی امروز (۲۹ مردادماه) با بیان اینکه تلاش‌ها برای مهار آتش در کوه دلا در منطقه حفاظت شده شیمبار همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: این آتش‌سوزی، روز جمعه ۲۴ مردادماه در منطقه صعب‌العبور قله دلا شروع شده است.

وی وزش بادهای شدید، صعب‌العبور بودن و پوشش مرتعی گسترده را از سختی‌های مهار آتش در منطقه حفاظت‌شده شیمبار و علت تداوم این آتش‌سوزی برشمرد و گفت: تاکنون نیروهای یگان حفاظت محیط زیست از شهرستان‌های اهواز، رامهرمز، ایذه، اندیمشک و پارک‌های ملی دز و کرخه به کمک نیروهای محیط‌بان منطقه حفاظت شده شیمبار در اندیکا آمده و در منطقه حضور داشته‌اند.

یوسفی تصریح کرد: علاوه بر نیروهای محیط زیست، نیروهای منابع طبیعی شهرستان نیز در این  اطفای حریق حضور داشته‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا افزود: برنامه اطفای حریق امروز نیز با حضور بیش از ۴۰ نیرو در منطقه و ارتفاعات ادامه خواهد یافت.

یوسفی گفت: به علت وزش بادهای شدید در منطقه کوه دلا، این آتش‌سوزی در چهار جهت در حال گسترش به سمت دشت گل، منطقه شلا، سمت دریاچه سد و همچنین به سمت پل نگین است و بیشتر تلاش بر این است که آتش قبل از رسیدن به منطقه پل نگین که پوشش گیاهی و جنگلی بالایی دارد، مهار شود.

وی افزود: جوامع محلی نیز از دیروز در کنار نیروهای بسیج در این عملیات حضور داشتند و از روز گذشته عملیات هلی‌برد با کمک یک بالگرد هلال احمر آغاز شده که در جابه‌جایی نیروها نقش بسزایی داشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا بیان کرد: قرار است امروز بالگرد آبپاش نیز به منطقه اعزام شود و در برنامه مهار آتش مشارکت داشته باشد.

یوسفی کمبود تجهیزات از جمله دمنده را از مشکلات عمده برشمرد و گفت: مواد اطفای حریق روز گذشته توسط اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان تامین و به منطقه ارسال شده است.

وی درخصوص مساحت منطقه آتش‌سوزی گفت: در برآوردهای اولیه نزدیک ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار از مناطق دچار حریق شده‌اند و تلاش‌ها برای شناسایی علت و عوامل آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار