اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
یک متخصص کودکان مطرح کرد
رئیس نظام پزشکی خوزستان گفت: سرایت ویروس افزایش پیدا کرده است و کودکان و جوانان بیشتر درگیر ویروس جدید خواهند شد یعنی ابتلای اطفال و نوجوانان بیشتر خواهد شد.
دکتر بیژن کیخایی با تبریک روز پزشک، اظهار کرد: نگاه به جامعه پزشکی از برون و درون است؛ در نگاه از برون، جامعه پزشکی را قشری مرفه، بی‌درد، جاه‌طلب و عافیت‌طلب می‌دانند که تنها به بیمار از نظر مالی نگاه می‌کند اما کسانی که با جامعه پزشکی آشنا هستند، پزشکان را افراد دردمندی می‌دانند که شبانه‌روز به فکر بیمار هستند؛ عمده پزشکان از این گروه هستند. جامعه پزشکی در جنگ، سیل، کرونا و ... در میدان بوده و هست.

وی افزود: در این مدت، تمام کادر پزشکی یک تیم بودند که شبانه‌روز تلاش کردند. البته پرستاران نیز زحمات زیادی کشیدند و بار کار بر دوش آن‌ها بوده است.

کیخایی بیان کرد: موفقیت در اپیدمیولوژی‌های ویروسی با مشارکت فعال مردمی حاصل می‌شود و فروکش کرونا در روزهای اخیر با همکاری مردم حاصل شده است.

رئیس نظام پزشکی خوزستان ادامه داد: طبق گفته اپیدمیولوژیست‌ها، ویروس کرونا دچار جهش شده و جهش‌های متعددی در این ویروس رخ داده است. در این جهش‌ها، سرایت ویروس افزایش پیدا کرده است و کودکان و جوانان بیشتر درگیر ویروس جدید خواهند شد یعنی ابتلای اطفال و نوجوانان بیشتر خواهد شد. این گروه، حلقه واسط برای ابتلای پدربزرگان و مادربزرگان هستند. بسیاری از کودکان هم دچار عارضه و مرگ و میر شده‌اند.

کیخایی در خصوص روند شیوع بیماری تصریح کرد: هر آن ممکن است دوباره دچار پیک شویم و این در حالی است که جامعه پزشکی فرسوده و خسته شده‌اند؛ پس مردم باید رعایت کنند.

وی افزود: در خوزستان به وضعیتی رسیده بودیم که روزانه یک هزار و ۷۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شدند اما اکنون این رقم به کمتر از ۴۰ مورد بستری رسیده است.

رئیس نظام پزشکی خوزستان بیان کرد: پزشکان و پرستاران خسته شده‌اند و اگر با پیک دوم بیماری مواجه شویم، حجم ورود بیماران به بیمارستان زیاد و کار از ظرفیت کادر درمانی بیشتر می‌شود و مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد.

این متخصص کودکان و فوق تخصص خون گفت: علائم بیماری کووید - ۱۹ در کودکان با افراد بالغ متفاوت است. ممکن است کودکان مبتلا به این بیماری با اسهال و استفراغ یا ضایعات پوستی مراجعه کنند. ضایعات ریوی عمدتا در افراد بالغ مشاهده می‌شود و ممکن است در کودکان دیده نشود. همچنین ممکن است کودکان بدون علامت باشند و حلقه ناقل باشند.

کیخایی با بیان اینکه در صورت فراهم بودن شرایط باید فعالیت مدارس مجازی باشد، اظهار کرد: زمانی که در اپیدمی قرار داریم، وقتی که یک شهر قرمز می‌شود یعنی کل خوزستان قرمز است؛ نمی‌شود بین شهرها دیوار کشید. در اپیدمی‌ها اولین جایی که بررسی می‌شود تجمعات، سربازخانه‌ها و مدارس است.

وی افزود: در حال حاضر ما در دانشگاه کلاس‌ها را به صورت کنفرانس مجازی برگزار می‌کنیم و محتوا را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم. هفته‌ای یک بار نیز به صورت اینترنتی رفع اشکال می‌شود.

رئیس نظام پزشکی خوزستان گفت: وضعیت شکننده است و مردم نباید خوشحالی کنند و فکر کنند کرونا رفته است. بابت بازگشایی مدارس و برگزاری حضوری کلاس‌های درس نگران هستیم و در ادامه آن، طغیان بیماری و تعطیلی.

کیخایی با تاکید بر لزوم ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بیان کرد: در مسیر بودم که مشاهده کردم در هیات‌های عزاداری ازدحام مردم وجود دارد و مردم در فاصله نزدیک و بدون ماسک حضور دارند. این نگرانی وجود دارد که در پایان محرم دچار پیک بعدی بیماری شویم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: زمانی که در خیابان به مردم نگاه می‌کنیم می‌بینیم که شاید ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم از ماسک استفاده کرده‌اند. با اعلام بهتر شدن وضعیت خوزستان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر شده است البته کمی هم مردم خسته شده‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار