شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: ارتباط حوزه صنعت با دانشگاه یکی از راهبرد‌های اصلی پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.
شاهین کُرد رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در خصوص لزوم ارتباط موثر صنعت با دانشگاه، همچنین به منظور گسترش روحیه مشارکت و همکاری بین متخصصان صنعت و جامعه فرهیخته دانشگاهی یکی از راهبرد‌های اصلی پژوهش و فناوری در این دوره، ارتقای ارتباط حوزه صنعت با دانشگاه بوده است.

او افزود: در این زمینه استفاده از مدل‌های نوین برای بکارگیری دانش در فعالیت‌ها امری ضروریست. تجاری­سازی ایده­ها و بهره­برداری از پژوهش ­های کاربردی در حوزه صنعت از جمله اهداف مورد انتظار دانشگاهیان از صنعت می‌باشد، در مقابل ارائه ایده­های جدید و انجام پژوهش ­های کاربردی در راستای افزایش بهره­وری و رفع چالش­های تولید، از جمله انتظارات فعالان عرصه صنعت از دانشگاهیان می­باشد.

کرد تصریح کرد: در ادامه اقداماتی که از سال گذشته آغاز شده است، در حال حاضر ۲ دفتر پژوهشی در دانشگاه صنعت نفت اهواز و دانشگاه شیراز راه اندازی شده­اند و افزایش دفاتر پژوهشی در سطح دانشگاه ­های مناطق مختلف کشور در دستور کار قرار دارد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیان داشت: راه اندازی دفاتر پژوهشی اهدافی، چون کاهش موانع ارتباطی، تلاش در جهت حل مشکلات با تکیه بر توانمندی ­های داخلی، تسریع در انجام و پیگیری طرح­های ابلاغی نظیر پژوهانه و فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی را در برنامه دارد. از دستاورد‌های ارزنده این دفاتر پژوهشی، برگزاری جلسات متعدد هم اندیشی در راستای پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی، پیگیری وضعیت پروژه‌های جاری، تلاش برای هدفمند نمودن پایان نامه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی متناسب با نیاز‌های صنعت و طرح موضوعات قابل تحقیق است.

این مقام مسئول گفت: ۴ طرح از ۶ طرح تعریف شده که طی قرارداد از طرف شرکت ملی نفت ایران به مراکز دانشگاهی واگذار شده است مربوط به میادین تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است و بر اساس این قراردادها، دانشگاه‌ها موظف شده اند با اتخاذ رویکرد پژوهشی و مبتنی بر فناوری‌های روز جهان، کلیه فعالیت‌های لازم جهت افزایش ضریب برداشت و بهبود تولید از میادین مربوطه را ظرف مدت ۱۰ سال راهبری نمایند. با توجه به اینکه نتایج این پروژه‌ها ارتباط مستقیم با تولید دارند، از اولویت ویژه­ای برای شرکت مناطق نفت خیز جنوب برخوردار هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار