اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به بررسی مزایده سازمان فروش اموال تملیکی از سوی سازمان بازرسی، گفت: واگذاری اراضی کوی خروسی فعلا متوقف می‌شود و هیچکدام از اهالی خلع ید نمی‌شوند.
علی‌حسین حسین زاده اظهار داشت: امروز جلسه‌ای در دادگستری خوزستان برای حل مشکل منازل کوی خروسی (کوی مدرس) برگزار و در این نشست مقرر شد کارگروه تخصصی با حضور قوه قضاییه، شهرداری، سازمان مسکن، استانداری و سازمان ثبت اسناد برگزار و این پرونده را بررسی کند.

وی با بیان اینکه روند واگذاری اراضی کوی خروسی تا زمان اعلام نتیجه کارگروه تخصصی متوقف می‌شود، افزود: مقرر شده است که سازمان بازرسی، مزایده سازمان فروش اموال تملیکی در مورد کوی خروسی را بررسی کند.

حسین‌زاده خواسته اهالی کوی خروسی را ابطال مزایده و دادن اسناد اراضی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اهالی کوی خروسی نگران نباشند، زیرا طبق گفته رییس دادگستری خوزستان، به هیچ وجه، هیچکدام از ساکنان این منطقه خلع ید نخواهند شد.

بر اساس این گزارش، کوی مدرس (منطقه خروسی) یکی مناطق حاشیه اهواز است. برخی دستگاه‌ها معتقد هستند که زمین‌های این منطقه توسط اهالی تصرف شده است. این در حالیست که به گفته اهالی این منطقه حدود ۶۰ تا ۷۰ سال قدمت دارد و بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ خانوار در این منطقه سکونت دارند. اهالی این منطقه می‌گویند املاک خود را در دهه ۴۰ و ۵۰ از شخصی بنام آقای خروسی خریداری کرده‌ و در ازای ملک برگه‌ای به عنوان سند خرید بین مالک (آقای خروسی) و خریدار صادر شد که برخی از اهالی همچنان این برگ‌ها را نزد خود نگه‌ داشته‌اند.

سازمان فروش اموال تملیکی زمین‌های کوی خروسی را دولتی اعلام کرده و از طریق مزایده آنها را به شخصی واگذار کرده است.

عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان امروز گفته، تا تعیین تکلیف دقیق و کارشناسی موضوع مالکیت زمین‌های کوی خروسی در استان، همه دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان فروش اموال تملیکی باید هرگونه اقدام در رابطه با منازل منطقه را متوقف و یا نسبت به رضایت اهالی منطقه اقدام کنند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار