اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
معاون وزیر کشور:
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور درباره وقایع پیش آمده در روستای ابوالفضل در استان خوزستان گفت: طبق گزارشی که دریافت کردم مساحت کل زمین متعلق به بنیاد مستضعفان ۳۰۰ هکتار است که ۱۰۰ هکتار آن قبلا توسط این بنیاد به برخی افراد واگذار شده و این افراد ساخت و ساز قانونی داشتند اما ۲۰۰ هکتار جزو مناطق مسکونی نبود و در حریم شهر قرار داشت و طبق اعلام مسئولان تقسیمات کشوری چنین روستایی در نقشه وجود نداشت.

از ۱۵ سال گذشته عده‌ای سودجو این زمین ۲۰۰ هکتاری را قطعه بندی و به برخی افراد واگذار کردند اما مالک زمین یعنی بنیاد مستضعفان حتی یک فنس هم دور زمین خود نکشید.

اگرچه شهرداری چندین بار قصد تخریب این ساخت و ساز غیرمجاز را داشت اما موضوع همچنان ادامه یافت، یکی دو سال اخیر بنیاد مستضعفان به طور جدی پیگیر این قضیه بود و برای تخریب هم حکم قضایی داشت. تا اینکه معاون بنیاد مستضعفان دوم شهریور امسال در جلسه‌ای شرکت کرده و خواستار اجرای حکم قضایی می‌شود.

در جلسات شورای تامین استان خوزستان تصمیم گرفته می‌شود به هر یک از ۳۵ خانواری که در آنجا ساکن هستند مبلغ ۵۰ میلیون تومان به‌عنوان پیش پرداخت برای سکونت در شهر جدیدالتاسیس رامین اعطا شود و تا راه اندازی آن شهر، خانه‌های آنان تخریب نشود. اما بقیه زمین‌هایی که به باغ ویلا تبدیل شده با تدبیر شورای تامین و طبق حکم قطعی قضایی باید تخریب شود.

روز تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز مردم را تحریک کردند مانع از اجرای حکم شوند و در این درگیری ۴ نیروی امنیتی و ۴ نفر از مردم عادی مجروح شدند.

اگر دستگاه‌های مسئول از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می‌کردند و اگر بنیاد مستضعفان از همان مرحله نخست دور ملک خود فنس می‌کشید، چنین اتفاقی نمی‌افتاد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار