اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
فرماندار اهواز:
عالمی نیسی: شهروندان هنگام رای دادن باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در شعب اخذ را رعایت کنند و از ماسک و خودکار مخصوص خود استفاده کنند.

به گزارش شوشان جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز در نشست خبری در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تفاوت دوره دوم با اول انتخابات، برگزاری آن در شرایط کرونا است که در نتیجه شهروندان هنگام رای دادن باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در شعب اخذ را رعایت کنند و از ماسک و خودکار مخصوص خود استفاده کنند.

عالمی نیسی افزود: زمان رای گیری در دور دوم انتخابات، از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ عصر به مدت 10 ساعت است و این زمان بعید است تمدید شود، اابته امکان دارد در هواز به خاطر گرمای هوا به صورت خیلی محدود زمان رای گیری تمدید شود. 

فرماندار اهواز تاکید کرد: از مردم حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون انتظار داریم وقت خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در ساعات اولیه رای گیری، آراء خود را به صندوق بیاندازند.

عالمی نیسی ادامه داد: در دور اول، تعداد نامزدها زیاد بود اما در دور دوم تنها 2 نامزد داریم و رقابت بسیار نزدیک است، به همین دلیل حساسیت در دوره دوم برای اجرای انتخابات به صورت دقیق و شفاف نیز بیشتر خواهد بود تا انتخاباتی سالم داشته باشیم.

فرماندار اهواز تصریح کرد: دور اول انتخابات خوب برگزار شد و طبق اظهار هیئت نظارت استان، انتخابات دور اول این حوزه انتخابیه، در تاریخ اهواز بی نظیر بوده و هیچ شاکی و معترضی نداشتیم. 

عالمی نیسی با اشاره به اینکه شفافیت در اجرای انتخابات برای ما یک اصل است گفت: دور اول حوزه انتخابیه اهواز به نامزدها اعلام کردیم که در برگزاری انتخابات در کنار ما باشند اکنون هم اعلام می کنیم که نامزدها در ستاد اجرایی انتخابات حاضر شوند و در جمع بندی ناظر باشند تا هیچ شک و شبهه ای در این خصوص باقی نماند.

فرماندار اهواز توضیح داد: در حوزه انتخابیه اهواز 704 شعبه اخذ رای خواهیم داشت که شامل ۴ شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی و کارون است که ۴۹۰ شعبه در اهواز، ۷۸ شعبه در شهرستان باوی، ۸۵ شعبه در شهرستان کارون و ۵۱ شعبه در حمیدیه مستقر خواهند شد. نزدیک به ۱۵ هزار نفر نیز عوامل اجرایی انتخابات در حوزه انتخابی اهواز هستند.

عالمی نیسی در خصوص تبلیغات نامزدها، گفت: با توجه به شرایط کرونایی اهواز، نامزدها تبلیغات خود را به صورت مجازی انجام می دهند اما به صورت میدانی هم اجازه تبلیغات دارند. صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز به دو نامزد وقت داده تا تبلیغات خود را از این طریق انجام دهند. هیچ کدام از نامزدها ستاد انتخاباتی نخواهند داشت یکی، دو مورد ستاد انتخاباتی مشاهده شد که با آنها برخورد کردیم.

او تشریح کرد: افرادی که ۱۸ سال دارند یعنی متولد ۲۱ شهریور 1381 به قبل باشند می‌توانند در رای گیری شرکت کنند. چون روند رای گیری سیستمی است افرادی که قبلاً در اهواز رای نداده باشند، اجازه رای دادن در این حوزه انتخابیه را نخواهند داشت. کسانی که در دور اول به طور کلی رای نداده باشند می‌توانند در دور دوم رای دهند.

عالمی نیسی افزود: در صورتیکه کسی در حوزه انتخابیه دیگری رای داده باشد، کد انتخاباتی به او اختصاص داده نخواهد شد و احراز هویت نمی‌شود و امکان چنین دخل و تصرفی در انتخابات به هیچ صورتی وجود ندارد چرا که با وارد کردن کد ملی رای دهنده مشخصات او به طور کامل برای ما مشخص خواهد شد.

او با اشاره به دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز گفت: تاکنون هر انتخاباتی در هر حوزه انتخابیه ای که برگزار شده مشارکت آن در دور دوم نسبت به دوره اول ضعیف تر است. در نتیجه پیش بینی می کنیم که مشارکت نسبت به دوره اول کمتر باشد.

عالمی نیسی ادامه داد: مشارکت در دور اول کمتر از ۳۰ درصد بود و میزان مشارکت در این دوره حتماً کمتر از دوره اول خواهد بود. 

فرماندار اهواز در پایان تصریح کرد: عموما میزان مشارکت در حاشیه شهرها و روستاها بیشتر از مرکز شهر است و پیش‌بینی می‌شود، مشارکت در روستاها و حاشیه شهر بیشتر باشد. در همین راستا برای شعبی که پیش‌بینی شده مشارکت بالا داشته باشند، دو شعبه در نظر گرفته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار