اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۴۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
استاندار سابق خوزستان در نشست (هَم گُفت):
عبدالحسن مقتدایی: شخصی مثل من هیچوقت محبوب مرکز نیست بلکه منفور مرکز نشین ها است زیرا حق مردم را مطالبه می کردم، برای همین است که مورد غضب قرار گرفتم و شبانه عزل شدم.

به گزارش شوشان مجموعه نشست های (هَم گُفت) با حضور عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان، حبیب الله فضل الله پور جانشین و قائم مقام معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، مهدی طرفی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خوزستان، عصر چهارشنبه (27 شهریور) با موضوع (انتخابات مجلس) در سالن آمفی تئاتر محله سرای کیان شهر اهواز برگزار شد.

عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان در این نشست اظهار داشت: در دوره جدید، مجلس، دولت و قوه قضاییه نمی توانند با ساختار موجود در کشور موفق باشند و نیاز به بازنگری دارند.

مقتدایی افزود: متاسفانه تا زمانیکه یک نهاد بالادستی وجود دارد که تا نماینده ای که جدید وارد مجلس شده و برای احقاق حقوق مردم تلاش میکند محدودیت ایجاد می کند و اجازه نمی دهد تا نماینده مردم حرفش را بزند، نباید از آن مجلس و نمایندگان انتظاری داشت.

او ادامه داد: بنده به این نظام افتخار میکنم زیرا در آن رشد کرده ام و در زمان نمایندگی مجلس در دوره سوم و چهارم، تندترین نطق ها را داشته ام اما دریغ از یکبار تذکر یا تهدید به رد صلاحیت. البته بعد، این روند تغییر کرد و شاهد دخالت هایی از سوی برخی نهادهای بالا دستی در امور مجلس بودیم.

وظیفه نمایندگان قانون گذاری است نه کار اجرایی

استاندار سابق خوزستان تصریح کرد: مردم باتوجه به ساز و کاری که در کشور وجود دارد، نباید از مجلس توقع استیفاء حقوقشان را داشته باشند و اگر مردم بر این باورند که نمایندگان مجلس وظیفه اش تامین آب و برق و فاضلاب و..... این چیزهاست، اشتباه می کنند، این مسائل را برای مشغولیات نمایندگان قرار داده اند.

مقتدایی اضافه کرد: نمایندگان وظیفه قانون گذاری و تسهیل کار دولت در جهت رفاه حال مردم را دارند، نمایندگان نباید وارد کارهای اجرایی که وظیفه دولت است بشوند. زیرا با این ساختار، مجلس وظیفه دولت را انجام می دهد.

مقتدایی در ادامه نشست بیان داشت: عقیده دارم قانون اساسی نیازمند بازنگری است و نوع نظارت استصوابی باید تغییر کند زیرا این مملکت را دوست دارم. این کشور نیازمند ورود نیروهای جوان و متخصص است اما با این نوع نظارت ممکن نیست.

قوا نباید در کار هم دخالت کنند

مقتدایی به تداخل کار قوا در هم اشاره کرد و گفت: تا زمانیکه تداخل در کار قوا در کشور وجود داشته باشد توسعه اتفاق نمی افتد، چطور استانداری که مجلس برایش تکلیف مشخص کند می تواند موفق باشد، چطور تا مجلسی می خواهد حرف بزند از سوی قوه قضاییه پیغام می دهند، نماینده می خواهد حرف بزند از سوی شورای نگهبان پیغام داده می شود، همه اینها دخالت قوا در کار هم است و با این رویه نمی توان توقع تحول و توسعه در کشور را داشت.

میدانستم رد صلاحیت می شوم / برخی نمایندگان به دنبال منافع شخصی بودند نه حق مردم

استاندار سابق خوزستان در این نشست به حضور خود در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود داشت امکان رد صلاحیتم را می دادم، اما بر حسب وظیفه و درخواست مردم و توصیه ای که دوستان به من کردند وارد انتخابات شدم.

مقتدایی ادامه داد: همچنین فضای استان را به گونه ای دیدم که برخی در حال سواستفاده از جایگاه نمایندگی مردم در خوزستان هستند و برخی از نمایندگان در دوره قبل به دنبال منفعت شخصی بودند تا احقاق حقوق مردم، البته برخی هم بسیار خالصانه و پاک کار کردند.

مقتدایی افزود: پس از رد صلاحیتم در انتخابات دلیلی نمی دیدم که اعتراض کنم برای همین بیانیه ایی دادم و اعلام کردم که حاضر نیستم برای تایید صلاحیتم خار و خفیف شوم و از کسی خواهش کنم.


برخی نمایندگان برای رفتن به کمیسیون انرژی دعوا می کنند

استاندار سابق خوزستان به نداشتن تخصص در نمایندگان خوزستان جهت حضور در کمیسیون های مجلس اشاره کرد و گفت: چگونه است نمایندگان از وضعیت کشاورزی در خوزستان گلایه دارند اما بر سر رفتن به کمیسیون انرژی دعوا می کنند در آخر هم میبینیم که بیش از 90 درصد آنها استخدام نفت شدند.

مقتدایی تاکید کرد: مشکل خوزستان نماینده ایی است که تخصص لازم را ندارد و وارد کمیسیونی می شود که برای منفعت شخصی است، نه پیشبرد اهداف و توسعه استان.

مرا برای مخالفت با انتقال آب شبانه عزل کردند

مقتدایی در ادامه نشست به موضوع انتقال آب و عزل شبانه خود از استانداری خوزستان گریزی زد و خطاب به نمایندگان خوزستان گفت: اگر نمایندگان خوزستان مدعی جلوگیری از انتقال آب هستند چرا هیچیک از آنها از من توضیحی نخواست که چرا شبانه عزل شدی؟ آیا عزل من برای جا به جایی چند بخشدار و فرماندار بود؟ نه اینگونه نبود، زیرا می توانستند آن را لغو کنند، عزل من برای این بود که آقای دکتر روحانی (رییس جمهور) ساعت 10 صبح در کرمان می خواست کلنگ انتقال آب را بزند و من ساعت 9 صبح مصاحبه خبری داشتم، آقای امیری معاون پارلمانی رییس جمهور ساعت 1 شب به من گفتند، مصاحبه نکن و عزل و نصب ها را متوقف کن و فردا صبح برو سرکارت. من قبول نکردم زیرا می دانستم، صبح در کرمان برنامه دارند. بعد شخصی از وزارت کشور با من شبانه تماس گرفت به او گفتم فردا نشست خبری دارم و باید حضور داشته باشم، از من خواهش کرد لغوش کن.

عدم وجود مطالبه گری در رسانه های خوزستان

استاندار سابق خوزستان بحث مطالبه گری رسانه ها و مردم در خوزستان را امری لازم دانست و تاکید کرد: اشکال اساسی در خوزستان نبود مطالبه گری است، زیرا یا کم است یا بصورت احساسی بیان می شود. بلکه اگر مطالبه گری از راه درست صورت بپذیرد حتی اگر از خط قرمزها عبور کند اشکالی ندارد. مردم باید بیاموزند حرفشان را بزنند و از مسئولی حقشان را مطالبه کنند.

مقتدایی در ادامه خطاب به رسانه ها گفت: خیلی فرصت سوزی ها توسط رسانه ها انجام شد، این اشکال به من هم وارد است که امکان دارد توجه کمتری به رسانه ها داشتم و زمان کمتری را در اختیار آنها قرار میدادم زیرا نیاز بود هر دو طرف درخواست کنند و با هم نشستی داشته باشند، خیلی حرف ها زده می شد. اما فرصت کم بود.

من محبوب مرکز نبودم، منفور مرکز نشین ها بودم

مقتدایی ادامه داد: شخصی مثل من هیچوقت محبوب مرکز نیست بلکه منفور مرکز نشین ها است زیرا حق مردم را مطالبه می کردم، برای همین است که مورد غضب قرار گرفتم و شبانه عزل شدم.

برخی افراد سال هاست عامل عقب ماندگی خوزستان هستند

مقتدایی در ادامه به افرادی که هیچوقت محبوب مردم نبودند اشاره کرد و گفت: چند نفری هستند که سال هاست منفور مردم و محبوب مرکز نشین ها بودند و عامل توقف استان خوزستان هستند. این افراد در همه دولت ها حضور داشتند. 

استاندار سابق خوزستان تصریح کرد: عامل عقب ماندگی و توسعه خوزستان،  6 نفری هستند که چهل سال است بر مدیریت خوزستان خیمه زده اند. متاسفانه میبینیم دست از سر خوزستان هم برنمیدارند.

مقتدایی اضافه کرد: مردم خوزستان همیشه از توسعه شهرهای دیگر ناراحت بودند و درخواست داشتند که چرا خوزستان مانند اصفهان و جاهای دیگر توسعه پیدا نکرده است. من به شما میگویم این افراد مانند آقای اردکانیان و بی طرف 20 سال است نگذاشتند که وزارت نیرو یا معاونت ها از دست شان خارج شود. هر جا که صحبت انتقال آب به میان است نام این افراد وجود دارد.

برخی خوزستانی های مرکز نشین عامل عدم توسعه استان هستند

استاندار سابق خوزستان عدم توسعه در خوزستان را عدم توجه مرکز به استان برشمرد و گفت: مشکلات کهنه و قدیمی خوزستان که هرزچندگاهی نمایان می شود حاصل عملکرد برخی خوزستانی های مرکز نشین است که هیچ توجه ایی به استان ندارند اما بر مدیریت استان سایه افکندند.

مقتدایی ادامه داد: اگر غیزانیه ها آب ندارند باید از همین افراد بازخواست کرد که سال ها از منافع خوزستان در مرکز بهره بردید اما چرا برای خوزستان کاری نکردید. من برای خوزستان فریاد زدم و عزل شدم. شما جرات فریاد زدن ندارید زیرا برای پست هایی که دارید می ترسید.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۱
comment
comment
خاتمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
comment
0
0
comment احسن مطالب مهم وکلیدی هست
comment
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
comment
0
0
comment سلام
واقعا شیرمادرت حلالت ،ترا خدا اسامی شس نفر رااگر ممکن است اعلام فرمایید ممنون وسپاسکزارم خدا رحمت کند ابن شب جمعه وشبهاوروزهای دیگر پدرت وهمه اموات شمارا .تندرست وشاداب وعاقبت بخیر باشید.
comment
هاشم مکری نژاد
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
comment
0
0
comment مقتدایی بومیه استان بوددلش برای مردم میسوخت اون نماینده مجلس بوده ودردمردم رامیدونداون بایدنماینده ابادان میشد یآنماینده خرمشهر
comment
محسن عطری
|
Romania
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
comment
0
0
comment سلام.جناب مقتدایی از توانمندترین ودلسوزترین استاندارهای خوزستان بود که جهت خدمات رسانی بسیار زحمت کشید برای این استان ای کاش مردم همگی با جمعیت تمام جمع می‌شوند ونمی گذاشتن ایشان عوض شد ویکصدا فریاد میزدندکه مردم مقتدایی را بعنوان استانداراین استان تایید میکنیم واجازه به پایتخت نشینها نمیدادیم آرزوی موفقیت برای ایشان داریم وامیدوارم روزی در بالاترین نقطه قدرت کشور ایشان راببینیم
comment
محسن عطری
|
Romania
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
comment
0
0
comment سلام.جناب مقتدایی از توانمندترین ودلسوزترین استاندارهای خوزستان بود که جهت خدمات رسانی بسیار زحمت کشید برای این استان ای کاش مردم همگی با جمعیت تمام جمع می‌شوند ونمی گذاشتن ایشان عوض شد ویکصدا فریاد میزدندکه مردم مقتدایی را بعنوان استانداراین استان تایید میکنیم واجازه به پایتخت نشینها نمیدادیم آرزوی موفقیت برای ایشان داریم وامیدوارم روزی در بالاترین نقطه قدرت کشور ایشان راببینیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
comment
0
0
comment تنها یک مدیر شجاع ونترس در استان داشتیم که خیلی امکانات برای خوزستان فراهم کرد ان هم آقای مقتدائی بود که دیگر مثل او نخواهد آمد
comment
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
comment
0
0
comment اهسنت برغیرتت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
comment
0
0
comment درود بر سیاستمدار شجاع و مردمی و متخصص
دکتر مقتدایی فرزند خوزستان که حقیقت را می گوید.و راز عقب ماندگی استان را می داند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
comment
0
0
comment سلام بر همه عزیزان
امیدوارم این مطالبی که گفته شده همه اش حقیقت داشته باشه من چند سوال از ایشان میکنم
1- شما پنج سال و شش ماه در این استان استاندار بودید در دو مقطع اگر این مطالب را که در باره شش نفر میگویید حقیقت دارد چرا یک بار در دوران استانداری ان را بر زبان نیاوردید و استعفا ندادید و هر بار با ذلت عزل را پذیرفتید
2- ایا مصاحبه شما در روز کلنگ زنی انتقال اب که به قول خودتان تا یک شب با شما مذاکره میکردند که انجام نشود را چرا کنسل کردید شما هم چوب را خوردید هم پیاز را اقای مقتدایی
3-چرا اسامی نمایندگان چک بگیر به قول خودتان را معرفی نکردید چون با انها تعامل داشتید این خیانت به مردم نیست
4- چرا نمایندگان چک بگیر و سکه بگیر الان راست راست دارند میچرخند وهیچ دستگاه نظارتی با انها برخورد نمیکند ما کدام قسم را باور کنیم
5- موضوع پرونده های مالی شما در ملی حفاری چیست و چرا در دادگاه پرونده مفتوحه دارید
6- ارتباط شما با ح. ب چیست و در کجا بهم مرسید وجه تشابه شما کجاست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
comment
0
0
comment جناب آقای مقتدایی توضیح دهد چرا در دوم انتخابات از روحانی دفاع کرد درکنار ایشان قرار گرفت .توضیح دهد چرا به
محض ورود به استانداری راهروی ورودی به دفتر استاندار رابست وخود را از بقیه جدا کرد آیا این غیر اخلاق متکبرانه وترویج اشرافی گری معنی دیگری داشت وقتی دستور داد تمام مبلمان دفتر محل کارش را عوض کند و کلی ریخت وپاشهای دیگر را انجام داد به فکر مردم بود مردم اگر ندانند پرسنل استانداری خوب میدانند که چه خاصه خرجیهایی که آقای استان دار انجام نداد .ایشان توضیح دهند که درمحل کار قبلی چه کار مثبتی انجام داد آیا کسی که دلسوز استان خود است باید استاندار باشد تا کار کند یا درهر جایی که باشد باید همانطور باشد پس چرا هیچ اثرمثبتی ازایشان در ملی حفاری دیده نمی شود وسوالهی فراوانی که میشود کرد لذا به نظر میرسد آقای مقتدایی بهتر است عملکرد خود را درخلوت خود مرور کند والا عوامفریبی کار آسانی است.حرفهای دیگری میتوان گفت که برای
وقت دیگری می‌گذارم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
comment
0
0
comment سلام بر جناب مهندس مقتدایی، آری خوزستان این زمین سوخته به قول نویسنده خوزستانی احمد محمود که چه زیبا نوشت، خوزستان جایی که مردمانش 8سال مقاومت کردند که این سرزمین بماند ولی تمام توجهات به تهران و شهرهای اصفهان و دیگر شهرها میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار