اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان:
رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به گران شدن نهاده‌ها گفت: کمبود و گران شدن نهاده‌ها و بذر باید رفع شود تا بتوانیم انتظار وزارت جهاد کشاورزی را برآورده کنیم.
خدارحم امیری‌زاده در جلسه کشت قراردادی دانه‌های روغنی سال زراعی جدید که امروز (۲ مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه خوزستان در فصل برداشت کشت تابستانه قرار دارد اما کشت پاییزه را نیز آغاز کرده‌ایم. در کشت تابستانه بیش از برنامه‌ای که وزارت جهادکشاورزی برای ما پیش‌بینی کرده بود، موفق شدیم و تقریباً ۱۰۸ درصد برنامه را اجرایی کردیم.

وی افزود: علی‌رغم همه مشکلات و کمبودها به ویژه نهاده‌ها در فصل تابستان، بیش از سقف کامل برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی و بالاتر از آن در خوزستان اجرا شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز کشت پاییزه در خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ هکتار چغندرقند کشت شده است و در آستانه کشت‌های دیگر نیز هستیم.

امیری‌زاده بیان کرد: در سال ۹۸- ۹۹ در خوزستان ۵۷ هزار هکتار سطح زیر کشت دانه‌های روغنی داشتیم که حدود ۶۸ هزار تن برداشت شد. همچنین بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خرید تضمینی گندم داشتیم.

وی ادامه داد: از ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت چغندرقند نیز بیش از ۷۸۸ هزار تن چغندرقند برداشت شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به برنامه‌های سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ گفت: برای این سال زراعی در استان خوزستان، ۸۵ هزار هکتار سطح زیر کشت دانه‌های روغنی، ۱۵ هزار هکتار چغندرقند، ۳۹۰ هزار هکتار گندم آبی و ۱۶۸ هزار هکتار گندم دیم مصوب شده است.

وی افزود: سطح کل اراضی زراعی در خوزستان ۹۱۰ هزار هکتار است و با حدود ۱۶۱ هزار هکتار دیگر کشت‌ها، در مجموع یک میلیون و ۷۱ هزار و ۴۱۵ هکتار سطح اراضی کشاورزی خوزستان است.

امیری‌زاده بیان کرد: در حال حاضر ۳۸ هزار تن بذر گندم در اختیار است که هنوز کامل توزیع نشده و ۵۱۰ تن نیز بذر کلزا داریم که در حال هماهنگی برای توزیع هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزود: امسال کشاورزی در حال متحول شدن است و همه نهاده‌ها از بند دولتی آزاد شده‌اند و در فاز دیگری در حال وارد شدن هستند. برنامه وزارت جهاد کشاورزی را نیز در خصوص تعیین الگوی کشت داریم. بدین ترتیب خودمان را برای تحول در بخش کشاورزی آماده کرده‌ایم. از حالا به بعد کار ما فنی‌تر، سخت‌تر و مشکل‌تر خواهد شد بنابراین کشاورزان نیز باید پا به پای این برنامه‌های پیش بروند و آموزش‌های لازم را ببینند که این مسائل، مستلزم تامین امکانات و اعتبارات است.

امیری‌زاده گفت: با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی توقع و انتظار زیادی از خوزستان دارد و خوزستان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور است، باید نگاه ویژه‌تری به خوزستان شود.

وی افزود: علی‌رغم همه مشکلات، نیروهای ما تمام وقت پای کار هستند و حداقل ابزار مورد نیاز کار باید برای نیروها فراهم شود. در حال حاضر از کمبود وسیله نقلیه گرفته تا امکانات اداری دیگر را شاهد هستیم؛ همکاران ما حتی پول بنزین هم ندارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان بیان کرد: ۱۸۰ نیروی حجمی داریم که بخش مهمی از کار در جهاد کشاورزی را در دست دارند و از ابتدای سال تاکنون حقوق نگرفته‌اند.

امیری‌زاده با اشاره به گران شدن نهاده‌ها گفت: کمبود و گران شدن نهاده‌ها و بذر باید رفع شود تا بتوانیم انتظار وزارت جهادکشاورزی را برآورده کنیم. در حال حاضر در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و ما سربازان اقتصادی هستیم که باید در این عرصه بجنگیم. تحول در کشت قراردادی می‌تواند گره‌گشا باشد و همه باید به این سمت و سو بروند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار