اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به قرار گرفتن ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز و خیلی پرخطر کرونا، از کاهش سن فوتی‌های ناشی از ابتلا به کووید - ۱۹ در استان خبر داد، همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به وضعیت استان خوزستان ابراز نگرانی کرد.
شوشان: دکتر فرهاد ابول‌نژادیان امروز (۱۰ مهرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه با توجه به روند افزایشی بستری مبتلایان به کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت این بیماری در خوزستان، ۱۱ شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفته‌اند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: بی‌تفاوتی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شده روند بستری بیماران بدحال افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی افزود: وضعیت فوت ناشی از کرونا نیز بسیار نگران‌کننده است و در چند روز گذشته شاهد فوت افراد جوان و میانسال بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، هیچ سازمان و ارگانی نباید به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه کند و از کسبه و بازاریان نیز درخواست می‌شود در جهت جلوگیری از تعطیلی بازارها برای پیشگیری از کرونا، به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند هیچ گونه خدماتی ارائه نکنند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست‌ها است و انتظار می‌رود مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.

۱۸۷ فوتی جدید کرونا در کشور / ۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار

همچنین بر اساس این گزارش؛ دکتر سیما سادات لاری در بیان آخرین آمارهای کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۴۳ نفر از آنها بستری شدندو مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۸۵ هزار و ۲۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و متاسفانه ۴۱۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وس در ادامه تاکید کرد: تا کنون چهار میلیون و ۶۷ هزار و ۸۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، تصریح کرد:استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی درباره استان های با وضعیت هشدار، گفت: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار