اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
دارنده نشان طلای مسابقات بین‌المللی گرجستان:
آزادکار خوزستانی با بیان این‌که کشتی‌گیر نمک‌نشناسی نیستم، گفت: در این سال‌ها نامهربانی‌های زیادی دیدم اما گله‌مند نیستم و اکنون هم بدون داشتن حریف تمرینی به تنهایی تمرین می‌کنم.
جمال عبادی در خصوص رقابت در لیگ برتر کشتی آزاد کشور همراه با تیم استقلال تهران، اظهار کرد: پس از طی دوران مصدومیت همراه با این تیم وارد مسابقات شدم. البته بعد از طی دوران مصدومیت خیلی سخت است که بتوان مجدد به مسابقات برگشت اما با تمرینات مداومی که داشتم توانستم در لیگ شرکت کنم و عملکرد خوبی هم داشتم.

حق من خورده شد

وی درباره کسب ۲ پیروزی و یک شکست در مرحله اول لیگ برتر کشتی آزاد، گفت:‌ کشتی‌های خوبی گرفتم و تنها باخت من به صورتی بود که البته نمی‌خواهم بگویم داوری به سود کشتی‌گیر خاصی رقم خورد اما فنی که من روی مسعود کمروند زدم خیلی واضح بود و خودم که فن را اجرا کردم همان‌ موقع متوجه شدم که حریفم به روی پل رفته است و حتی ناخودآگاه بعد از اجرای فن خوشحالی کردم. اما متاسفانه در حالی که مطمئن بودم فن اجرا شدهِ، امتیاز داشت، نظر داوران چیز دیگری بود و در نهایت رای را برگرداندند و من بازنده این کشتی شدم. حتی اگر یک جای کار ایراد داشت، می‌توانستند به خاطر این‌که حریف را از تشک بیرون کرده‌ام، حداقل یک امتیاز به من بدهند. به هر حال نه تنها هیچ امتیازی به من داده نشد، بلکه ۳ امتیاز هم به حریف دادند. من معتقدم در این کشتی حق من خورده شد و این حرف تمام کسانی است که در سالن بودند و کشتی من را دیدند.

آزادکار ۷۴ کیلوگرم خوزستان خاطر نشان کرد: سطح مسابقات خوب بود البته با توجه به شرایط کرونا کشتی‌گیران آمادگی لازم را ندارند و البته انتظار بیش از این هم نمی‌رود. به هر حال لیگ، محلی است که کشتی‌گیر می‌تواند خود را برای حضور در مسابقات مهم‌تر محک بزند. کشتی‌گیران با آمادگی نسبتا خوبی در لیگ به روی تشک رفتند و شاید برخی از خودشان راضی نبودند اما من از عملکردم در لیگ باتوجه به مصدومیتی که پیش از این داشتم، راضی بودم.

هزینه کنند، خوزستان در کشتی آزاد هم موفق می‌شود

وی در ادامه نیز در خصوص کشتی آزاد خوزستان گفت: همه می‌دانیم کشتی فرنگی خوزستان در سطح کشور حرف برای گفتن دارد و قهرمانان زیادی در این رشته داریم اما کشتی آزاد در دست خوزستانی‌ها نیست و بیشتر در دست کشتی‌گیران شمالی است و آن‌ها در این رشته قدر هستند. البته به این معنی نیست که خوزستانی‌ها نمی‌توانند در کشتی آزاد مطرح شوند، بلکه اگر هزینه کنند و کار از پایه به خوبی صورت بگیرد، می‌توانیم در این رشته نیز مانند فرنگی به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم.

عبادی گفت: باید مربیان مجربی برای آموزش کشتی‌گیران در رشته آزاد به خوزستان بیایند زیرا به نظرم از نظر مربی در کشتی آزاد در خوزستان ضعف بسیاری داریم. مربیان ما بیشتر در رده پایه خوب هستند ولی برای آموزش در رده سنی جوانان و بزرگسالان باید کسانی به کشتی‌گیران آموزش دهند که خودشان در این سطح از کشتی آزاد، کشتی گرفته باشند.

نمک‌نشناس نیستم اما نامهربانی دیده‌ام

وی افزود: نظر شخصی من این است که مربیان ما در کشتی آزاد به‌روز نیستند و همین باعث شده که کشتی آزاد تکان نخورد. در رشته فرنگی مربیان ما بهتر و جا افتاده‌تر هستند و ارتباط مربیان با کشتی‌گیران نیز خیلی خوب است اما در آزاد اصلا چنین ارتباط خوبی وجود ندارد، آن هم در حالی که مربی و کشتی‌گیر باید همانند پدر و پسر باشند. در هر صورت به نظر من مربیان آزادکار خوزستانی توانایی ندارند کشتی‌گیر را به سمت این رشته بکشانند و تا موقعی که کشتی‌گیر سرحال است و خوب کشتی می‌گیرد، مربیان به خوبی با او تا می‌کنند اما وقتی کشتی‌گیری مثل من مصدوم می‌شود، مربیان او را رها می‌کنند. کشتی‌گیر نمک‌نشناسی نیستم اما چیزهایی که می‌گویم همان چیزی است که برای من اتفاق افتاده است. در این سال‌ها نامهربانی‌های زیادی دیدم اما گله‌مند نیستم و اکنون تنهایی تمرین می‌کنم و حتی حریف تمرینی هم ندارم. خدا را شکر می‌کنم که در سطح اول کشتی ایران، کشتی می‌گیرم. من در داستان‌های کشتی متوجه شدم که از هیچ فردی نباید انتظار داشته باشم.

دیگر از کسی انتظاری ندارم

دارنده نشان طلای مسابقات جایزه بزرگ بین‌المللی گرجستان با بیان این‌که امیدوارم مجددا بتوانم ملی‌پوش شوم و تمام هدفم از انجام تمرینات برای رسیدن به این مهم است، افزود:‌ در حال حاضر تنها کشتی‌گیر بخش آزاد خوزستان هستم و می‌خواهم مجددا به پیراهن تیم‌ملی برسم. البته این را هم باید بگویم نمی‌دانم چرا حمایت نمی‌شوم و کاری برای ما ورزشکاران صورت نمی‌گیرد. هیات قبلی کشتی خوزستان هیچ رسیدگی به من نداشت، البته هیات فعلی از من دعوت داشت تا با آن‌ها دیدار داشته باشم اما من نرفتم زیرا وقتی دیدم در گذشته به من رسیدگی نشد، دیگر از کسی انتظاری ندارم. من دیگر به این‌که از من حمایت کنند، خوش‌بین نیستم و البته تاکید می‌کنم از هیچ‌کسی گله‌ای ندارم.

دوست دارم از استانم تعریف کنم اما...

وی بیان کرد: اگر مسئولان می‌خواستند کاری برای کشتی آزاد انجام دهند، حداقل تکانی به این کشتی می‌دادند و من چشمم دیگر آب نمی‌خورد. ۱۳ سال است، کشتی می‌گیرم و هفت، هشت سالِ آن را هم عضو تیم‌ملی بوده‌ام و تمام وقت‌هایی را که برای موفقیت در این رشته صرف کرده‌ام برای دل خودم بوده است اما موقعی که من به قهرمانی می‌رسم، همه می‌گویند عبادی خوزستانی است ولی  وقتی که مصدوم می‌شوم و مسابقاتی که حق من است که انتخاب شوم و انتخاب نمی‌شوم، مسئولان استان خوزستان هیچ حرکتی انجام نمی‌دهند تا از من دفاع کنند. تنها آزادکار خوزستانی هستم ولی استانم هیچ حمایتی از من نداشته است. البته این موضوعات برای من ناراحت‌کننده هم نیست زیرا از همان ابتدا نیز از کسی انتظار نداشته‌ام. دوست دارم از استانم تعریف کنم اما واقعا کاری برایم انجام نداده‌اند که بخواهم از آن‌ها تعریف کنم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار