اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
شوشان / نوید قائدی:

این نوشته کوتاه مطالبه ای از جانب یک شهروند با داشتن حقوق شهروندی از شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز است که چند سوال اساسی را که شاید چالشی برای شهروندان و کنشگران اجتماعی باشد، مطرح می کند.

قصد بررسی عملکرد شهردار و شورای شهر نیست، که حال و روز کالبد و رفتار شهروندان در ارتباط با مسایل شهروندی حکایت کامل از سر درون این شهر و ماجراهای آن دارد.

این همه انتصاب زنجیره ای در شرایطی که مدتی است جو بین بعضی از شورا و شهردار ملتهب است و حتی زمزه هایی مبنی بر سوال و استیضاح شهردار است، بر پایه کدام ملاک و معیار صورت گرفته است.این افراد منتصب قرار است کدام یک از برنامه های مصوب شهرداری را به پیش ببرند که افراد قبل نمی توانستند.

شاخصه های انتخاب افراد جدید برای سپردن پست های مدیریتی چیست؟ البته شاید بسیاری از این افراد قوی و کاردان هستند اما بحث توجیه افکار عمومی و لازمه جوابگویی به شهروندان قضیه ای است که شورا و شهردار باید در برنامه های مدون خود داشته باشند.

در حوزه مدیریت شهری و حقوق شهروندی شهرداری در مواردی مانند وضعیت نامناسب آسفالت معابر، وضعیت نابسمان پسماندهای شهری، اشغال معابر و پیاده روها و آیلندها بلوارها و عدم ترمیم پارک های مهم شهر ، مسئولان باید پاسخگو باشند.

شهرداری در واگذاری پروژه ها به قرارگاه سازندگی توضیح دهد، مزیت واگذاری پروژه ها به قرارگاه چیست،آیا این پروژه ها با مبالغ ریالی کمتری واگذار شده اند، آیا در شرایط مساوی با دیگر پیمانکاران که توان انجام چنین پروژه هایی مانند تقاطع غیر همسطح را دارند انجام شده است، در زمینه مطالعات و طراحی و نظارت در شهر اهواز مشاورین قوی وجود دارد، آیا شهرداری در این زمینه ها از آن ها کمک گرفته است، در گفتار چند سال پیش مسئولان قرار گاه قرار بر این بود که پروژه های را انجام دهند که پیمانکاران بومی توان انجام آن ها را نداشته باشند، جهت اطلاع استفاده از توان مهندسی و پیمانکاران بومی سبب ایجاد گردش مالی درون شهری و حتی استانی است که موجب رونق اقتصاد منطقه و موجب بالا رفتن توان اجرایی و مهندسی منطقه خواهد شد.

مجدد تاکید می شود شهراری باید به افکار عمومی و مطالبه های پرسشی شهروندان پاسخ دهد و برای اقدام های خود جواب های منطقی و مستند ارائه دهد، پیشنهاد می شود شهردار و اعضای محترم شورای شهر در تالار شهر جلسه پرسش و پاسخی تدارک ببینند تا کارشناسان و صاحب نظران مدیریت شهری حضور یابند و شفاف و در حضور مستمعین و رسانه ها سوال ها و مطالبه های خود را از مدیریت شهری مطرح نمایند و حضرات جوابگو باشند تا افکار عمومی بتواند تحلیل دقیق نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار