اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:
احمد محمدی گفت:‌ اولین و گسترده ترین نظام مدیریت انرژی در سطح شركت ملی نفت ایران در مناطق نفت‌خیز جنوب استقرار یافته است.
به گزارش شوشان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مناطق نفتخیز جنوب مهندس احمد محمدی با اشاره به دریافت گواهینامهISO 50001  از سوی این شركت اظهار داشت: شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب نخستین شركتی است كه در میان شركت‌های تابعه شركت ملی نفت ایران موفق به دریافت این گواهینامه شده است.

وی افزود: سیستم مدیریت یكپارچه مصرف انرژی در مرحله نخست در ۱۸۲ باب ساختمان ستادی در اهواز با زیربنای ۴۴۵ هزار متر مربع اجرا شد كه مصرف برق سالانه آنها  ۱۰۴/۰۰۰/۰۰۰كیلو وات ساعت است و استقرار این سیستم موجب انجام فعالیت های لازم برای بهبود مصرف انرژی بر اساس استانداردهای بین المللی و افزایش كارایی مصرف انرژی خواهد شد.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان ساخت: این شركت با فعالیت در پهنه جغرافیایی ۵ استان جنوب غرب كشور و دارا بودن صدها واحد و تاسیسات صنعتی یكی از مصرف كنندگان بالای انرژی در بخش های ساختمان و صنعت محسوب می‌شود كه مدیریت بهینه مصرف انرژی در آن سود و صرفه اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی به همراه دارد.

مهندس محمدی گفت: مناطق نفت خیز جنوب در سال‌های اخیر نیز طرح های متعددی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی تعریف و اجرا نموده كه از جمله آن استقرار سامانه پایش آنلاین مصرف انرژی ساختمان‌های ستادی، طرح مدیریت سبز، پایش مستمر انرژی در واحدهای فرایندی تولید نفت و گاز، قرارداد فروش گازهای ارسالی به مشعل و قراردادهای جمع آوری گازهای مشعل در حدود ۹۵ درصد از تاسیسات شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را می توان نام برد.

شایان ذكر است استقرار نظام مدیریت انرژی در راستای اجرای سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف (ابلاغی مقام معظم رهبری) و مطابق ابلاغیه مقام عالی وزارت برنامه‌ریزی شد و در فاز اول در همه ساختمان‌های ستاد و ساختمان‌های مجتمع آموزش فنون اهواز شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا و در مهرماه ۱۳۹۹  گواهینامه بین‌المللی ISO 50001 از سوی این شركت با موفقیت دریافت گردید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار