اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
واکنش رئیس مجمع نمایندگان خوزستان به پخش یک کلیپ:
سید کریم حسینی گفت: طرح‌ انتقال آب کارون مجوز و پیوست زیست‌محیطی، امنیتی، اجتماعی و ردیف بودجه ندارد و انجام چنین طرح‌هایی به صلاح نیست و نباید انجام شوند.

به تازگی کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که یکی از مدیران یک استان کویری در نشست با مجریان انتقال آب کارون از حاضرین در جلسه می‌خواهد موضوعات و فعالیت‌های مربوط به انتقال آب، رسانه‌ای نشود تا به دور از هیاهو و جنجال با خیالی آسوده کارها انجام شوند.

یکی دیگر از مدیران حاضر در جلسه نیز به گرفتن مجوزهای لازم از محیط ‌زیست در کمترین زمان ممکن اشاره می‌کند.

انتشار این کلیپ در فضای مجازی با انتقاد شدید بسیاری از فعلان محیط زیست و خوزستانی ها همراه بود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اظهار کرد: از صبح امروز نماینده‌های خوزستان نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان دادند و طی صحبت‌هایی با رئیس مجمع نمایندگان یزد، اعتراض خود را به آن‌ها نشان دادیم‌.

سید کریم حسینی گفت: با رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال بختیاری نیز صحبت شد تا همکاری‌های لازم بین نمایندگان دو استان انجام شود.

وی با بیان اینکه نامه‌نگاری هایی با وزیر نیرو، رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است، افزود: قصد داریم طی جلسه‌ای با دبیر شورای عالی امنیت ملی و مجمع نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری، در خصوص تصمیم‌گیری ها و تعلل در بیان مطالب از سوی وزیر نیرو، تدابیری اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده تبعات دارد و ناآرامی روانی و تشنج بین مردم ایجاد می‌کند؛ از مراجع امنیتی خواسته شد در رابطه با این کلیپ اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: تاکنون سه سؤال و استیضاح توسط نمایندگان خوزستان، برای وزیر نیرو مطرح شده است.

وی بر توقف طرح انتقال آب و اطلاع‌رسانی مستند آن به مردم خوزستان و چهارمحال بختیاری، تأکید کرد و ادامه داد: بیشترین جلسات مجمع نمایندگان خوزستان با وزیر نیرو بوده و موضوع انتقال آب کارون را بارها تذکر دادیم و صحبت‌هایی نیز با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست انجام شد.

حسینی از تذکر نمایندگان خوزستان به مجریان طرح انتقال آب کارون خبر داد بیان کرد: متأسفانه مجریان طرح اقدام به تشکیل جلسه می‌کنند ‌که کاملاً اشتباه است؛ طرحی که مجوز و پیوست زیست محیطی، امنیتی، اجتماعی و ردیف بودجه ندارد نباید انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، با اشاره به اینکه نمایندگان استان با تمام توان این موضوع را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: با هر مرجعی که تشخیص داده شود در جلوگیری از این کار مؤثر است ارتباط خواهیم گرفت و این اطمینان را به مردم خوزستان می‌دهیم که نمایندگان استان به‌صورت جدی بحث انتقال آب کارون را دنبال می‌کنند و به کوچک‌ترین اقدامات حساسیت نشان خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه بحث میزان حق آبه خوزستان در حوزه‌های مختلف مربوط به سال‌های گذشته است و باید در آن بازبینی صورت بگیرد، عنوان کرد: بنا است حق آبه رودخانه‌ها، تالاب‌ها، کشاورزی و آب شرب مجدداً بررسی و بازبینی شود.

حسینی افزود: طرح‌های پژوهشی با همکاری برخی شخصیت‌ها و سازمان‌های مختلف در استان برای اثبات اثرات مخرب انتقال آب در حال انجام است ولی دلایل جلوگیری از انتقال آب به قدری واضح و شفاف است که اگر ۱۰ دلیل برای عدم انتقال آب مطرح شود مجریان این طرح حتی یک دلیل برای انتقال آب ندارند.

انتقال آب کارون از سال‌های گذشته همواره خود را در دل اخبار مهم خوزستان جای داده است. چرا طرحی که با مخالفت بسیاری از کارشناسان، اساتید دانشگاهی، فعالان‌ محیط زیست و مردم همراه است و از نظر علمی اثرات مخرب آن ثابت شده بعد از گذشت سال‌ها صحبت‌ها بر اجرای آن ادامه دارد؟

باید دید اقدامات نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از اجرای این طرح به کجا خواهد رسید و سازمان‌ حفاظت از محیط زیست کشور، تلاش خبرنگار ایلنا برای پیگیری این موضوع از جانب مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بی‌نتیجه ماند و به تماس خبرنگار ما پاسخ نداد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار