اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان:
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به تشکیل ۱۶ گروه مطالبه‌گر در این ستاد، گفت: در صورت اطلاع از جرمی ابتدا بررسی‌ها انجام و سپس از ابزارهای قانونی در خصوص پیگیری این مسائل استفاده می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.
بهمن شهریاری با حضور در ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط امروزه که دشمن در بستر رسانه‌ای و جنگ نرم هجمه وارد کرده است، اصحاب رسانه افسران جنگ نرم هستند که در این جبهه نقش‌آفرینی می‌کنند و به مواجهه تحریف می‌روند.

وی افزود: در جنگ سخت نه تنها یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم بلکه ارزش‌ها و هنجارها حفظ شدند. دشمنان با جنگ سخت نتوانستند کاری کنند به همین دلیل امروزه تمام تلاش خود را می‌کنند تا در بستر جنگ نرم، انقلاب اسلامی را با ادبیات، تحریف و سیاه‌نمایی، دستکاری رفتاری کنند که در بستر دستکاری رفتاری، به دنبال دستکاری ساختاری هستند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از عرصه‌ها و فرصت‌هایی است که توان حل ناجوری‌های بار انقلاب را دارد. در این ستاد در حال رصد ناجوری‌ها هستیم تا این ناجوری‌ها را از مسیر انقلاب برداریم. این ناجوری‌ها شامل برخی کم‌کاری‌ها، اعمل نفوذها و موارد دیگر است.

شهریاری بیان کرد: متاسفانه ظلم بزرگی در حق دو فریضه الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر می‌شود و آن را تنها به حجاب محدود کردند. برخی فکر می‌کنند تنها کار این ستاد تذکر در خصوص رعایت حجاب است. البته عفاف، حجاب و غیرت یکی از عرصه‌های این ستاد است اما با نگاه ایجابی و اقناعی.



وی تصریح کرد: یکی دیگر از رسالت‌های این ستاد این است که مردم را پای کار بیاوریم. امر به معروف و نهی از منکر بستری برای فروعات و اصول دین است و ریل تمام احکام الهی، امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به تبعات تحریف رفتاری و ساختاری در تاریخ اسلام و حادثه کربلا، بیان کرد: رسالت ما این است که با تحریف‌ها مقابله کنیم تا منجر به کربلای دیگری برای انقلاب ما نشود؛ انقلاب استمرار حرکت انبیای الهی است. اگر امر به معروف نشود، کربلاها در پیش است. اگر امر به معروف نشود، در کشور و خوزستان نجومی بگیرها بر ما حکومت خواهند کرد. اگر امر به معروف نشود قمه‌کش‌ها آسایش ملت ما را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امر و نهی ملت توسط مسئولان نباید انجام شود، گفت: مسئولان باید پاسخگوی رفتار خود باشند. برخی مدیران فکر می‌کنند صندلی‌شان ارث است و مردم را امر و نهی می‌کنند. مردم حق دارند مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان بیان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اجازه نمی‌دهد برخی مسئولان میزشان را چماقی سر مردم کنند و از این کار جلوگیری می‌شود. رفتار برخی مسئولان، تراز انقلاب ما نیست و هشدارها را داده‌ایم.

وی گفت: در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، گروه‌های مطالبه‌گر در ۱۶ عرصه تعریف شده است که در زمینه‌های مختلف از جمله مسایل اقتصادی، اجتماعی، اداری و آسیب‌های اجتماعی، مساله طرح و حل می‌شود. همچنین این گروه‌های مطالبه‌گر در زمینه مسایل تعلیم و تربیت، تفریحات سالم، ورزش، عفاف و حجاب، فرهنگی، کارگری، گردشگری و مبارزه با انواع مفاسد، فعالیت می‌کنند.

شهریاری افزود: مردم برای اینکه آمران امر به معروف و نهی از منکر باشند، می‌توانند در سامانه "امین" ثبت‌نام کنند و در صورت طی مراحل بعدی و بارگذاری مدارک، آموزش‌ها به این افراد ارائه می‌شود و می‌توانند گروهی یا انفرادی فعالیت کنند.



به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: بند و تبصره‌ها برای حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با بیان اینکه بی‌تفاوت بودن آسیب جامعه است، گفت: اگر بی‌تفاوت باشیم این مدیرانی که از نحوه کار آن‌ها رضایت نداریم، کار را در دست می‌گیرند و دشمن هم از این فرصت سوء‌استفاده می‌کند.

شهریاری بیان کرد: همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خوزستان باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند که این موضوع ابلاغ شده است.

وی گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک جایگاه قانونی در قالب ماده ۲۰ دارد که مصوبات این ماده لازم‌الاجرا هستند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان تصریح کرد: به انسان و عمل انقلابی نیاز داریم؛ انسان‌هایی که سمت آمریکا و اروپا غش می‌کنند نمی‌توانند کار انقلابی انجام دهند.

شهریاری بیان کرد: هر دستگاهی یک منشور دارد، بنابراین ماموریت شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه، اجرایی‌شدن منشور است. اگر این منشور اجرا نشود، نگرانی‌ها افزایش می‌یابد. گاهی برخی کارهای یک مراجعه‌کننده به اداره در سریع‌ترین زمان ممکن قابل انجام است اما مشاهده می‌شود که مردم را اذیت و سرگردان می‌کنند. انجام ندادن وظایف و اذیت کردن، منکر است که این مساله برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: همچنین اگر حجاب و عفاف در دستگاه‌ها که جزو منشور هستند، رعایت نشوند منجر به طلاق و آسیب‌های اجتماعی می‌شود. مراجعات کمی به کارگروه آسیب‌های اجتماعی این ستاد در این زمینه نداریم.



دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان بیان کرد: اگر به این منشورها عمل شود، ناکارآمدی و نارضایتی وجود ندارد و بهانه‌ای هم به رسانه‌های غربی نمی‌دهند تا اشکال به این نظام وارد کنند.

شهریاری عنوان کرد: در دستگاه‌هایی که شورای امر به معروف و نهی از منکر داریم، باید علت‌هایی که موجب نارضایتی جامعه می‌شوند اتفاق نیفتند و ریشه‌کن شوند.

وی تصریح کرد: برخی مامور بی‌حجابی و بی‌عفتی هستند و برخی هدایت‌گرهای آن‌ها در داخل کشور هستند و تمام این اقدامات را برای قبح‌شکنی می‌کنند. آرمان‌های ما مشخص است و انقلاب قدرتمندی داریم و همان‌گونه که نسبت به اختلاس بی‌خیال نیستیم، نمی‌توانیم نسبت به بی‌حجابی و بی‌عفتی بی‌خیال باشیم، بنابراین باید آموزش‌ها ارائه شود زیرا تعریف حجاب برای برخی افراد متفاوت است. این مامورها در حال تغییر تعریف‌ها هستند که ما باید علت‌ها را پیگیری و حل کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان بیان کرد: ما مخالف رفتارهای تند و سلبی هستیم اما مخالف این هم هستیم که عده‌ای سازمان‌دهی شده، جوانان ما را از ما بگیرند و آن‌ها را از راه اسلام منحرف کنند.

شهریاری با بیان اینکه این ستاد مامور احقاق حق مردم است، گفت: زمانی که از جرمی مطلع می‌شویم، ابتدا بررسی‌ها انجام و در صورت به حق بودن موضوع، از ابزارهای قانونی در خصوص پیگیری این مسائل استفاده می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار