اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
رئیس دانشگاه خبر داد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به نیاز استان به راه‌اندازی سه رشته پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در این دانشگاه، گفت: در اولین زمانی که امکانات مهیا شود، این رشته‌ها راه‌اندازی می‌شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین فرج‌اله براتی با اشاره به اینکه پیش از این نیز برای راه‌اندازی رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در این دانشگاه تلاش کردیم، اظهار کرد: اکنون نیز پیگیر این مساله هستیم و با توجه به اینکه استان خوزستان ظرفیت کافی را دارد و دانشگاه آزاد خوزستان نیز این ظرفیت را دارد که دانشجو در این سه رشته بپذیرد، ما پیگیر افزوده شدن این رشته‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان نیاز به راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد است، افزود: در استان خوزستان  رشته‌های پزشکی نسبت به تعداد داوطلبان بسیار کم است. در این خصوص با مسئولان استانی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و موافقت اولیه راه‌اندازی این رشته‌ها کسب شده است. برای پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مقررات خاصی وجود دارد، همچنین به تجهیزات خاصی نیاز داریم تا مجوز نهایی راه‌اندازی این رشته‌ها برای دانشگاه آزاد خوزستان نهایی شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه برای راه‌اندازی این رشته‌ها نیاز به موافقت وزارت بهداشت است، گفت: موافقت اولیه پذیرش دانشجو در این سه رشته گرفته شده است اما نهایی شدن این موضوع بستگی به تامین امکانات و بیمارستان دارد. ما پیگیر راه‌اندازی بیمارستان هستیم زیرا دانشجویان پزشکی باید دوره‌های کارآموزی و کارورزی را در بیمارستان بگذرانند. 

براتی با بیان اینکه راه‌اندازی این رشته‌ها جزو اولویت‌های ما است، عنوان کرد: راه‌اندازی رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در دانشگاه آزاد استان بستگی به زمان رفع مشکلات و فراهم‌سازی امکانات دارد. متاسفانه با شیوع کرونا با مشکلات دیگری درگیر شدیم اما در اولین زمانی که امکانات مهیا شود، این رشته‌ها راه‌اندازی می‌شوند تا نیاز متقاضیان ما در استان رفع شود و نیاز نباشد برای تحصیل در این رشته‌ها به خارج از استان بروند. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار