اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام، گفت: بی‌احترامی به انبیای الهی، نشانه ضعف، بی‌خردی و بی‌ادبی تعرض‌کننده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی اظهارکرد: در روزهای گذشته شاهد اهانت به ساحت نورانی و عزیز پیامبر (ص) بودیم، مساله تلخی که البته برای اولین بار هم نبود. پیامبران الهی انسان‌های برگزیده‌ای هستند که بی‌احترامی به آن‌ها بی‌احترامی به وحی، عقل، اصول، ارزش‌ها و فضیلت‌ها است. ما خودمان در قرآن مبارک ماموریم که به تمام پیامبران احترام و ارج نهیم زیرا احترام به انبیا، احترام به فضلیت، ارزش، اخلاق و فطرت پاک و الهی است. بنابراین بی‌احترامی به انبیای الهی، نشانه ضعف، بی‌خردی و بی‌ادبی تعرض‌کننده است.

وی بیان کرد:‌ در بین انبیای الهی، پنج پیامبر سرآمد پیامبران هستند که آن‌ها را اولوالعزم می‌نامیم؛ رسالت این پیامبران جهانی بوده است و این یعنی پیامبر اعظم، اختصاص و انحصار به جغرافیا، زمان و محدوده ندارد. پیامبر اکرم نیز پیامبری اولوالعزم با ماموریتی جهانی، الهی و نورانی است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که امروز الحمدالله اسلام در اوج است و در عرصه بین‌المللی نیز نقش‌آفرینی می‌کند، افزود: ملاحظه می‌کنید که همین کشور فرانسه، امروز ۱۰ درصد از جمعیت آن، مسلمانان هستند. رییس جمهور فرانسه اقدامی انجام داد که آن اقدام با هیچ منطق، الفبا و فرهنگی سازگار نیست. او نه تنها با این لغزش، به پیامبر اولوالعزم، امت و جامعه جهانی، بلکه حتی به ۱۰ درصد از شهروندان جامعه خود نیز که به این آیین و پیامبر بزرگوار معتقدند، اهانت کرده است.

وی با محکوم کردن این اقدام رییس جمهور فرانسه، تاکید کرد: این اقدام را آزادی بیان نمی‌دانیم. آزادی اگر مجوزی برای اهانت به فضیلت‌ها و ارزش‌ها باشد، بدون تردید آزادی نیست. چگونه ممکن است در فرهنگ غرب برای خودشان خطوط قرمز ترسیم کرده‌اند و چگونه می‌شود به کسی اجازه می‌دهند به اصول و قوانینی که از نظر ما اساسا باطل است، نزدیک شوند اما به پیامبران، ادیان الهی و مردان بزرگ آسمانی اجازه تعرض می‌دهند؟ این بی‌خردی است.

شفیعی ادامه داد: امروز نه تنها امت اسلامی، بلکه پیروان ادیان الهی و دوستداران انبیای الهی نیز اهانت به پیامبر اسلام را محکوم می‌کنند و ما هم این حرکت را محکوم می‌کنیم. رییس جمهور فرانسه باید بداند که با این اقدام نابخردانه و این حرکت نسنجیده، در واقع یک نقطه سیاهی را در کارنامه‌اش ثبت کرد که از کارنامه‌اش زدوده نخواهد شد. امت سلامی و بلکه بشریت، وام‌دار و مدیون پیامبر اکرم (ص) هستند و به اجماع و اتفاق از این عمل اعلام بیزاری و استنکار می‌کنند.

وی درباره دلایل هتاکی به مقدسات مسلمانان نیز گفت:‌ آن‌چه مسلم است، این ستیز جبهه کفر با جبهه توحید است و این مقابله طاغوت با خدای یکتا است. این داستان همیشگی است که در تاریخ شاهد آن بوده‌ایم اما این تلاش‌ها عبث و بیهوده است و آن چنان که فرعون برابر موسی به شکست و تسلیم وادار شد و نمرود نیز مقابل ابراهیم به شکست و بی‌آبرویی سرانجام پیدا کرد، ان‌شاءالله این سرنوشت و سنت الهی مجددا تکرار خواهد شد و به یقین نیز توحید و انبیای الهی در این مصاف پیروز، سربلند و روسفید خواهند بود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار