اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
رئیس گروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام مراقبت‌های سلامت برای ۲۱۷ هزار و ۲۲ دانش‌آموز خبر داد.
زهرا عسکراوی اظهار کرد: ۵ هزار و ۸۷ مدرسه با ۶۱۲ هزار و ۱۷۷ دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هستند که ۲۱۷ هزار و ۲۲ نفر از این تعداد، گروه هدف معاینات سلامت هستند؛ این مراقبت‌های سلامت برای دانش‌آموزان پایه‌های اول و چهارم ابتدایی و هفتم و دهم متوسطه انجام می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های مرتبط با سلامت نوجوانان در زمینه بهداشت مدارس، افزود: در این برنامه، انجام طرح آهن‌یاری (توزیع قرص آهن) برای دانش‌آموزان دختر متوسطه دوره اول و دوره دوم با همکاری واحد تغذیه انجام می‌شود. توزیع قرص فروس سولفات به مدت ۱۶ هفته از آذرماه تا پایان اسفندماه در مدارس نیز در این برنامه انجام می‌شود.

رئیس گروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تهیه و توزیع رایگان مگادوز ویتامین D در طول سال تحصیلی در مدارس متوسطه دوره اول و دوره دوم با هماهنگی واحد تغذیه نیز از دیگر اقدامات است؛ مگادوز ویتامین D هر سال به مدت ۹ ماه و هر ماه یک قرص، در مدارس توزیع می‌شود.

وی افزود: علاوه بر واکسیناسیون شش سالگی و پایه دهم، به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از جمله پدیکلوزیس، آنفلوآنزا، بیماری‌های روده‌ای و چاقی، معاینه و بیماریابی و درمان دانش‌آموزان مبتلا به پدیکولوز در تمامی مدارس شهری و روستایی انجام می‌شود.

عسکراوی بیان کرد: نظارت بر بهداشت مخازن آب، بهداشت بوفه، نمونه‌برداری از آب و شیر و مواد غذایی بوفه و نظارت بر توزیع شیر مدارس به صورت مستمر در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات مرتبط با سلامت بلوغ و سلامت باروری در مدارس گفت: در این خصوص، آموزش و شناسایی و ارجاع دانش‌آموزان نیازمند به مراکز جامع سلامت برای دختران پایه‌های ششم تا نهم و پسران پایه‌های هشتم تا دهم انجام می‌شود.

رئیس گروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وجود ۷۴۳ مدرسه مروج سلامت و ۳۰۰ مدرسه پنج ستاره مروج سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: به منظور پیشگیری از کم‌تحرکی و چاقی در دانش‌آموزان، تمرینات کششی در مدارس مروج سلامت اجرا می‌شود و طرح کیفی‌سازی مدارس مروج سلامت نیز در برنامه است.

وی با اشاره به برنامه‌های مرتبط با سلامت روان و پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز در نوجوانان نیز گفت: در زمینه کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم، حوادث و سوانح، رفتارهای خشونت‌آمیز، مصرف دخانیات، رفتارهای جنسی غیرایمن و مصرف مواد برنامه‌ها و آموزش‌ها در حال ارائه است.

عسکراوی در خصوص برنامه‌های مقطع پیش‌دبستانی نیز افزود: سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی در بدو ورود به مدرسه بعد از ارزیابی در پایگاه‌های سنجش اداره استثنایی آموزش و پرورش در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص شیوع بیماری کرونا و بررسی سلامت نوجوانان و مدارس، نوجوانان در دو مرحله ۵ تا ۱۸ ساله غربالگری و موارد مثبت پیگیری شده‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار