اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
استاندار خوزستان در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه:
به گزارش شوشان غلامرضا شریعتی عصر چهارشنبه ( ۲۸ آبان ماه) در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه اظهار داشت: با تعریف جدیدی که صورت گرفته است، فعلا در خوزستان، شهرستان قرمز نداریم و شهرهای ما نارنجی یا زرد هستند اما اعمال محدودیت ها را فعلا در اهواز و کارون خواهیم داشت.

غلامرضا شریعتی در خصوص محدودیت‌های سراسری پیرامون کرونا، اظهارکرد: همانطور که همه می‌دانید قرار است یک سلسله محدودیت‌های جدید و ویژه در کشور اجرایی شود. همچنین پیکی که اکنون در فصل پاییز همزمان با زمان سنتی برای سندرم تنفسی است، فشار را بر سیستم درمان بالا برده و لازم است که حتما برای کنترل بیماری کرونا محدودیت‌های جدی اعمال شود.

البته خدا را شکر استان خوزستان شرایطش نسبتا قابل قبول است و وضعیت استان نسبت به شرایطی که در بسیاری از استان های کشور ساری و جاری است، بهتر است، این شرایط به ویژه در یک هفته اخیر نسبت به یک هفته قبل رو به بهبود است و امیدواریم این روند را همچنان طی و وضعیت بهتری پیدا کنیم.

با توجه به تصمیم گرفته شده برای اعمال محدودیت هایی در مراکز استان ها، مرکز استان خورزستان نیز جزو این محدودیت خواهد بود و این محدودیت ها به زودی اعلام خواهند شد. جلساتی پیرامون این موضوع داشته ایم و فردا نیز خواهیم داشت و روز جمعه هم جلسه نهایی برگزار می شود تا از روز شنبه این محدودیت ها اعمال شوند. فعلا در اهواز و کارون این محدودیت ها را خواهیم داشت که ان‌شاءالله اعلام خواهند شد.

سایر شهرهای ما فعلا مشکل خاصی ندارند و با تعریف جدیدی که صورت گرفته است، فعلا در خوزستان، شهرستان قرمز نداریم و شهرهای ما نارنجی یا زرد هستند و همانطور که گفتم وضعیت به نسبت، قابل قبول است. همه نیز باید دست به دست هم دهیم تا شرایط پیش آمده بهبود پیدا کند. امیدوارم بتوانیم شرایط فعلی را حفظ و بهبود ببخشیم.

استاندار خوزستان در خصوص اخبار منتشر شده از خودکشی 6 دانش آموز رامهرمزی بیان داشت: اخبار مربوط به خودکشی تعدادی دانش آموزان در رامهرمز غلوآمیز بود و در پیگیری هایی که از طریق فرماندار این شهرستان انجام دادم اعلام شد از ابتدای سال تا کنون ۲ مورد خودکشی در بین دانش آموزان رامهرمزی داشته ایم.

البته ۶ مورد اقدام به خودکشی در این شهرستان صورت گرفته که ۲ مورد منجر به فوت شده است. وی تاکید کرد: طبق آخرین اطلاعات ارائه شده به بنده خودکشی دانش آموزان رامهرمزی به علت فقر و یا نداشتن تبلت نبوده، گرچه هنوز بررسی ها کامل نشده و همچنان منتظر هستیم و اگر در این رابطه غفلت و کوتاهی صورت گرفته بود پیگیری می کنیم و اصلاح خواهیم کرد‌.

استاندار خوزستان تصریح کرد: پاک کردن صورت مساله کمکی به حل مساله نمی کند و باید برخورد واقع گرایانه و منطقی با آسیب های اجتماعی داشته باشیم و اگر به طور مثال دلیل آن فقر و یا هر مورد دیگری که بود اعلام شود تا مساله حل شود اما نباید اخبار جعلی نیز منتشر شود و احساسات مردم جریحه دار شود و یا ناخواسته تبلیغی برای این کار صورت گیرد.

استاندار خوزستان همچنین درباره فرار سرمایه‌ها و کارخانه بوژنه از استان خوزستان گفت: بحث کارخانه ای مثل بوژنه را فرار سرمایه نمی دانم؛ اولا این که بوژنه را یک مجموعه دیگر خریداری کرده است زیرا صاحب آن زمین خود را به دلیلی دیگر می خواسته و قصد فروش آن را داشته است. یعنی علاقه مند به ادامه کار نبوده است و این به معنای فرار سرمایه نیست. زیرا خیلی از شرکت های چند ملیتی هستند که شرکت های دیگری را در کشورهای دیگر خریداری می کنند.

وی بیان کرد: به هر حال این موارد در نظام اقتصادی و سرمایه گذاری امر معمولی است و ممکن است یک شرکت توان رقابتش با هم نوعانش کم شود و شرکت بزرگ دیگری که توان داشته باشد، آن را خریداری کند و آن را رونق، گسترش و توسعه داده و به حرکت ادامه دهد.

کما این که شرکت توسعه نیشکر یک شرکت تولید کننده MDF در اصفهان را خریداری کرده و در حال نصب است تا ظرفیت تولید MDF خود را بیشتر کند و این فرار سرمایه از اصفهان نیست، بلکه زمینه تولید و مواد اولیه در این جا بیشتر بوده است و به همین دلیل شرکت توسعه نیشکر که شرایط خود را در این زمینه مهیا می‌دیده و با من نیز مشورت کرده است، اقدام به انجام این کار کرد.

یا حتی در حال خریداری کارخانه‌ دیگر از دماوند است. به هر حال کارهای خرید و فروش، امری معمول در سرمایه گذاری و سرمایه داری است و به معنای فرار سرمایه نیست. البته ممکن است مجموعه کارها و اقداماتی در استان، باعث دلسردی شود که باید این موارد را به حداقل برسانیم و مانع آن شویم.

اما می خواهم بگویم در نظام سرمایه گذاری و سرمایه داری، این امر طبیعی است، مگر این که مستمر باشد و یک کارخانه ای از یک منطقه برود و چیزی هم جایگزین آن نشود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به رتبه ۳۱ استانداری خوزستان در ارزیابی وزارت کشور و انتقادهایی که به معاونان استانداری وارد شده است، قصد تغییر در معاونت‌های خود را دارید؟ اظهار کرد: معاونان بنده از نیروهای خدوم و زحمتکش هستند که کمی زیر سایه چتر من نادیده گرفته می‌شوند و شاید اگر در استان‌های دیگر مشغول به فعالیت بودند، با کارکرد، وقت گذاری و زحمتی که می‌کشند، برجسته‌تر دیده می‌شدند و این مظلومیتی است که معاونان من با آن مواجه هستند.

معاونان من در استان خوزستان، استانی با این همه مسائل و مشکلات نباید مورد حمله قرار بگیرند. البته این ردکننده و نقض‌کننده انتقاد، کوتاهی و غفلت در مورد معاونان و خود بنده نیست. اما آنچه در این مساله عنوان شد، فکر می‌کنم به نوعی معاونان من و استان مورد ظلم واقع شدند زیرا همه در استانداری زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند.

شریعتی بیان کرد: رتبه ۳۱ که استانداری خوزستان کسب کرد، در مورد خود دستگاه استانداری خوزستان و مواردی چون تعداد نیروهای قراردادی استانداری یا مدیریت سبز، مصرف سوخت و آب و برق در استانداری است و امتیازدهی نیز بیشتر در این زمینه‌ها بوده است، نه در زمینه‌های تخصصی.

این رتبه نشان دهنده شاخص اقدامات اساسی و محوری ما نیست، بلکه مربوط به استانداری است و نه خود استان. به هرحال نقد کردن مشکلی ندارد اما هر کسی باید انصاف و وجدان را هم در نظر بگیرد و باید آیتم‌های این ارزیابی را بررسی کنند که آیا این رتبه‌بندی مربوط به مدیریت استان است یا به سایر آیتم‌ها مربوط می‌شود. این چیزها ممکن است به مردم ناامیدی دهد که این بد است و ممکن است از مواردی که به این امر مربوط نیست نیز سوء استفاده شود.

ادامه دارد...........
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار