اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲

طبق پیش‌بینی قبلی هواشناسی مبنی بر فعالیت یک سامانه بارشی قوی در خوزستان، بارندگی از روز پنجشنبه، ششم آذرماه در شهرهای استان آغاز شد و با شدت گرفتن بارش‌ها در روز یکشنبه، نهم آذرماه شهرهای خوزستان با آبگرفتگی و بالا زدن فاضلاب در سطح شهرها مواجه شدند.

اعلام آماده‌باش سراسری در خوزستان

 در پی پیش‌بینی و هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی در استان و وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و آبگرفتگی در مناطق شهری از روز شنبه تا اوایل دوشنبه هشدار داده شد.

 غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه ۵ آذرماه نشست فوق العاده مدیریت بحران خوزستان را برگزار و نسبت به فعالیت سامانه بارشی سودانی در خوزستان هشدار داد. همچنین آماده‌باش سراسری را اعلام کرد.

پیش‌بینی وقوع سیل

اداره کل مدیریت بحران خوزستان نیز در روز پنجشنبه ششم آذرماه، هشدار سطح قرمز را صادر کرد.

همچنین محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان روز شنبه هشتم آذرماه وقوع سیل در مناطق کوهستانی استان و آبگرفتگی در مناطق شهری را پیش‌بینی کرد.

منازل واقع در مناطق فوق بحرانی زیر آب می‌روند

جاسم موسی‌پور، عضو شورای شهر اهواز نیز روز شنبه هشتم آذرماه با اشاره به آغاز بارندگی در اهواز از شب گذشته، از آماده باش مدیریت شهری اهواز خبر داد.

طبق گفته وی در مناطق فوق بحرانی احتمال ورود آب به منازل وجود دارد و ماندگاری آب در معابر نیز بیشتر از دیگر مناطق شهر است.

وقوع آبگرفتگی شدید در ۴ شهرستان

در پی آغاز بارندگی‌ها بیشترین میزان آبگرفتگی در ماهشهر، اهواز، رامشیر و امیدیه رخ داد اما میزان آبگرفتگی در دو شهر چمران و بندرامام خمینی (ره) شهرستان ماهشهر بسیار بیشتر بود و تردد در این نقاط بعضا با قایق انجام می‌شد.

تعطیلی ادارات در پی تداوم آبگرفتگی‌ها

در پی مختل شدن تردد در این شهرستان‌ها صبح یکشنبه (۹ آذرماه) امید بن عباس مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از تعطیلی ادارات و بانک‌های  این چهار شهرستان خبر داد. همچنین در پی تداوم آبگرفتگی‌ها ادارات و بانک‌های اهواز، ماهشهر و کارون در روز دوشنبه (۱۰ آذرماه) تعطیل شدند.

ادارات و بانک های شهر بندر امام خمینی نیز در روز سه شنبه، ۱۱ آذرماه به دلیل آبگرفتگی معابر تعطیل اعلام شدند.

دو نقطه اهواز؛ در محاصره آب‌گرفتگی

در پی این بارندگی‌ها بسیاری از نقاط اهواز دچار آبگرفتگی شدند اما همچنان آبگرفتگی‌ها در دو منطقه کمپلوی شمالی و کمپلوی جنوبی ادامه دارد.

به گفته جمال عالمی‌نیسی فرماندار اهواز طبق برآورد اولیه ۴۰۰ تا ۵۰۰ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شده‌اند.

آبگرفتگی ۱۵ شهرستان/ ادامه امدادرسانی‌ها

بنا بر اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان در پی وقوع بارندگی‌ از روز پنجشنبه ششم آذرماه تاکنون، ۱۵ شهرستان استان درگیر آبگرفتگی‌های گسترده شدند که تاکنون به ۵ هزار نفر امدادرسانی شده است و امدادرسانی به مردم ادامه دارد. همچنین ۵۵۲ نفر در مراکز اسکان اضطراری این جمعیت، اسکان یافته‌اند.

تکرار آبگرفتگی‌ها در اهواز

به گزارش ایسنا، در ۲۵ آذرماه سال ۹۸ در پی بارندگی حدود ۹۰ میلیمتری در بازه زمانی کوتاه مناطق زیادی از اهواز دچار آبگرفتگی شدند و آب و فاضلاب وارد منازل مردم شد.

در پی این اتفاق اعضای شورای شهر اهواز اجرای طرح اضطراری دفع آب‌های سطحی در حدود ۵۷ نقطه فوق بحرانی را تصویب کردند اما با توجه به تاخیر پنج ماهه در اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و عدم تکمیل این طرح تاکنون، با بارش حدود ۸۵ میلیمتری در دو روز، شاهد آبگرفتگی در برخی نقاط و ورود آب و فاضلاب به منازل بودیم.

ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان

هنوز آبگرفتگی ها کامل رفع نشده که روز شنبه، هشتم آذرماه مدیرکل هواشناسی خوزستان از فعالیت مجدد یک سامانه بارشی در روز چهارشنبه، ۱۲ آذرماه خبر داد. همچنین اداره کل هواشناسی خوزستان روز دوشنبه، ۱۰ آذرماه اطلاعیه سطح نارنجی را صادر کرد.

در صورت ادامه بارندگی‌ها، قطعا مناطق بیشتری درگیر آبگرفتگی خواهند شد که باید قبل از فعالیت سامانه جدید، آبگرفتگی‌های فعلی مناطق رفع شوند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار