اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
رییس هیات:
رئیس هیات جودو خوزستان با بیان اینکه من جاه‌طلبانه به دنبال این سمت نبودم که بخواهم یک کرسی را به ناحق از فرد دیگری بگیرم اما با اصراری که جامعه جودو خوزستان و حتی فدراسیون داشت، من نیز پذیرفتم که مجددا در این مجمع به عنوان کاندیدا شرکت کنم، گفت: باید بگویم دخل و تصرفی تحت عنوان مهندسی انتخابات و اینکه چیدمانی صورت گرفته بود را به هیچ عنوان درست نمی‌بینم و تمام اتفاقات رخ داده، ناشی از اهلیت و صلاحیت افراد حاضر در مجمع بود.
حبیب‌الله فضل‌الله‌پور در خصوص مصاحبه ایسنا با یکی از مربیان جودو استان پیرامون برگزاری مجمع انتخاب رییس این هیات و روشن شدن افکار عمومی، اظهار کرد: مجمع انتخاب رییس هیات جودو خوزستان تقریبا ۲۰ روز پیش با حضور افراد دارای اهلیت و صلاحیت در تصمیم‌گیری برای انتخاب رئیس هیات استان برگزار شد که پس از آن نیز یکی از مربیان استان طی ۲ مصاحبه، این مجمع را مهندسی شده دانست. در حالی که صحبت‌های او مغایر با مستندات و مدارک موجود در برگزاری مجمع است، مدارکی که به تایید فدراسیون نیز رسیده بود و متناظر با واقعیت‌های معطوف به واقعیت‌های بیرونی بود.

وی در خصوص حضور در این مجمع به عنوان یکی از کاندیداها، ادامه داد: من جاه‌طلبانه به دنبال این سمت نبودم که بخواهم این منزلت را اِشغال کنم یا یک کرسی را به ناحق از فرد دیگری بگیرم اما با اصراری که جامعه جودو خوزستان و حتی فدراسیون داشت، من نیز پذیرفتم که مجددا در این مجمع به عنوان کاندیدا شرکت کنم و باید بگویم دخل و تصرفی تحت عنوان مهندسی انتخابات و این که چیدمانی صورت گرفته بود را به هیچ عنوان درست نمی‌بینم و تمام اتفاقات رخ داده، ناشی از اهلیت و صلاحیت افراد حاضر در مجمع بود.

رئیس هیات جودو خوزستان با اشاره به استعفای زیلایی، دیگر کاندیدای شرکت‌کننده در این مجمع نیز گفت: آقای زیلایی، خودش با انصراف‌نامه‌ای که تنظیم کرد، از حضور در مجمع به عنوان کاندیدا انصراف داد. او با دال بر این موضوع که تا زمانی که انتخاب اصلح وجود دارد، من از این انتخابات صرف‌نظر می‌کنم و این حق را به اصلح می‌دهم، از حضور در مجمع به عنوان کاندیدا کنار کشید.

وی افزود: آقای خورنگ نیز دیگر کاندیدای احراز ریاست هیات جودو خوزستان بود که علی‌رغم اینکه ثبت‌نام کرده بود، در مجمع حضور پیدا نکرد. او استعفا نداد و تنها در مجمع حضور پیدا نکرد. حتی اگر اعتراضی هم داشت، باید در مجمع شرکت می‌کرد و بعد اعتراض می‌کرد و اصلا شاید رأی می‌آورد. در واقع آقای خورنگ پیش داوری کرده است که اعضای مجمع به من رای نمی‌دهند و شرکت نکرده است و متاسفانه کارها بر اساس یکسری پیش‌فرض‌ها و پیش‌داوری‌های غیرمنصفانه پیش رفت.

فضل‌الله‌پور عنوان کرد: پس از اولین مصاحبه این مربی با این محتوا که مجمع جودو خوزستان، مهندسی شده بود، فدراسیون نیز که اظهارات او را ناحق و نشر اکاذیب دانست و مهندسی انتخابات را نادرست می‌دانست، قصد پیگیری انضباطی و حقوقی این موضوع را داشت که با پادرمیانی که من انجام دادم، سعی کردم مجموعه فدراسیون را از انجام این مهم منصرف کنم که در اولین مرحله فدراسیون منصرف شد اما وقتی او مجددا مصاحبه دیگر در همین زمینه انجام داد و صحبت‌های غیرمنصفانه و غیرحرفه‌ای داشت، فدراسیون تصمیم جدی خود را مبنی بر پیگیری انضباطی و حقوقی گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در مجمع یک رقابت سالم صورت گرفت و تمام مدارک و مستندات لازم نیز وجود دارد، افزود:  لذا من صحبت‌های مطرح شده از سوی این مربی را مبنی بر انجام تخلف درست نمی‌دانم. همچنین این مربی در مصاحبه‌های اخیر خود به این موضوع اشاره داشت که چرا شجاعی و مولوی در مجمع انتخابات رییس هیات خوزستان به عنوان نماینده ورزشکاران حضور نداشتند که باید بگویم افرادی به عنوان بهترین دارو، مربی و ورزشکار برای حضور در مجمع انتخاب شدند که آخرین مدارک و مدارجی که کسب کرده بودند، ملاک عمل بود و خود اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز می‌تواند بر این مهم صحه بگذارد. لذا به اعتقاد من، مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون جودو باید از نظر حقوقی و انضباطی به این موضوع ورود کنند.

فضل‌الله‌پور بیان کرد: ضمن اینکه ادعای این مربی دال بر اختلافات فی‌مابین اداره‌کل ورزش و جوانان و فدراسیون، موضوعی است که به هیچ عنوان، واقعیت بیرونی ندارد زیرا اگر حالت بیرونی داشت، باید اداره‌کل ورزش و جوانان به عنوان مجری، این انتخابات را برگزار نمی‌کرد. پس برگزاری مجمع از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان دال بر صحت برگزاری انتخابات با فرآیندی است که از لحاظ قانونی این اجازه را به مجری برای برگزاری مجمع می‌داد.

وی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی در هیات جودو خوزستان، گفت: این شورا به منظور رسیدگی به عملکرد کمیته‌های مختلف در مجموعه جودو خوزستان است تا این شورا هم از نظر فنی به مجموعه کمیته‌های‌مان کمک کند و هم اینکه از تمام جهات بر فعالیت‌های کمیته‌ها نظارت داشته باشد و این ناشی از روند دموکراتیک ما بوده تا اگر منتقدی هم وجود داشته باشد که آن را هم از اعضای خانواده خودمان می‌دانیم، از نظراتش بهره‌مند شویم و حتی از همین مربی نیز خواستیم که در این شورای راهبردی حضور داشته باشد که متاسفانه با مصاحبه‌های اخیر او در سطح رسانه‌ها مواجه شدیم.

رییس هیات جودو خوزستان با اشاره به این صحبت مربی جودو استان که "به نظر می‌رسد یکی از علت‌هایی که جودوکاران و ورزشکاران به کشورهای دیگر مهاجرت داشتند، همین ضایع شدن حق‌شان بوده و اگر حمایت می‌شدند، تصمیم دیگری می‌گرفتند" نیز عنوان کرد: خواهش می‌کنم عملکرد چهار سال گذشته هیات جودو خوزستان اعم از دسترسی به کرسی‌های کشوری و تمام برجستگی‌های فعالیت ورزشی ما مدنظر قرار گرفته شود. ضمن اینکه باید شرایط تحریمی جودو کشور و شرایط اقتصادی هم در نظر گرفته شود که با تمام این موارد معتقدم عملکرد چهار سال گذشته هیات قابل قبول بوده است. پس سنجش باید یک سنجش منصفانه باشد. منصفانه از این نظر که این محدودیت‌ها وجود داشته اما هیات جودو خوزستان علی‌رغم آن‌ها چنین عملکردی داشته است.

وی ادامه داد: به هر حال اتهامات این مربی دال بر مهندسی و ناتوانی انتخابات را که اتهام به فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بوده است، رد می‌کنم زیرا تمامی مدارک و مستندات لازم دال بر اهلیت و صلاحیت تمامی اعضای شرکت‌کننده در آن مجمع وجود دارد. همچنین تاکید می‌کنم، صحبت‌های من در پاسخ به صحبت‌های این مربی نیست، بلکه در پاسخ به افکار عمومی است. ما یک سازمان حقوقی هستیم و سازوکارمان مبتنی بر روند حقوقی است و قرار نیست جواب هر فردی را بدهیم زیرا در این صورت به جای اینکه تمرکزمان را بر کار بگذاریم، باید تلاش کنیم جواب افراد مختلف را بدهیم که این درست نیست. پس این مصاحبه در پاسخ به تنویر افکار عمومی است.

فضل‌الله‌پور گفت: این مربی در مصاحبه خود حتی سازمان بازرسی کشور را هم زیر سوال برده است و عنوان کرده سازمان بازرسی به او گفته است "عدالتی وجود ندارد و دنبال عدالت نگرد".

وی در پایان نیز با اشاره به عملکرد چهار سال گذشته هیات جودو استان خوزستان، عنوان کرد: برگزاری سه دوره داوری، چهار سمینار داوری، اعزام هر ساله داوران به مسابقات کشوری در تمامی رده‌های سنی، خرید تجهیزات کامل داوری، برگزاری یک دوره مربیگری تئوری درجه سه، برگزاری یک دوره مربیگری عملی درجه سه، میزبانی یک دوره مربیگری عملی درجه یک کشوری برای اولین بار در استان خوزستان، گرفتن مجوز برگزاری دوره مربیگری تئوری درجه یک که به دلیل شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی لغو گردید، برگزاری پنج دوره مشترک با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، برگزاری کارگاه مشترک تغذیه با دانشگاه آکادیای کانادا، برگزاری دوره‌های تغذیه، فیزیولوژی ورزشی کودک و مکمل‌های ورزشی، مقام اول تیم نوجوانان در مسابقات کشوری تهران در سال ۹۵، مقام سوم تیم نوجوانان در مسابقات کشوری سنندج در سال ۹۶، مقام دوم مسابقات قهرمانی کشور، دفاع شخصی در تهران در سال ۹۶، کسب بیش از ۳۰ مدال قهرمانی در مسابقات جهانی، آسیایی، بین‌المللی و قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف، کسب سهمیه المپیک نوجوانان توسط ابوالفضل شجاعی، بازسازی، مرمت، تعمیرات کامل و تجهیز خانه جودو استان خوزستان شامل خرید دو تخته تاتامی، تخته زیرتاتامی، سقف کاذب و روشنایی سالن، سیستم تهویه و سرمایشی سالن و سیستم لوله‌کشی آب، راه‌اندازی اتوماسیون اداری هیات، دریافت بیش از ۴۰۰ کمربند دال در سطح استان، ارتقای داوری بیش از ۱۵۰ نفر، ارتقای درجه مربیگری بیش از ۵۰ نفر، فعال‌سازی هفت هیات جدید استان که جمعا به ۱۷ شهرستان فعال در استان رسیده است و مقام سوم جام حذفی باشگاه‌های کشور در سال ۹۴، مقام سوم لیگ باشگاه‌های کشور در سال ۹۵، قهرمان لیگ برتر باشگاه‌های کشور در سال ۹۶، کسب سهمیه باشگاه‌های آسیا در سال ۹۶، کسب عنوان مربی برتر در سال ۹۶ از طرف فدراسیون توسط آقای حبیب ایگدر و مقام سوم سوپر لیگ باشگاه‌های کشور در سال ۹۸، همگی توسط تیم نفت مسجدسلیمان، عملکرد هیات جودو خوزستان در چهار سال اخیر است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار