اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هشدار داد: اکنون وضعیت استان خوزستان پایدار و با ثبات است اما نسبت به سیر نزولی هشدار می‌دهم که نباید این موضوع ما را غافل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با مدیریت خوب و همکاری همه سازمان‌ها و نهادها، امروز مزد زحمات خود را گرفته‌ایم؛ امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا، خوزستان از نظر بروز بیماری و همچنین مرگ و میر در کشور، در میان آخرین استان‌های کشور، سومین استان از آخر اعلام شد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان امروز (۲۲ آذرماه) در مراسم تقدیر از راننده اهوازی که در روزهای گذشته نسبت به بازگرداندن هزینه تاکسی پرستار مدافع سلامت اقدام کرده بود و موجب راه‌اندازی پویش همیاران سلامت خوزستان شد، اظهار کرد: از همه دوستان و همکاران عزیز که در زمینه‌های مختلف اعم از اطلاع‌رسانی و راه‌اندازی کارخانجات تولید مواد ضدعفونی و الکل و ماسک فعال هستند و از فعالیت شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان قدردانی می کنیم.

وی افزود: برخی از همکاران پرستار و پزشک، ۳۰ تا ۶۰ شبانه روز به منزل نرفتند و ایستادگی کردند تا نفسی از نفس‌های مردم کم نشود. اینجا میدان جنگی بود که ما مدافعان سلامت آن بودیم. این شرایط، تکراری از دفاع مقدس بود و مدافعان آن، کادر پرستاری و پزشکی بودند که باید از سلامت مردم دفاع می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با مدیریت خوب و همکاری همه سازمان‌ها و نهادها، امروز مزد زحمات خود را گرفته‌ایم؛ امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا، خوزستان از نظر بروز بیماری و همچنین مرگ و میر در کشور، در میان آخرین استان‌های کشور، سومین استان از آخر اعلام شد. در زمینه بروز بیماری نیز دو استانی که میزان کمتری از موارد بروز داشتند، استان‌های کوچکی بودند. این وضعیت در استان خوزستان میسر نشد مگر با تلاش کادر بهداشت و درمان و لطف خدای متعال.

ابول‌نژادیان گفت: تکثر قومیتی در خوزستان بسیار زیاد است و گسترش بافت فرهنگی این استان خاص است. اهواز پهناورترین شهر از نظر وسعت پهنای جغرافیایی و دومین شهر حاشیه‌نشین کشور است بنابراین مدیریت شرایط در این استان، سختی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: اکنون وضعیت خوزستان پایدار و با ثبات است اما نسبت به سیر نزولی هشدار می‌دهم که نباید این موضوع ما را غافل کند؛ باید تلاش ما در حفظ و حتی بهبود شرایط باشد تا غافلگیر نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کار ارزشمند راننده تاکسی اینترنتی که کرایه مدافع سلامت را بازگردانده بود، گفت: این راننده اهوازی با نیت مساعدت و همراهی با مدافعان سلامت، خواستار عودت کرایه شده بود که این کار جای تشکر دارد.

وی افزود: شاید زمانی که آقای مکوندی این پیام صوتی را برای همکارش فرستاد، فکر نمی‌کرد این موضوع رسانه‌ای شود. رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در راستای تقدیر از این راننده توییتی منتشر کرد و وزارت بهداشت نیز این موضوع را مد نظر داشتند و ما نیز پیگیر پیدا کردن و تقدیر از آقای مکوندی بودیم.

دکتر سیدمحمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در ادامه اظهار کرد: زمانی که حرکتی با مردم در مباره با قهر طبیعت و اپیدمی‌ها و موارد دیگر انجام می‌شود، نسبت به سرانجام رسیدن آن باور داریم. در تمام اتفاقاتی که در سطح کشور رخ داده است؛ مشاهده کرده‌ایم زمانی که مردم پای کار می‌آیند، مساله حل می‌شود.

وی افزود: هیچکس باور نمی‌کرد سیل عظیم خوزستان بدون تلفات و اپیدمی‌هایی که همواره مورد انتظار بود، به پایان برسد. مشاهده کردیم که این سیل برکت شد و پس از آن، خوزستان رتبه اول و دوم را در بسیاری از محصولات کشاورزی به دست آورد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حرکت آقای مددی مکوندی را در راستای مردمی بودن مبارزه با کرونا می‌دانم؛ این حرکت و نهاد مردمی و این واژه‌های همیاران سلامت، سفیران سلامت و داوطلبان سلامت، یادآور دفاع مقدس است.

وی افزود: امیدواریم آقای مکوندی و مکوندی‌های فراوان این مملکت، رسالت عظیم پیشینیان خود را انجام دهند تا این کرونای منحوس را از خوزستان، کشور و کره زمین محو کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی‌نژاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: آنچه امروز اتفاق می‌افتد خلق یک حماسه و مجد و شوکت است؛ گاهی اوقات زمانی که انسان قرآن را می‌خواند تعجب می‌کند که خداوند در قرآن از اعجازهای عظیمی می‌فرماید اما با این وجود برخی انسان‌ها ایمان نمی‌آوردند. یکی از مطالب در این خصوص این است که زمانی که انسان در دل یک حادثه باشد، عظمت آن را درک نمی‌کند. ظرف زمانی و مکانی گنجایش ندارد که این عظمت را به تصویر بکشند.

وی افزود: سال‌ها باید بگذرد تا این عظمت خلق‌شده در ایران و دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همچنین به صحنه آمدن مدافعان سلامت با دستان بسته، به تصویر کشیده شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید حماسه‌ای که دارد خلق می‌شود را به سبک روایت فتح گزارش کنید. در بین همه روایت‌های دفاع مقدس، روایت فتح ضریب نفوذ بیشتری داشت که باید چنین حرکتی انجام شود تا این رشادت‌ها خود را نشان دهد.

عادلی‌نژاد بیان کرد: از آقای مکوندی و همه مردم خوزستان که همدل هستند و به مدافعان سلامت کمک می‌کنند تا وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، در ادامه نقی یحیایی مدیر شعب بانک رفاه کارگران در خوزستان نیز اظهار کرد: خوزستان سرزمین حماسه است و این کار آقای مکوندی مایه افتخار ما است. وی ما را یاد پدران‌مان می‌اندازد که هنوز این اندیشه‌های سبز و غیرت سفید وجود دارد.

وی افزود: در خصوص پویش همیاران سلامت نیز آماده هرگونه همکاری هستیم.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار