شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
شوشان / حسن اسدی:

این روزها که تهدیدها علیه تمامیت ارضی، اقتدار و منافع ملی ایران همزمان با فشارهای معیشتی و اقتصادی طاقت فرسا، یادآور شرایط سخت جنگ جهانی اول در کشور عزیزمان است، آسمان ایران بیش از هر زمان دیگر چشم به فداکاری فرزندانش دوخته است.

هفته اخیر، دکتر رضایی به موضوع تاریخی چابهار و عدم توسعه جاده های ارتباطی در آن دیار به علت اعمال نفوذ بریتانیا با هدف جلوگیری از ارتباط جنوب به شمال ایران و تهدید منافع بریتانیا اشاره نمود و عملاً به جبهه دفاع از چابهار و چابهار شتافت.

دکتر رضایی در هفته های اخیر، هنگامی که منازل مسکونی در اهواز و آبادان و ماهشهر دچار آبگرفتگی شد کوشید با فعال کردن دیپلماسی عمومی و تماسهای تلفنی، توجه مسئولان اجرایی پایتخت را به مشکلات این خطه جلب کند و جلساتی را برای هماهنگی در مسیر تسریع خدمت رسانی به مردم در دفترش برگزار کرد.  

رضایی همچنین در توئیت اخیر خود خطاب به رئیس جمهور ترکیه (که با نعل وارون زدن، شعری را علیه ایران قرائت کرده بود)، رندانه و زیرکانه شعرخوانی اردوغان را در راستای اقتدار ملی ایرانیان، مصادره و بازنمایی کرد و نوشت: "اگر آقای اردوغان از خواندن شعر ارس منظورش ایران بزرگ است، درست است. زیرا آذربایجان در قلب ملت ایران و در کنار برادران دیگرش از قوم، لر و کرد و بلوچ و عرب قرار دارد".

کمی به جُستار ذهنی با کلیدواژه های ایران و ایران بزرگ و اقتدار ایران در کنار نام او پرداختم؛ هنوز از اردیبهشت ماه 99 زمان زیادی نگذشته که او در مصاحبه با شبکه الجزیره با سیاستی قاطع در دفاع از نام خلیج فارس و اشاره های تاریخی به پیروزی در برابر دشمنان خارجی از جمله پرتغال و انگلیس در این منطقه، هیاهویی به پا کرد که برخی بدخواهان ناآگاه در حاشیه جنوبی خلیج فارس را به واکنش وسیع واداشت.

به یاد دارم که در زمان سفر رئیس جمهور سابق به جزایر سه گانه و در غوغای رسانه های اماراتی، دکتر رضایی چگونه با شجاعت هرچه تمامتر هشدار شدیدی به امیرنشین ها داد، از عبارات جعلی برای نام خلیج فارس انتقاد کرد و حاکمان امارات را به عدم برداشت اشتباه از صبوری ایران درخصوص این مسئله دعوت نمود.

رضایی در مرداد امسال هم در توئیتی به جدایی بحرین از ایران اشاره نمود و بر خیانت تاریخی بریتانیا در حق مردم ایران تاکید کرد.

مجموع این موارد، نشان از توجه محسن رضایی به بوم و زادبومگرایی، تمامیت ارضی ایران و بیش از هرچیز، شجاعت، آزادگی و فداکاری او در راه دین و کشور است. امید که این مرام و روش سبب تفویت روزافزون منافع ملی و بهبود کیفیت زندگی مردم این سرزمین شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار