اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
قاسم آهنین‌جان با اشاره به انتشار «شناخت‌نامه مسعود کیمیایی» نوشته مهدی مظفری‌ساوجی گفت: مظفری‌ساوجی در این کتاب چون آثار دیگرش تن فرسوده تا کتابی کارساز به مخاطب دهد و فیلم‌ساز را با مخاطب رودرو کند و هر دو را در آینه درهم بتند.

این شاعر گفت:  هر کس انتخاب‌ خودش را دارد و طبعا من هم این گونه‌ام و نسبت به علاقه‌هایم وسواس دارم. مثلا موسیقی چایکوفسکی و باب دیلن همیشه بهترین است. یا در ادبیات داستانی احمد محمود، بهرام صادقی و ابراهیم گلستان علاقه‌هایم هستند. جان فورد را خیلی بیشتر از برگمان دوست دارم. یا ژان پیر ملویل را خیلی بیش از ویم وندرس دوست دارم.

وی افزود: اینها را گفتم که برسم به مسعود کیمیایی و سینمای او که یکی از جذاب‌ترین است در منظرم. مولفه‌هایش را دوست دارم. غیرت، حرمت و چاقو.

آهنین‌جان خاطرنشان کرد: خیلی سال پیش کتاب مفصلی درباره کیمیایی تالیف و تدوین شد به قلم مرحوم زاون قوکاسیان که کتاب بسیار خوبی بود اما مهدی مظفری‌ساوجی کتابی کار کرده در باب کیمیایی؛ کتابی مفصل که می‌تواند شناخت‌نامه مسعود کیمیایی تلقی شود.

او بیان کرد: در دوران معاصر کسی را نمی‌شناسم که چون مظفری‌ساوجی کتاب‌هایی بسیار از این دست را تالیف و تدوین کند. کتاب‌هایی چون با نجف دریابندری، سیمین بهبهانی، ضیاء موحد، عباس کیارستمی و... فرآیندی بسیار پرمشقت و پردغدغه.

این شاعر گفت: مهدی مظفری‌ساوجی را می‌توان بگویم صاحب فرهنگ بزرگ گفت‌وگو با صاحب‌نامان عرصه هنر است. او دور از حواشی و در خلوتی که به چشم نمی‌آید مشغول کار خود است با دقت و  ظرافتی حوصله‌سوز.

آهنین‌جان اظهار کرد: من کتاب کیمیایی از ساوجی را دقیق نخوانده‌ام اما به کتابش اعتماد دارم چون نام هر دو معتبر است؛ کیمیایی و ساوجی. در این بخش از ادبیات من نامی معتبرتر از مهدی مظفری‌ساوجی نمی‌دانم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار