اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
در نشستی ضمن گرامیداشت 25 آذر روز ملی پژوهش ، از پژوهشگران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در نشستی که با حضور دکتر بهرام دهقان و معاونین ایشان ، به مناسبت گرامیداشت روز ملی پژوهش در روز سه شنبه 25 آذر در سالن جلسات شهدا برگزار شد از پژوهشگران عرصه های مختلف بهداشتی و درمانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در این جلسه ابتدا دکتر دهقان ضمن تشکر از زحمات و تلاش های همکاران حاضر در این جلسه گفت : بشر در طول تاریخ همیشه در حال تحقیق و پژوهش برای بهبود شرایط زندگی خود بوده است و امر تحقیق و تفحص و مطالعه همیشه راهگشای نوع بشر بوده است.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری  که فرمودند "علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است " گفت : پیشرفت کشور در عرصه های مختلف در گرو زحمات و تلاش های انسان های اندیشمند و نوآور است و امیدواریم این عزیزان نتیجه مساعی خود را هم در دنیا و هم درآخرت دریافت نمایند.

وی گفت : در شرایط کنونی و شیوع پاندمی کووید 19 در جهان نیز ، بشر ثابت کرد که این مسئله  فقط به لطف الهی و به مدد تلاش های دانشمندان ، پژوهشگران و محققان بر طرف خواهد شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه با اشاره به سلامت محور بودن سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت : از همه ی همکاران پژوهشگر در بهداشت و درمان اهواز انتظار می رود تحقیقات خود را در راستای سلامت جامعه بزرگ صنعت نفت و موضوعات مرتبط با آن اجرایی نمایند .

وی افزود : در حال حاضر همکاران ما در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در عرصه های مختلف علمی و فناوری های نوین فعالیت دارند از جمله همکاران ما در حوزه مهندسی پزشکی (ابزار دقیق) موفق به ساخت دستگاه وکیوم یا ساکشن خارج دهانی شده اند که درمراکز دندانپزشکی برای ساکشن (مکش)بسیار سریع و قوی آئروسل ها کاربرد دارد . همچنین در حوزه سلامت روان ، همکاران این بخش نقش موثری در رفع نیازمندی های جامعه صنعت نفت در زمینه سلامت روان داشته اند.

وی با ضمن تشکر از مدیریت واحد آموزش جهت برگزاری این جلسه و دعوت از پژوهشگران برجسته بهداشت و درمان ، بر احیا تیم های تحقیقاتی در حوزه ی سلامت تاکید کرد.

در ادامه دکتر سعید سعیدی مهر با اشاره به نحوه انتخاب پژوهشگران برتر گفت : از میان همکاران شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، افرادی که در سه سال گذشته در حوزه پژوهش از جمله ثبت اختراع ، چاپ مقاله ، چاپ  و ترجمه کتاب و یا انتخاب به عنوان پژوهشگر برتر در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فعالیت داشته اند ، انتخاب و از ایشان برای شرکت در این جلسه دعوت به عمل آمد.

وی گفت : در میان همکاران حاضر در جلسه در سه حوزه اقدامات شاخصی صورت گرفته است از جمله حوزه سلامت روان که با چاپ کتاب های متعدد و ارائه خلاصه مقاله به شکل پوستر در کنگره های کشوری نقش بسیار موثری در پیش برد اهداف پژوهشی سازمان بهداشت و درمان داشته اند . همچنین در حوزه پرستاری دو نفر از پرستاران بیمارستان بزرگ نفت اهواز موفق به ثبت اختراع در زمینه تجهیزات پزشکی و درمانی شده و چندین باربه عنوان پژوهشگر برتر کشوری انتخاب شده اند. به علاوه همکاران شاغل در آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت نیز با همکاری با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طرح های پژوهشی بسیار موفقی را اجرا نموده و مقالات متعددی را در مجلات بین المللی  چاپ و منتشر نموده اند.

در پایان با اهداء لوح تقدیر از پژوهشگران برتر بهداشت و درمان صنعت نفت  اهواز تجلیل و تقدیر شد.







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار