اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
از سوی مدیران ارشد بهداشت و درمان و مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب

همزمان با اولین سفر مدیرعامل جدید سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به خوزستان و در آستانه روز پرستار، طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز  از عملکرد درخشان پرستاران صنعت نفت به ویژه در مقابله با بحران کووید ۱۹ قدردانی شد.

تقویت ایثار و گذشت کادر درمان در دوران کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در این مراسم که پنجشنبه (۲۷آذرماه ۱۳۹۹) برگزار شد مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  گفت: کرونا علی‌رغم تمام گرفتاری‌ها و معضلاتی که به وجود آورد اما موجب تقویت ایثار، گذشت و مهربانی و همکاری و تعامل جمعی برای رفع مشکل شد.

دکتر سیدمهدی هاشمی افزود: با وجود برخی محدودیت‌ها و مشکلات، بایستی خودمان تمام محدودیت‌ها وجود در حوزه‌های مختلف را حل کنیم و موجب حفظ و انسجام نظام خود باشیم.

سطح کمی و کیفی تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های صنعت نفت در جنوب افزایش یابد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز با تبریک روز پرستار و قدر دانی از تلاش های بی وقفه کادر درمان و بویژه جامعه ی پرستاران که با از خود گذشتگی در این شرایط سخت اپیدمی کرونا، شبانه روز در امر درمان بیماران فعالیت می‌کنند، گفت: تحریم‌های ظالمانه به مانند سایر بخش‌ها، بخش بهداشت و درمان را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: باتوجه به جامعه بزرگ تحت پوشش بیمارستان‌های صنعت نفت در استانهای جنوبی، به منظور خدمات رسانی مطلوب‌تر آنها به کارکنان و خانواده های آنان، افزایش سطح کمی و کیفی تجهیزات پزشکی و نیز رفع کمبودهای مورد نیاز کادر درمان از ضرورت‌های اساسی قلمداد می‌شود.

مهندس احمد محمدی با اشاره به اینکه صنعت نفت همواره در کنار مردم است، ادامه داد: مناطق نفت خیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در شرایط کرونایی از آغاز تاکنون در کنار مردم بوده و با حمایت وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تاکنون اقدامات قابل توجهی در کمک به حوزه ی درمان استانهای نفتخیز بویژه استان خوزستان انجام داده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از حضور دکتر هاشمی در اهواز و همکاری و زحمات دکتر ابول نژادیان و همکاران ایشان، رضایت کارکنان صنعت نفت از کادر درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت در سطح مناطق نفتخیز جنوب در این دوره کرونایی را مطلوب ارزیابی کرد.


قدردانی دکتر ابول‌نژادیان از بهداشت و درمان صنعت نفت

دکتر فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این مراسم گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در استان خوزستان ارائه داد و گفت: پس از اینکه این بیماری شیوع گسترده‌ای در استان خوزستان پیدا کرد ما از بیمارستان‌های سازمان‌های مختلف از جمله نفت، ارتش، نیروی انتظامی و تأمین اجتماعی خواستیم که به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند که خوشبختانه همه همکاران صنعت نفت پای کار آمدند و علاوه بر بیمارستان نفت اهواز، بیمارستان‌های امیدیه، بعثت ماهشهر و نفت آبادان وارد این چرخه شدند و خدمات خوبی به بیماران کووید۱۹ ارائه دادند که جای تشکر و قدردانی دارد.

تیم درمانی متخصص، متعهد و آموزش‌دیده بهداشت و درمان

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت خوزستان نیز در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: اولین سفر دکتر هاشمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به خوزستان نشان از اهمیت منطقه خوزستان، خدمات ویژه همکاران ما در یکسال گذشته و وجود ۵ بیمارستان مجموعه نفت دارد.

دکتر بهرام دهقان در خصوص اقدامات این سازمان برای مقابله با کرونا به راه اندازی آزمایشگاه PCR با ظرفیت ۱۲۰ تست در روز و  برگزاری بیش از ۱۷۰۰ نفر ساعت آموزش تئوری و عملی ویژه همکاران بخش آی.سی.یو اشاره کرد.

وی، ایجاد بخش اورژانس خاکستری، تفکیک مسیرهای تردد و همچنین مجهز کردن اورژانس تنفسی به فشار منفی با فضای تهویه بسیار مناسب، تهیه روزانه ۲۰۰۰ ماسک توسط خیاطان بیمارستان نفت اهواز، بازسازی و تعمیر دستگاه‌های تأمین اکسیژن و خالی کردن بسیاری از بخش‌های جهت بستری بیماران کووید در زمان پیک بیماری را از دیگر اقدامات این مجموعه برشمرد.

دکتر دهقان تصریح کرد: از اسفند ۹۸ تا کنون نتیجه آزمایش کرونای ۳۶۴۰ نفر از شاغلان مراجعه کننده به بهداشت و درمان اهواز مثبت بود که تنها ۱۷ نفر یعنی ۴ هزارم درصد آنها فوت کرده اند که آمار قابل توجهی است و نشان دهنده اقدامات موفق بهداشت و درمان و HSE شرکتها برای پیشگیری و مراقبت است.

در پایان این مراسم از پرستاران بخش کووید با اهدا لوح یادبود قدردانی شد و همچنین از بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان نفت اهواز بازدید به عمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار