اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
شوشان / عبدالرحمن نیک سرشت:

رقابت افراد، گروه ها و یا جناح های سیاسی درون نظام بر سر قدرت، شأن اجتماعی، ثروت و کسب اعتبار نباید منفی پیگیری شود و در نهایت جدال بر سر این اختلافات به کارهایی منجر شود که در آن رسوایی، جنایت و یا انزجار عمومی را در نتایج خود به بار آورد.

از قضا، چند وقت پیش دکتر احمدی نژاد بخاطر توجیه ی ناشیگری هایی که از این دست در زمان ریاست جمهوری اش اتفاق افتاده بود به شکل فرافکنی شده اشاراتی داشته که بعنوان یک فرد مدعی انقلابیگری این توجیهات از سوی ایشان پذیرفته نشده بود. چون همگان می دانند در آن زمان همه ی نهادهای حاکمیتی رفتار ضددولتی نداشته و برعکس از دولت وی حمایت حداکثری می کردند و ایضا، نیز کمتر کسی از جناح مخالف در قدرت مرکزی حضور داشت که توانایی سنگ اندازی در کار دولت او را داشته باشد.

به هرحال از احمدی نژاد که بگذریم، اخیرا نیز کم و بیش می بینیم که افرادی از درون طیف های جناح های رقیب بخاطر تسویه حساب های سیاسی و یا تفوق در آینده ی قدرت دست به تبانی و یا تدارک نیل بر برگزاری اعتراضات مردمی و تظاهرات خیابانی می زنند تا این که طرف مقابل خود را رسوا و یا مسأله دار بنمایند. که البته هرچند ممکن است این کار خواه درست  و یا غلط در صورت مسأله آن باشد.

 اما، تجربه نشان داده است که چنین اعمالی خروجی و یا نتایج مطلوبی برای هیچ طرف جناح ها و یا افراد درون نظام ندارد و برعکس موجب وهن و بی اعتباری حاکمیت و انقلاب اسلامی می شود .

الغرض، قدری به عقب برگردیم و ببینیم انقلاب اسلامی و در کل نظام جمهوری اسلامی بخاطر وجود یک چنین کارهای غلط چقدر آسیب دیده و چقدر تاوان پس داده‌ است، پس بهتر نیست مسایلی چون انتقال قدرت و یا ادامه ی کار در امر حکومتداری به گونه ای در جریان بیفتد که طرفین ذره ای آسیب نبینند به هر طریق با یک نگاه ریز و دقیق به سرنوشت روسای جمهور، وزاری دولت و یا مدیران پیشین بخوبی به آثار مخرب این رویکردهای ناشیانه پی می بریم.

والسلام
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار