اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
معاون وزیر صمت:
اصغر مصاحب: یکی از کارهایی که در بحث تامین مالی توصیه می‌شود، رفتن به سمت پذیرش در فرابورس است و در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی آمادگی دارد که به واحدهای تولیدی کمک و خدمات ارائه دهد.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در حوزه صنایع کوچک، ۲۵ نوع حمایت مختلف از واحدهای تولیدی انجام می‌شود، گفت: یکی از کارهایی که در این خصوص و به ویژه بحث تامین مالی توصیه می‌شود، رفتن به سمت پذیرش در فرابورس است و در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی آمادگی دارد که به واحدهای تولیدی کمک و خدمات ارائه دهد.

اصغر مصاحب امروز (۱۶ دی‌ماه) در حاشیه بازدید از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت صمت در سال جهش تولید، احیاء و بازفعال‌سازی واحدهایی است که از چرخه تولید خارج شده‌اند.

وی افزود: یکی از واحدهایی که امروز از آن بازدید شد، امسال پس از گذشت هفت سال مجدد به چرخه تولید بازگشته است. استان خوزستان در این عرصه موفقیت خوبی داشته و بیش از ۴۰ واحد در خوزستان به چرخه تولید بازگشته است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد در سطح کشور به چرخه تولید بازگشته‌اند که سهم استان خوزستان از این تعداد، ۴۰ واحد است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تا پایان سال این تعداد به ۶۴ واحد خواهد رسید.

وی افزود: ستاد تسهیل در سطح استانی و ملی مصوبات بسیار خوبی دارد که باعث بازگشت صنایع به چرخه تولید می‌شود. در تلاش هستیم که با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل، به واحدهای تولیدی غیرفعال کمک کنیم که به چرخ تولید بازگردند. این کار منجر به رشد اقتصادی خواهد شد و به حل مسائل اشتغال کشور نیز کمک می‌کند زیرا اکنون اشتغال یک ضرورت برای کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت منطقه آزاد اروند در خوزستان نیز گفت: ارتباط بسیار خوبی با منطقه آزاد اروند داریم؛ منطقه آزاد اروند یکی از مناطقی است که ارتباط بسیار خوبی با حوزه صنعت دارد و این ارتباط در سطح کشور نیز نمود داشته است. بخش مهمی از واحدهای بازفعال‌سازی شده در خوزستان، در منطقه آزاد اروند رقم خورده است.

مصاحب گفت: در حوزه صنایع کوچک، ۲۵ نوع حمایت مختلف از واحدهای تولیدی انجام می‌شود. واحدهای تولیدی در حال فعالیت می‌توانند از شرکت شهرک‌های صنعتی استان در زمینه‌های مختلف، درخواست خدمات کنند.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در این خصوص و به ویژه بحث تامین مالی توصیه می‌شود، رفتن به سمت پذیرش در فرابورس است و در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی آمادگی دارد که به واحدهای تولیدی کمک و خدمات ارائه دهد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: پلتفرمی با نام سکوک (سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار)، برای تامین مالی زنجیره تامین با همکاری و پشتیبانی بانک ملی و بخش خصوصی طراحی شده است.

وی افزود: توصیه می‌کنم تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان مواد اولیه و صادرکنندگان در این پلتفرم حضور داشته باشند زیرا یک مدل جدید برای تامین مالی است.

به گزارش ایسنا، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر یک روزه به خوزستان، از ناحیه صنعتی شهدای آبادان و واحدهای مستقر در این ناحیه بازدید کرد. وی ابتدا در ناحیه صنعتی شهدای آبادان، از شرکت عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی و میگو ۱۷۷ بازدید کرد و در جریان مشکلات این واحد قرار گرفت.

مصاحب در ادامه، از شهرک صنعتی شماره یک آبادان و واحدهای مستقر در این واحد بازدید کرد. معاون وزیر صمت در این شهرک از واحد صنعتی FR تولیدکننده انواع کولر، واحد بسته‌بندی قهوه و نیز، واحد صنعتی فسفات کارون، شرکت تهیه و بسته‌بندی خشکبار آرات و شرکت پرنیان طراوت اروند بازدید کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار