اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و امنیت کشور گفت: حفظ امنیت کشور مرهون فداکاری و ایثار شهدا است.
آیت ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری روز سه‌شنبه در آیین تشییع پیکر مرزبان شهید ستوان سوم علی معاوی که در درگیری دوشنبه شب با قاچاقچیان و اشرار مسلح در منطقه مرزی دشت آزادگان به شهادت رسید افزود:براساس آیات الهی قرآن ، شهدا نزد خداوند از منزلت بالایی برخوردار هستند و ما از درک جایگاه آنان نزد خداوند عاجز و ناتوان هستیم.

وی گفت: اگر شهدا و ازخودگذشتگی آنان نبود دشمنان امنیت و اقتدار کشور ، به اهداف خباثت آمیز خود می‌رسیدند و امنیت از مردم سلب می‌شد.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه شهدای ما با تقدیم خون خود دشمنان کینه توز را مایوس کردند افزود:شهدا سرمایه عظیم معنوی ملت ایران هستند و ما افتخار می‌کنیم که ادامه دهنده راه درخشان و پرفروغ آنان هستیم.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان نیز در این آیین با تجلیل از نقش شهید معاوی در انجام ماموریت‌های حرفه‌ای مرزبانی بیان کرد: مرزبانان به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از مجاهدان در راه خدا هستند.

سردار لطفعلی پاکباز به نقش بی بدیل مرزبانی در حفظ و حراست از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی به طول هشت هزار و ۷۵۵کیلومتر بیان کرد: مرزبانان به کسانی که قصد تعرض به مرزهای ایران اسلامی را داشته باشند با قاطعیت برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه مرزبانی با تقدیم دهها شهید ، با اقتدار و قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت کشور مقابله خواهد کرد افزود: مرزبانان هوشیار و همیشه بیدار ما با هر اقدامی که به امنیت ، نظم و اقتدار کشور آسیب بزند برخورد می‌کند.

در درگیری غروب دوشنبه ۱۵ دی در منطقه مرزی و عمومی دشت آزادگان در غرب خوزستان، تعدادی از اشرار و قاچاقچیان مسلح با آتش متقابل مرزبانان کشته یا زخمی شدند.

پنجم مهر ۱۳۹۹ نیز ۲ مامور مرزبانی هنگ مرزی دشت آزادگان و هویزه در درگیری با اشرار مسلح در منطقه هورالعظیم به شهادت رسیده و یک نفر نیزمجروح شد.

استان خوزستان حدود ۵۶۸ کیلومتر مرز دریایی، خاکی ، آبراهی و رودخانه‌ای با عراق دارد و با ۲ استان میسان و بصره همسایه است.  

در ماه‌های اخیر مواردی از قاچاق دام به عراق در محدوده مرزی دشت آزادگان و هویزه و درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح دریافت شده بود.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار