اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
شوشان - مسعود کنعانی (خادم النخیل) / کنشگر مدنی مستقل :
در پی بازداشت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند،بازداشت های دیگری نیز صورت گرفت که مدیر مالی سازمان یکی از آنها بود.
همچنین جسته و گریخته ؛ خبرهایی از تغییر بی سر و صدای یکی از اعضاء هیئت مدیره این سازمان نیز بگوش می رسد.
شنیده ها از برخی منابع آگاه از قریب الوقوع بودن تغییر بافت مدیریتی در این سازمان ، حکایت می کند...
حجم بالای تخلفات و در هم تنیدگی این مجموعه ی «همگن » در طول سالیان اخیر ، تغییر بافت را اجتناب ناپذیر کرده است.
مردم و کنشگران مدنی از سال ها قبل نسبت به فقدان مدیریت دلسوز، متخصص و حرفه ای در این بنگاه تجاری ، اقتصادی، اجتماعی و عدم تحقق هیچ یک از اهداف وجودی، پس از حدود دو دهه از تأسیس آن هشدار داده بودند.
اما متأسفانه دولت بجای اصلاح این روند ناسالم  ، تمام قد از مدیران فشل و ناکارآمد به حمایت پرداخت!
این در حالی است، که عملکرد و خروجی همین مدیریت ، باعث شده تا در طول چند سال گذشته، این منطقه و خوزستان ، هر از چند گاه به تیتر اول خبرگزاری های داخلی و خارجی در زمینه تبعات و پیامدهای منفی و ناگوار ناشی از این بحران ناکارآمدی مدیریت تبدیل شود!
رویکرد جدید #دستگاهقضایی و تحرک بوجود آمده برای برخورد با سوء مدیریت و تخلفات مدیریتی ، هرچند بسیار دیر و با تأخیر ، عملی و اجرایی شده است ،هنوز نتوانسته که رضایتمندی افکارعمومی را جلب نموده  و باعث فروکش کردن عطش عدالت در جامعه ی انسانی این استان #رانتزده باشد!
شاید یکی از مهمترین علل و عوامل این پدیده را باید انتظار و توقع جامعه از قوه قضاییه و دستگاههای حاکمیتی دانست و دیگر اینکه مردم منطقه با ریشه ها و سرچشمه های #فساد و #رانت بخوبی آشنایی دارند !
جامعه ؛ نگران و دغدغه مند است... مبادا برخورد و مجازات عوامل دست چندم و قرار گرفتن #رانتخواران و #رانت_بازان اصلی در حاشیه امنیت ، باز هم مثل تجربه های پیشین شاهد بازتولید و گماشتن مهره های فاسد در بدنه ی مدیریتی این استان توسط همان #افعی های چندسر پشت پرده نشین باشد و ...
باز هم روز  از نو و روزی از نو ....!؟
نگارنده ضمن درک معذوریت ها و البته موانع و چالش های متعدد و گاه پیچیده و نفسگیر در مقابل هر عزم و اراده ی اصلاحی و ..... در پیش روی مسئولان امر، اعتقاد دارد، برخورد قاطع با سرچشمه های فساد و قطع ید آنان از تاثیرگذاری بر افراد و رویه ها در سیستم مدیریتی ، ساز و کارهای ارتباط، همکاری وهمراهی آحاد افراد جامعه و بویژه عناصر #عدالت طلب و #حق جو با دستگاه های قضایی، بازرسی و نظارتی ، با جدیت طراحی و به اجرا در آیند تا همزمان با پیگردهای قضایی و برخوردهای انتظامی شاهد هم افزایی تشکل یافته ، منسجم و بسیار موثر #افکار_عمومی ، #رسانه و فعالان مطالبه گر و عدالت طلب با دستگاههای حاکمیتی باشیم ، 
که یقینا در چنین فضایی و با وجود نهضت فراگیر اجتماعی و در راستای منشور گام دوم ابلاغی رهبری معظم ، موفقیت و اثربخش بودن مقابله و مبارزه با فساد ، قطعی و تضمین شده خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار