اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
فاجعه زیست محیطی در امیدیه
این دریاچه فاضلاب چند صد هکتاری به دلیل عدم تصفیه #فاضلاب امیدیه هم اکنون بسیار بزرگتر و وسیع تر شده. فاجعه بزرگ زیست محیطی فاضلاب شهر امیدیه سال های سال است بدون عملیات تصفیه از طریق کانال های روباز از نقاط مختلف شهر عبور می کند
شوشان - داود مدرسی یان :
تصاویر هوایی از محل تجمع فاضلاب امیدیه در پشت فرودگاه امیدیه را ورق بزنید. تصاویر از سال ۱۹۸۴، ۱۹۹۲، ۲۰۱۶، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را به ترتیب مشاهده کنید که به مرور زمان چه فاجعه‌ای شکل گرفته است!

این دریاچه فاضلاب چند صد هکتاری به دلیل عدم تصفیه #فاضلاب امیدیه هم اکنون بسیار بزرگتر و وسیع تر شده. فاجعه بزرگ زیست محیطی فاضلاب شهر امیدیه سال های سال است بدون عملیات تصفیه از طریق کانال های روباز از نقاط مختلف شهر عبور می کند و در پشت #فرودگاه_امیدیه تخلیه می شود و منجر به ایجاد دریاچه هزار هکتاری از فاضلاب گردیده. دریاچه ای سرشار از بیماری ها و آلودگی‌ها!

فاضلاب محدوده منازل عادی شهر امیدیه که جمع آوری و تصفیه آن بر عهده شرکت آب فاضلاب است تاکنون به همین صورت به پشت فرودگاه هدایت می‌شده. اخیراً به جهت عدم تصفیه توسط آبفای امیدیه و عدم انجام وظیفه قانونی و #ترک فعل، علیه #آبفای امیدیه  تشکیل پرونده صورت گرفته.

همچنین فاضلاب منازل شهرک شرکت نفت امیدیه و تمامی اماکن نفت امیدیه هم بدون عملیات تصفیه به صورت غیراصولی از طریق همین کانال های روباز شهری به پشت فرودگاه روانه می شود که بدین جهت هم برای #شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری هم به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی تشکیل پرونده قضایی صورت گرفته است.

امیدواریم با تسریع در روند پرونده‌ها هرچه سریعتر، مدیران گذشته و حال این مجموعه‌ها پاسخگوی این فاجعه زیست محیطی باشند و هیچ مماشات و رافتی با آن ها نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار