اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
مسئولیت اجتماعی و توجه به محیط پیرامونی جز کارکردهای اصلی درچشم انداز و ماموریت شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مشاهده می شود

به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مدیرعامل و رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پنجمین همایش مسئولیت اجتماعی  صنعت نفت که با حضور مدیران ارشد این وزارتخانه و دستگاه های تابعه، بصورت مجازی برگزار شد حضور یافت. 

سید امید شهیدی نیا، در جایگاه سخنران اصلی این همایش طی گزارشی که از اقدامات حوزه مسئولیت های اجتماعی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی  ارایه کرد، گفت: مسئولیت های اجتماعی یکی از ارکان کارکردی صنعت نفت و پتروشیمی است که با ارزیابی دقیق و موثر آنها می توان انتظارات جامعه پیرامونی را در حوزه مسئولیت های اجتماعی محقق و رضایت ایشان را فراهم نمود. 

وی افزود: اگر بنگاه‌های اقتصادی نتوانند حمایت جامعه پیرامونی خود را کسب کنند، با چالش های زیادی مواجه خواهند شد. 

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان نخستین هاب تخصصی این صنعت در کشور، ظرفیت ۳۰ هزار نفری نیروی انسانی را در خود به کار گیری نموده، که  این خود نخستین گام ما در انجام مسئولیت های  اجتماعی است. 

شهیدی نیا تاکید کرد: بخش عمده‌ای از این نیروی شاغل در منطقه، نیروهای بومی هستند که ۳۰ درصد را نیروهای بومی شهرستان ماهشهر و بیش از ۸۵ درصد از نیروهای شاغل در این منطقه را بومی استان خوزستان تشکیل می دهند. 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان اشاره ای هم به زیرساخت های ایجاد شده در  منطقه طی سنوات گذشته داشت. 

وی مسئولیت اجتماعی را برای سازمان خود مهم دانست بنحوی که این وظیفه، در ماموریت و چشم انداز سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به  وضوح ترسیم و هدفگذاری شده است. 

«سازمانی سرآمد در تکمیل زنجیره ارزش با صیانت از محیط پیرامونی» جمله ای است که چشم انداز این سازمان را ترسیم می نماید. این مهم هم چنین در بخش های مختلف ماموریت های تدوین شده نیز تجلی و ظهور یافته است. 

رعایت الزامات زیست محیطی یکی  دیگر از ارکان توجه به مسئولیت های اجتماعی در این منطقه به شما ر می آید و در حال حاضر شرکت ها ضمن   رعایت الزامات زیست محیطی در جهت کاهش و رفع آلایندگی های خود اقدامات موثری را انجام داده اند  و در حال حاضر از مجموعه ۲۰ مجتمع مستقر در این منطقه، ۱۳ شرکت پتروشیمی بعنوان صنعت سبز شناخته شده اند و این نشان از همت و تصمیم جدی شرکت‌های پتروشیمی در این زمینه دارد.

 طرح ریزی عملیات، پشتیبانی لجستیک، تامین اعتبارات، خرید تجهیزات و سایر همکاری‌هایی از این قبیل، از جمله فعالیت های صنعت پتروشیمی دراین منطقه در زمینه کنترل شرایط اضطراری بعنوان معین شهرستان در حوادث غیرمترقبه می باشد که این، خود جلوه دیگر از پرداختن به مسئولیت اجتماعی است. در این رهگذر کمک در مدیریت سیل استان خوزستان و دفع آبگرفتگی شهرستان، انجام عملیات انتقال هواپیمای مسافربری خارج شده از باند فرودگاه ماهشهر، مبارزه با ویروس همه گیر کرونا و بسیاری از حوادث غیر مترقبه دیگر، توانمندی پتروشیمی را در حوزه مسئولیت اجتماعی به خوبی محک زده اند.

 توجه به توسعه زیر ساخت های شهرستان در حوزه های فرهنگی و آموزشی، ارتقا امنیت، ورزشی، ایجاد زمینه طرح های خود اشتغالی، ساخت‌ مسکن برای نیازمندان، توسعه بهداشت و درمان و راههای روستایی و سایر اقدامات زیرساختی دراین حوزه،  فعالیت های مهم صنعت در طی سال های اخیر بوده است.  

وی در ادامه به اهم مصوبات و اقدامات سال جاری و چشم انداز آینده در حوزه مسئولیت های اجتماعی اشاره  نمود: ۲۹ طرح محرومیت زدا با بودجه ۲۵۰۰ میلیارد ریال تا سال ۱۴۰۱؛ تهیه  و توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی؛ ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبارات  تخصیص در جهت مبارزه با ویروس کرونا در جهت حفظ و صیانت از سلامت شهروندان عزیز شهرستان؛ خرید تجهیزات بیمارستانی؛ موادضد عفونی و سایر ملزومات مورد نیاز در این رابطه؛ تهیه ۲۰۰۰ تبلت برای دانش آموزان جامانده از تحصیل و توزیع آن از طریق آموزش و پرورش؛ اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار  برای ساماندهی شهرک صباغان و خرید لوله جهت دفع ابهای سطحی شهر بندرامام و تامین سایر نیاز های شهرستان در بحران آبگرفتگی اخیر در شهرستان.

 اعلام آمادگی جهت ساخت مسکن در جهت محرومیت زدایی از برخی مناطق حاشیه ای  شهرستان و بسیاری از موارد دیگر،  تنها گوشه ای از فعالیت شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی در زمینه مسئولیت اجتماعی بوده است که بی شک  با اجرایی شدن  آنها در جهت بهبود  فرآیند توسعه متوازن  در سطح منطقه گام خواهیم برداشت مشروط برحضور فعال دستگاه های اجرایی ذیربط و مشارکت موثر آنها که نیازمند تغییر رویکرد جاری توسط دستگاه های مذکور می باشد.  

رییس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان اظهار امیدواری کرد: جهش حرکتی که در ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی در شورای راهبردی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی شروع شده است با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حضور موثر شرکت های مستقر در منطقه، به نحو مناسبی تداوم یابد که جا دارد، اینجانب به نوبه خود از اهتمام و همکاری ارزشمند همه عزیزان تشکر و قدردانی نمایم. 

امسال نیز پنجمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، طی مدت دو روزه متوالی ( از تاریخ بیست و چهارم لغایت  بیست و پنجم دی ماه) با حضور مقام عالی وزارت نفت و مدیران ارشد تابعه وزارت نفت و شرکت های پتروشیمی در حال برگزاری است‌.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار