اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کشتی خوزستان هفت ماه است که با سرپرست اداره می‌شود و هنوز نیز زمان برگزاری مجمع انتخاب رییس هیات کشتی استان که از قطب‌های کشتی فرنگی کشور محسوب می‌شود، مشخص نیست.

یکی از رشته‌های پرطرفدار و قطب در خوزستان، کشتی است. رشته‌ای که همیشه بیشترین نفرات را نسبت به سایر استان‌ها در تیم‌ملی کشتی فرنگی داشته است و خوزستانی‌ها یک پای اصلی افتخارآفرینی در میادین بین‌المللی بوده‌اند اما در سال‌های اخیر همین رشته قطب در خوزستان تحت تاثیر عواملی قرار گرفته است و اگرچه همچنان خوزستان در کشتی فرنگی کشور حرف برای گفتن دارد اما در سال‌های اخیر به دلایلی کشتی خوزستان روزهای چندان خوب و موفقی را پشت سر نگذاشته است و به نوعی خانواده کشتی استان نگرانی بسیاری نسبت به آینده این رشته دارد.

مسئولان کشتی خوزستان طی سال‌های اخیر همیشه دلشان به داشته‌های قبلی در کشتی فرنگی گرم بوده و همین باعث شده است که به فکر استعدادیابی و پشتوانه‌سازی برای آینده رشته‌ای که در آن قطب هستند، نباشند و خالی شدن برخی اوزان از نفرات خوب و صاحب نام، دغدغه این روزهای جامعه کشتی خوزستان است. 

علاوه بر این یکی از انتقادات و ایرادات همیشگی به کشتی خوزستان، عدم فعال بودن کشتی آزاد است. رشته‌ای که در سایه کشتی فرنگی منفعل و بدون پشتوانه مانده و در کلمه‌ای واضح‌تر "تنها" مانده است. شاید در تمام این سال‌ها خوزستان توانسته باشد معدود نفراتی را در رشته آزاد معرفی کند اما این که هیات هیچ وقت نتوانسته حداقل در دو سه وزن تیم نفر داشته باشد، این یعنی هیچ کار اساسی برای رونق و پیشرفت این رشته انجام نشده و هیچ وقت رفع مشکلات این رشته دغدغه هیچ رییس هیاتی در کشتی خوزستان نبوده است. در سال‌های اخیر نیز نقطه ضعف آشکار و بدیهی کشتی خوزستان، علاوه بر نبود برنامه اساسی در بخش پایه کشتی فرنگی، در رشته آزاد بوده است. ضعفی که هیچ کدام از مدیرانی که بر راس هیات کشتی خوزستان قرار گرفتند، نتوانستند گام موثری در جهت رفع این مهم بردارند تا نداشتن نفری در این رشته در تیم‌ملی، همچنان نقطه تاریک تمام مدیریت‌های کشتی خوزستان باشد.

هفت ماهی است که یک رشته مهم و قطب در خوزستان به اسم کشتی، رییس ندارد و با سرپرست اداره می‌شود. رشته‌ای که یک پای اصلی تیم‌ملی کشتی فرنگی بوده و نباید نداشتن رییس به پیکره و آینده آن ضربه وارد کند. هر چند سرپرست فعلی هیات خوزستان از جنس کشتی بوده و گام‌های خوبی برای این رشته برداشته است، اما از آن جا که یک سرپرست حیطه فعالیتی محدودی دارد، انتظار جامعه کشتی خوزستان معرفی هر چه سریع‌تر رییس هیات استان و مدیری از جنس همین خانواده و با رویکرد جان بخشیدن دوباره به کشتی خوزستان و احیای کشتی آزاد است. انتظاری معقول که اگر فکری در این زمینه نشود شاید طی همین سال‌ها کشتی خوزستان نیز مانند برخی رشته‌های پر افتخار و پرمدال این استان، خالی از ورزشکار مدعی و صاحب نام شود.

قرار بود مجمع انتخاب رییس هیات کشتی خوزستان، نیمه دوم دی‌ماه برگزار شود که به دلایلی به تاخیر افتاد؛ تاخیری که دود آن تنها به چشمان جامعه کشتی خوستان خواهد رفت. در شرایط فعلی آنچه می‌تواند راه گشا و حلال مشکلات کشتی خوزستان باشد تا بیش از این دچار سردرگمی و بلاتکلیفی نشود، این است که با همت فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجمع انتخاب رییس هیات کشتی خوزستان برگزار شود تا چشم‌انداز و برنامه‌های چهار سال پیش روی این رشته مشخص شده و کشتی خوزستان به روزهای پرکار و پرافتخار سابق خود برگردد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار